Bokkers met Sponsorkind(eren)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Bokkers met Sponsorkind(eren)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 17:42

Hoihoi,

Ik vroeg me af of er meer bokkers zijn met een sponsorkind, of meerdere mischien? :)

Sinds vandaag hebben wij een sponsorkindje :) Een meisje van 6 jaar en ze woont in El Salvador. Het meisje is vandaag jarig en we vonden dit wel een erg mooi cadeau voor haar... Een toekomst. Ze wachtte al meer dan 6 maanden op een sponsor. Ze leeft in armoede en gaat dus niet naar school, ze doet boodschappen en maakt schoon in huis. Vanaf vandaag betalen wij maandelijks voor haar, zodat ze het volgende krijgt;
Bijbelonderwijs, Medische controles, Leiderschapstraining, Activiteiten om het zelfvertrouwen te vergroten, Computertraining, Schilderlessen en educatieve ondersteuning.

Diaz

Re: Bokkers met Sponsorkind(eren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:45

Ja, via Compassion hebben veel mensen die ik ken een kindje financieel geadopteerd. Mijn ouders bijv ook. Zo geweldig hoe je af en toe een prachtige brief krijgt van zo'n gelukkig kind!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:46

Wij sponsoren ook een kind (ondertussen al jongvolwassene geloof ik), maar eerlijk gezegd weet ik even niet
meer precies van waar.. Eens in de zoveel tijd krijgen we een brief van haar, maar ik vraag me altijd af in
hoeverre die brieven echt zijn. Gaat het geld niet gewoon in één grote pot en maken ze zelf die brieven om ons
iets tastbaars te geven? Zal misschien ook verschillen per organisatie. Al zou het me weinig uitmaken, zolang er
maar werkelijk mensen met het geld geholpen worden.

Volgens mij komt ze uit Bulgarije.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:49

Ik sponsor ook een kindje via Compassion. Het is goed om een beetje uit te delen, we hebben vaak zoveel hier in Nederland! Natuurlijk geld dat niet voor iedereen, maar de meesten kunnen best wat missen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:53

mijn tante heeft dit gedaan. ze konden zelf geen kinderen krijgen en hebben zo financieel vanaf zijn 6e tot 18e gesteund.. Ze zijn hem ook op gaan zoeken :j en dit was wel echt. wel hield de stichting zelf ook een deel. ze hebben daar een rondreis gemaakt en het gehele gezin voorzien van nieuwe bruikbare spullen zoals kleding, pannen en wat geld voor voedingswaren. niet te veel en te opvallend ivm criminaliteit.
Na z'n 18e kregen ze 'ineens' een andere en daar wilde ze niet aan beginnen. Ze vonden dit een mooi project maar niet om meteen een vervanger te krijgen. en dat ze verwacht waren maar te doneren.
Op z'n 25e hadden ze hem nog eenmaal opgezocht en hij werkte in een kleding fabriek (niet zo'n uitgebuite fabriek, maar een plaatselijk sociaal( ?) projectje. nog eenmaal wat centen gehad voor zijn eigen gezin. hij had inmiddels een eigen huisje/appartementje en al 2 kinderen. het was wel armoedig allemaal dus verwacht niet veel van een appartementje daar..

Inmiddels is hij bijna 30 volgens m'n tante (van de week over gehad) maar mijn oom is gestorven 3 jaar geleden en mijn tante wil niet alleen. dit was iets van mijn oom en tante samen en niet iets van haarzelf en huidige vriend.. ze heeft het afgesloten omdat hij toen ook al werkte en zelf een inkomen had. dus ze gaat hem niet meer bezoeken.

er staat nog wel altijd een foto in de woonkamer. voor hun een geweldig project geweest. na een jarenlange strijd om zwanger te worden, 2 adoptie kinderen last minute gecanceld hadden ze nu wel een 'kind' die ze op hun manier een toekomst konden bieden..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:55

Wauw bijzonder Jolandaa_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:13

Ik wilde dit ook altijd graag, maar hoorde dan verhalen over Foster Parents en dat het niet echt zou zijn. Een kennis had ook een Foster Parents kindje maar dat bleek uiteindelijk gebakken lucht. Het geld werd op een grote hoop gegooid en je wist niet wat ermee gebeurde. Daarmee hield het wel op.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:22

Mijn ouders hebben jarenlang foster parents kindjes gehad, eerst een meisje en toen zij 18 werd een jongen. Toen ook die 18 werd zijn ze gestopt. Eens in de zoveel tijd kreeg je een brief of een tekening, verder kan ik me er weinig meer van herinneren.

Het leuke is wel dat die jongen dankzij (onder andere?) dit geld een opleiding heeft kunnen doen en nu voor de overheid werkt. Sinds een paar jaar heb ik hem op facebook, heel grappig. Ik geloof dat hij in eerste instantie hierheen wilde komen om met me te trouwen maar toen ik dat overduidelijk afkapte, heeft ie die hoop opgegeven :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 17:15

Hoe het zit bij andere organisatie's waarbij je een kind kunt sponsoren weet ik niet, maar mijn zus kent de mede oprichter van Compassion en dat geld komt echt bij de kinderen terecht :j
Maar Compassion is wel cristelijk en je betaald dus ook voor bijbelonderwijs, als je daar voor bent, of niet tegen, dan is Compassion zeker wat als je het wilt doen.

Leuk om te zien dat er meerderen kinderen sponsoren! :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:31

Een van mijn beste vriendinnen is voor haar outreaching programma voor excellente studenten aan de universiteit van Tilburg 2 maanden in India geweest in een tehuis voor meisjes. Degene die dat huis runnen onderhouden ook een school waar nog eens enkele honderden meisjes basis onderwijs kunnen volgen.

Dat was nu ruim een jaar geleden en inmiddels heeft zij een echte stichting opgezet om die kinderen te kunnen steunen. Zo kun je een meisje sponsoren zodat die naar "college" kan, zodat ze daadwerkelijk een echte kans op een toekomst krijgen. Ander soortige donaties zijn ook welkom, want het onderhouden van die meisjes kost ook geld.

Het geld komt 100% zeker terecht op de plek waar het thuis hoort. Het bestuur wordt in de toekomst gevormd door andere excellente studenten van het outreaching programma, maar de bedoeling is een board of trustees op te richting zodat de continuïteit gewaarborgd word.

Studenten uit dat bestuur gaan dan ook jaarlijks naar dat tehuis om te zien dat het geld ook echt besteed wordt waar het voor is bedoeld. Super gaaf project met een hele korte directe lijn met de meisjes die geholpen worden.

Zelf ben ik nog geen sponsor mede omdat ik momenteel praktisch werkloos ben, maar als ik eenmaal een stabiel inkomen heb, wil ik zeker gaan helpen.

Mochten meer mensen geintresseerd zijn, neem dan eens een kijkje op www.stichtingdice.nl

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:46

Vraag altijd of je het kind een keer op mag komen zoeken. Als dat al niet mag dan zal het kind er waarschijnlijk niet zijn. Er zijn idd organisaties die oplichten. Maar die heb je in allerlei sectoren. Goed doorvragen :) mijn tante is nu op vakantie en als ze terug is vraag ik waar zij bij zat :)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:54

Ik sponsor een kindje in China, ventje zat (zit nu bij een pleegmoeder) in hetzelfde weeshuis als waar mijn adoptiekindje gezeten heeft. Is een weeshuis dat door Amerikanen gesponsord en gesteund wordt waardoor de kindjes er echt wel super verzorgd worden. Voor mijn kleine koter betekende het alvast een goeie start om net daar terecht te komen. Ze hebben enkel special needs kinderen en zorgen voor hun medische verzorging, operaties...
Je kan zelf kiezen welk kindje je sponsort en krijgt daar elke maand een update van.
De organisatie heet An Orphan's Wish.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:00

Mijn ouders sponsoren ook een kindje via Compassion. Ze wilden een kindje uit Ghana, omdat ik daarheen ben geweest en ik dan me een beetje in kan beelden hoe ze leeft. Heel leuk als je soms zo'n brief krijgt met een tekening enzo :) ikzelf heb een schrijfsponsorkindje. Vaak hebben namelijk grote bedrijven meerdere kindjes die ze sponsoren en hebben ze geen tijd om contact te onderhouden, dus ik schrijf met zo'n kindje :) ze vind dat echt heel leuk als ik haar brieven moet geloven :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 19:07

Wij hebben vandaag besloten een 2e kindje te helpen, een meisje van 5 jaar, net als het andere meisje, uit El Salvador :)

Vandaag hebben we ook een leuke foto van het eerste meisje gekregen, die hebben we nu in de woonkamer staan :j

moOby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:21

wij helpen ook een kindje uit afrika van 5 jaar. bij ons is het zo dat een deel van het geld naar het kindje zelf gaat en een deel naar haar dorpje (voor scholen, waterputten,...)
vind ik wel goed ;)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:06

Wij helpen een kindje uit equador via compassion.

Als het kan doe ik graag iets terug en dit is een mooie manier om kinderen te bereiken die het moeilijk hebben.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:49

Ik sponsor 10 kinderen in Indonesie en betaal hun school en bijkomende spullen.