De leukste baan die je ooit hebt gehad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

De leukste baan die je ooit hebt gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 17:10

In navolging van dit topic: [STW] De meest vervelende baan die je hebt gehad? nu de tegenhanger :D
Wat is de leukste baan die je gehad hebt of nog steeds hebt?

Ik werk nu als journalist voor De Hoefslag, weliswaar geen vaste tijden en dus lange dagen (in het weekeinde met topdrukte van half 6 's ochtends tot soms half 11 's avonds en ik heb dus ipv zaterdag en zondag, op dinsdag en woensdag vrij, maar wel vanuit huis (een enkele keer op locatie) en tussen het werken door kan ik mijn tijd zelf invullen met sporten, boodschappen, afspraken etc, ideaal! Ook met fijne collega's en een goed team. Ik zou niet anders meer willen :) Ondanks de vele uren heb ik toch alle vrijheid. In feite is dit precies hetzelfde werk als dat ik eerst voor Bokt deed (nieuwsredactie), alleen nu betaald en met een andere (professionele) insteek :)

Nu jullie!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-08-13 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzan_v_h

Re: De leukste baan die je ooit hebt gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:11

Stalmedewerkster op een varkensbedrijf (zeugen en vleesvarkens)
6 dagen in de week van half 8 tot half 6. En met de hitte zoals laatst van 6 tot 3.
Het werk dat ik later ook wil blijven doen. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:23

Toiletjuffrouw bij een poppodium/nachtclub en dan tijdens (techno)feesten, één of twee keer per maand
van 11 tot 5 of 6 uur 's nachts. Ik kom de gekste mensen tegen (de meeste natuurlijk hartstikke onder
invloed van alcohol of drugs). Ik heb een tafeltje met twee stoelen, één voor mezelf en er staat nog een
vrije stoel waar iedereen op mag gaan zitten. Verder heb ik bakken met snoep waarvan bezoekers mogen
pakken en ze kunnen een vrijwillige bijdrage doen, betalen is dus niet verplicht. Zo haal ik in een nacht
40 tot 100 euro op (ligt aan de drukte en het publiek), de helft van de fooi mag ik houden (andere helft
gaat in een potje voor uitjes) en verder krijg ik ook nog gewoon uurloon. Ik mag zelf muziek opzetten
en eten en drinken wat/wanneer ik wil zolang ik er maar voor zorg dat een beetje netjes blijft en mensen
niet samen op het toilet gaan oid. Ik heb een portofoon voor als ik iets nodig heb of als ik de beveiliging
moet oproepen. Écht schoonmaken hoef ik niet, ik moet er voor zorgen dat er genoeg wc papier is en
dat de handdoekenautomaat niet leeg raakt. Op het einde veeg ik alles netjes aan en daarna komen er
nog schoonmakers. Ook mooi meegenomen is dat ik met mijn medewerkerspas korting krijg op drankjes
en vaak gratis naar feesten kan. Het enige nadeel is dat ik niet zoveel collega's ken en soms komen er
ook wel vervelende mensen langs. Sinds kort heb ik ook een "gastenboek" liggen waar iedereen wat in
mag schrijven, erg grappig. :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:25

Taarten maken bij de Hema bakkerij *\o/*

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:26

Coconut schreef:
Taarten maken bij de Hema bakkerij *\o/*

Haha dat klinkt al leuk! {:}

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:34

Tellen bijbaantjes ook? :D

Zo ja, dan zijn de leukste instructrice voor mentaal gehandicapte ruiters en werken op een schip voor wetenschappelijk onderzoek.

Het lesgeven omdat het natuurlijk met paarden is (en goed betaald) maar vooral omdat de ruiters zo leuk en grappig zijn :D Ze vertellen altijd de leukste verhalen en lesgeven aan hen is heel anders dan aan normaal begaafde mensen. Prestatiedruk is er niet, het is gewoon ervoor zorgen dat ze een leuke tijd hebben. Stiekem bijvoorbeeld erg grappig om les te geven aan iemand die het verschil tussen links en rechts niet kent! :)

Het werken op het schip is iets waar ik hoop mijn job van te maken volgend jaar. 't Is vooral vis- en planktonvangst en deze vangsten verwerken (data wordt gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek). De uren zijn best zwaar (half5 opstaan, 8u op de boot, 19u terug aan wal, 22u thuis) maar ik hou wel van de sfeer aan boord en natuurlijk op zee zitten is heerlijk :D Kans is helaas klein dat ik er ook echt m'n job van kan maken, aan boord zijn het verder ook enkel mannen en ik heb verder geen zeevaart-achtergrond... Maar ik ga het sowieso wel proberen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:36

Dierenwinkel medewerkster :D
Is m'n huidige baantje :D

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:41

Mijn huidige baantje als apothekersassistent. Niet zo spannend, maar het personeel is zo'n hechte club. Geweldig gewoon! Ik zou ze voor geen goud meer willen missen :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:45

de leukste baan die ik heb gehad nja baan hoe je het wilt noemen was ponykampen begeleiden :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:51

Mijn huidige baantje als weekendwerker in de dierverzorging bij een dierentuin, naast mijn studie. En het vrijwilligerswerk wat ik hiervkor bij een dierenasiel deed was ook heel tof.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:37

die ben ik nog niet tegen gekomen. al hoe wel ik bij mijn huidige baan wel zeer tevreden ben, leuke collega's, goed loon, leuke manager;) haha

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:37

Bijles geven! Betaalt goed en is nog leuk ook! Daardoor heb ik besloten om een lerarenopleiding te doen.
Enige nadeel is dat het redelijk onregelmatig is qua aantal uur per week en dat je soms veel reistijd hebt van en naar bijlesleerlingen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:38

@Bello2005: Leuke misschien niet, maar je hebt altijd een leukste baan en een minst leuke baan ;)

Ik heb nog maar weinig verschillende baantjes gehad eigenlijk. Mijn huidige baan (marketing&sales) vind ik erg leuk: leuke werkzaamheden, toffe collega's, lekker afwisselend en helemaal mijn vakgebied&sector.
Daarnaast werk ik ook op het bedrijf van mijn ouders (melkvee) en dat is ook super leuk om te doen :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:39

Mijn huidige baan klinkt als mijn droombaan :D (Nog in opleiding voor mijn functie).. Veel afwisseling, vrijheid, flexibiliteit & goede doorgroeimogelijkheden!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:42

Mijn huidige baan, agent bij de securitycheck op Schiphol. De tijden zijn onregelmatig en soms best vervelend, maar het werk is écht ontzettend leuk 9 vd 10 keer :) Gezellig met collega's en vaak vrolijke reizigers :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:42

Teamleider bij een Callcenter (intern van groot telecombedrijf, die rode :-) ) echt geweldige tijd gehad, zo'n leuke sfeer onderling, iedereen kon het super met elkaar vinden, weekendjes weg geweest met elkaar en alles. en terwijl mijn team het super deed en we buiten een goed basis salaris ook nog vette bonussen verdienden.
maar vooral de sfeer in het bedrijf was geweldig.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:43

Mijn huidige bijbaantje; werken op t kinderdagverblijf.
Krijg er alleen beetje rammelende eierstokken van :')

Maar mijn droombaan is m'n eigen klas in t basisonderwijs (liefst 3/4)

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:44

Mijn werk in de zorg wat ik nu nog steeds doe. Cliënten die vragen of je er morgen weer bent, want ze vinden je zo lief, helemaal geweldig.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:47

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan van mijn 14e tot 16e: begeleiden van mensen met een verstandelijke beperking met paardrijden. Ging ook mee op kamp enzo, super leuk!

Daarnaast heb ik een aantal maanden op de fotoservice van Madurodam gewerkt. Vind Madurodam zelf niet leuk en het verdiende geen drol, maar ik vond het werk echt onwijs leuk! Madurodam ging verbouwen en daarna ben ik nooit meer teruggekomen (heb wel van me laten horen, maar geen reacties helaas..)

Oooh en mijn stage op de zorgbakkerij was ook echt helemaal top! Vind het nog steeds onwijs jammer dat die periode voorbij is. Ik heb er 1,5 jaar stagegelopen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:51

Begeleiden van gehandicapte kinderen, helemaal mijn ding

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:56

Ik heb een oproep baantje als Animal Attendant. Ik vlieg al paarden knuffelend de hele wereld over.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:00

- werken als groom, zwaar maar bij een goede werkgever wel erg leuk
- voor de klas, met alle ups en downs
- als callcentermedewerker voor een telecombedrijf, veel voldoening als je mensen kunt helpen (meestal wel)!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:04

Ik werk deze zomervakantie in de thuiszorg :) Lekker schoonmaken bij oude mensen thuis, heel gezellig met die mensen en verder kan je lekker werken zoals je zelf wilt, al moet je wel een beetje rekening houden met de wensen van die mensen, maar meestal kan je het lekker zelf kiezen.

Ow en paardrijles geven, maar dat is niet echt een baantje, ik krijg er wel een beetje geld voor maar het is meer hobby dan werk. Maar daar zou ik best mijn werk van willen maken!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 00:17

Ik werk als muziek/filmjournaliste voor een culturele website. Het is niet betaald (vrijwillige basis) en ook niet fulltime, minimaal 1 stuk schrijf ik per week. Ik doe het al jaren en ga gratis naar alle concerten die ik wil (waar ik daarna over schrijf), mag steeds ontzettend toffe bands interviewen én ik heb al een paar erg bekende acteurs geïnterviewd. En mijn artikels zijn al een paar keren overgenomen door één van de grootste en meest gerenommeerde culturele magazines van België :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 06:34

M'n leukste baan is denk ik die ik nu heb... Het is een bijbaantje voor in de vakantie, maar wel fulltime.
Ik maak schoon in een verpleeghuis. Ik begin lekker vroeg (7 uur) en ben dan ook vroeg klaar (15.30). Het werk is lekker zelfstandig, je kan zelf je dag een beetje inplannen en het verdient goed.

Natuurlijk is schoonmaak werk niet het leukste werk maar je bent constant bezig waardoor die dag omvliegt. Heb ook baantjes gehad in winkels en vind dit 100 keer beter!