Ik rij een Nissan Micra uit 1996 (nieuwwaarde rond de 10.000 euro). Nu 5,5 jaar in bezit en hij kost mij gemiddeld 50 euro per maand (600 euro per jaar) aan onderhoud. Dit is apk, elk jaar een beurt (groot en klein om en om) en alle reparaties. Voor een kleine beurt+apk ben ik sowieso 150 euro kwijt, grote beurt+apk ongeveer 300 euro. Reparaties komen daar nog bovenop. Dure reparaties die ik heb gehad: nieuwe accu, twee nieuwe banden, luchtmassameter vervangen, dorpels gelast (duur grapje!) en remblokjes en schijven vervangen.
Ik vind het meevallen, het blijft onderhoud aan versleten onderdelen die je grotendeels ook zou hebben met een nieuwe auto. Mijn auto heeft mij in de bijna zes jaar dat ik hem heb zo'n 5000 euro gekost (inclusief aankoopprijs en onderhoud, exclusief benzine, wegenbelasting en verzekering)... daar koop je geen nieuwe auto voor inclusief onderhoud.
Wat zijn jullie gemiddeld kwijt?
[edit]
Misschien ook een leuk weetje: mijn auto kost mij nu zo'n 130 euro per maand (aankoop, onderhoud, wegenbelasting, verzekering) exclusief benzine. Daar kun je geen auto voor leasen. Best voordelig koekblikje dus
. Ik heb overigens een Mitsubishi carisma uit '97.
Totaal aan kosten in de afgelopen drie jaar: ongeveer 3600 euro. Op een auto die 180.000 had gelopen bij aankoop en inmiddels ruim 220.000 op de teller heeft staan vind ik het alles meevallen. 
Versnellingsbak heeft mij uiteindelijk bijna mijn auto gekost (zou 2000 euro gaan kosten) en heb uiteindelijk voor 150 euro een bak van de sloop kunnen halen. Voor 175 euro erin gezet door Beun de Haas en nu rijdt ie weer als een zonnetje
Nouja ik breng mijn koekblik volgende week wel even weg en dan zie ik wel wat eruit komt. Als het me te duur wordt laat ik het zitten, dan doe ik van de winter wel een extra trui aan