Welke Opleider? LOI? NTI? Studieplan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Welke Opleider? LOI? NTI? Studieplan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 18:02

Of zijn er nog meer? Ik wil graag wat losse modules halen op HBO-niveau (dmv het samenstellen van een persoonlijk pakket van modules, gerichter met competenties leren) en daarnaast wat aanvulling op MBO-niveau.

Kennen jullie nog andere opleiders dan bovenstaanden? Welke? Wat is de ervaring?

nathalie_v

Re: Welke Opleider? LOI? NTI? Studieplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:04

Om eerlijk te zijn neem ik mensen iets minder serieus als ze een studie/cursus hebben gedaan bij loi, nti oid.
En zal om deze reden ook minder snel iemand aan nemen, zeker als ik de keuze heb tussen iemand met een "gewone" opleiding en iemand die hem heeft gedaan bij de NTI/ LOI

(voordat ik bokt over mij heen krijg, dit is mijn mening, en ik respecteer die van andere zeker, maar hoop dat ik ook gerespecteerd word ;-) )

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 18:07

Ja, fantastisch, prima, geweldig, maarrrrrrr; niet het gezochte antwoord. Er wordt gevraagd naar ervaringen van studenten. Ik ben juist aangenomen omdat ik een HBO heb van LOI Hogeschool. Mijn werkgever weet namelijk dat het volgen van een studie op HBO niveau lastiger is zonder begeleiding dan voor de studentjes die braaf op school aan het handje worden meegenomen. Studenten die het flikken naast hun baan, op eigen kracht, terwijl de examens van dezelfde orde en grootte zijn als de reguliere HBO, moeten er dus vaak harder voor werken.
Daarom begrijp ik ook niet waarom je het minder serieus neemt dan een reguliere opleiding? Zelfde lesstof, zelfde boeken, zelfde examens en tentamens, zelfde scripties. Wat is het verschil dat de meter voor jou naar de negatieve kant laat slaan?
Laatst bijgewerkt door alleirbag op 03-08-13 18:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:08

nathalie_v schreef:
Om eerlijk te zijn neem ik mensen iets minder serieus als ze een studie/cursus hebben gedaan bij loi, nti oid.
En zal om deze reden ook minder snel iemand aan nemen, zeker als ik de keuze heb tussen iemand met een "gewone" opleiding en iemand die hem heeft gedaan bij de NTI/ LOI

(voordat ik bokt over mij heen krijg, dit is mijn mening, en ik respecteer die van andere zeker, maar hoop dat ik ook gerespecteerd word ;-) )

Mag ik vragen hoe je dan kijk naar de cursussen?
Als iemand een gewone opleiding heeft, maar allerlei extra cursussen heeft gedaan bij NTI/LOI?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 18:20

De vraag was dus of er nog meer leuke opleidingsinstanties zijn die op een soortgelijke manier werken.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:28

NCOI, NHA, Scheidegger...

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 19:59

Ervaringen Kirsha?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:09

Nee eigenlijk niet, sorry.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:13

Ik vind persoonlijk dat als iemand een losse cursus bij het LOI heeft gedaan, het ook niet goed overkomt.

Je kan heel veel zelf studeren, maar voor veel dingen is het gewoon beter om een docent voor je neus te hebben, iemand die daar voor gestudeerd heeft, of iemand met veel praktijk ervaring.
Niet alleen maar leren uit dat boek, maar ook buiten het boek om dingen mee op pikken. Ik vind zelf dat je dat niet krijgt door een thuisstudie.

Ik kan volledig begrijp dat iemand die een thuis studie doet, veel meer discipline nodig heeft!

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:21

nathalie_v schreef:

En spreek je dan uit ervaring? Kan me dat namelijk niet voorstellen gezien je leeftijd en functie. Ik heb zowel een reguliere HBO opleiding gevolgd en ook opleidingen via thuisstudie (NTI, LOI en nu NHA). Niets anders dan respect van de (potentiele) werkgevers gekregen voor het feit dat ik een thuisstudie naast een fulltime baan en hobby's gedaan heb. Op mijn leeftijd ga ik echt niet meer in de schoolbanken zitten, daarnaast zie ik de meerwaarde van een docent voor de klas ik namelijk niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:24

LOI heb ik slechte ervaring mee kreeg toen 2 weken voor examen in eens het goede lesmateriaal opgestuurd. En had dus voor examen verkeerd lesmateriaal geleerd. Resultaat van het examen mag wel duidelijk zijn en niet gehaald uiteindelijk. Maar wel een hoop geld kwijt voor opleiding en examen.

Scheidegger super ervaring mee heb daarvan op jonge leeftijd een typcursus gedaan.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:25

_kajo_ Ja ik kan uit eigen ervaring spreken.
En ja ik ben "nog maar" 20 jaar.
Dit betekend niet dat ik mijn job niet kan uitoefenen. ;)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:29

Uit mijn ervaring kan alle extra kennis geen kwaad :).
Ik zou eerder juist iemand aannemen die zijn/haar kennis heeft willen uitbreiden door middel van thuisstudie.
Ook bij mbo en hbo thuisstudies moet je stage lopen.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:50

nathalie_v schreef:
_kajo_ Ja ik kan uit eigen ervaring spreken.
En ja ik ben "nog maar" 20 jaar.
Dit betekend niet dat ik mijn job niet kan uitoefenen. ;)

Ik stel nergens dat jij je job niet kan uitoefenen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het voor een dierenspeciaalzaak aan de orde is om een keuze te moeten maken tussen een thuisstudiediploma en een regulierdiploma. Ben alweer een tijdje uit 'dat' vakgebied dus ben niet meer helemaal op de hoogte van het regulier/thuisstudie aanbod aan geschikte opleidingen en de gelijkwaardigheid van die opleidingen. Daarnaast refereer ik aan je leeftijd omdat ik denk dat je de (levens)ervaring mist om werknemers te beoordelen buiten het bekende (=gewone) papiertje om. Maar goed dit is geheel offtopic.

TamaradB schreef:
De vraag was dus of er nog meer leuke opleidingsinstanties zijn die op een soortgelijke manier werken.

Naast de NTI (prima) en LOI (drama) heb ik ervaring met NHA. Ik doe nu een opleiding zonder begeleiding dus daar kan ik niets over zeggen maar de service en het studiemateriaal zijn prima bij de NHA.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:02

open Universiteit? Hier trouwens goede ervaringen met LOI, NHA (die vooral) en Open universiteit. Slechte met NTI.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:16

Ilja000 wat heb jij bij Open Universiteit gedaan?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:36

Ook een mogelijke optie is post-hbo studeren bij een hogeschool, of idd open universiteit. :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:48

Een aantal psychologie modulen. De stof vond ik ontzettend interessant. De examens voor mij wat te pittig. In ieder geval toen ter tijd :) Gebruik de boeken nog steeds regelmatig.