Auto huren Groningen stad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Auto huren Groningen stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 17:41

Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer dus ik dacht, ik vraag het alwijze Bokt om advies. :Y)

Ik ben nu eindelijk in het bezit van een rijbewijs, maar helaas geen auto. Door omstandigheden hebben ook mijn ouders geen auto meer dus rij-ervaring opdoen zoals de meesten dat doen zit er voor mij niet in. Ik heb wel het geluk dat ik een vriendin heb in Groningen die een auto leent van haar ouders waar ik morgen een ritje in mag maken. Maar het is dus niet HAAR auto, dus wekelijks een ritje daarin maken zit er ook niet in. Dus bedacht ik mij dat ik ook wel een auto kon huren om zo wat meer ervaring op te doen. Want ik vind het zonde om na een half jaar intensief lessen en het behalen van mijn rijbewijs dan gewoon een jaar of langer niet te rijden. (Dan vraag je je misschien af, waarom heb je dan in hemelsnaam je rijbewijs gehaald? Nou, omdat ik toch van plan ben hier op dit platteland te blijven wonen en een auto gewoon een must is. Als student is die auto nog niet echt een must maar ik ben toch wel van plan te gaan sparen voor een auto voor later.) Maar ik wil het dus onderhouden en meer ervaring opdoen, ik heb al wilde plannen gemaakt met me moeder dat ik haar zou komen ophalen met de auto en haar dan mijn bijrijdpaardje zou laten zien. En toeren met een vriendin door de omgeving, maar 'klein' probleempje, de auto. Nu heb ik al wat gegoogled naar auto verhuur in Groningen. Ik begon bij de Bo-Rent, omdat ik die als enige kende. Maar daarvoor moet je 2 jaar in het bezit van een rijbewijs zijn en dat ben ik dus niet. :+ Nu waren er meer dan genoeg die deze eis niet stelde, enige wat erbij kwam als beginnend bestuurder was een verhoogd eigen risico, maar dat snap ik ook. Maar welke moet ik nou kiezen? Er zijn er zoveel!

Zijn er misschien Bokkers die in Groningen stad een auto gehuurd hebben? Bij welk bedrijf, waar in Groningen zit die? (Sommigen zaten echt op verlate plekken dat ik echt dacht van: ja, hoe KOM ik daar in hemelsnaam zonder auto. :') ) Hoeveel kostte het ongeveer? En wat waren jullie ervaringen met deze verhuurder?

Margreet

Re: Auto huren Groningen stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:07

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 20:12

Nouja, daar moet je dus een abonnement voor nemen. En ik vraag me af of dat voor mij goedkoop zal zijn. Plus de borg is alleen al 225 euro, ik weet die krijg je terug, maar zoveel geld heb ik nu niet ineens.
Laatst bijgewerkt door _Mara_ op 03-08-13 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:17

Tja, dit kun je alleen zelf uitrekenen. Je mag het eerst een maand proberen he en er loopt nu een actie met gratis abo's.

Goedkoop autorijden bestaat niet ;)

Edit: vaak kun je als beginnend bestuurder niet eens huren, of het is veel duurder. Let daar ook op

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 20:23

Ja dat had ik al gezien. Maar eigenlijk vind ik dat maar absurd, want wat nou als ik 2 jaar niet auto rij en dan mag ik daarna wel bij Bo-Rent opeens een auto huren. Maarja, dat is nu eenmaal de bureaucratie.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:24

Waarom spaar je niet een paar maanden en koop een goedkoop autootje van marktplaats?

Wat denk je dat als je een ongeluk maakt met die huurauto? Je hebt een gigantisch eigen risico en laten we eerlijk wezen echt veel ervaring heb je nog niet, dus grote kans dat je misschien wel wat schade rijd.
Zou zonde zijn van je geld.

Verder zou ik, als ik geen auto zou kunnen kopen, zoveel mogelijk in de auto van andere rijden en niet gaan huren. Dan maar wachten totdat je een auto kan kopen.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 20:25

Ja, als ik de optie had om in de auto van andere te rijden zou ik de optie huren waarschijnlijk nog niet eens bedacht hebben. Maar die mogelijkheid is er dus niet enorm, heb maar 1 vriendin met een auto hier in Groningen. En als ik moet wachten tot ik een auto kan kopen rij ik de eerst komende 5 jaar niet denk ik. :')

EDIT: http://www.autopallas.nl/ Deze heeft dus een mooie aanbieding voor 19.95 voor een dag met 200 km gratis rijden. En ze kennen geen extra regels wat betreft net in het bezit zijn van een rijbewijs. Iemand ervaring met deze verhuurder?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:40

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 20:46

Heb hem net bekeken, Stuur! Daar is het ook mogelijk om een auto te huren zonder extra toeslagen. Enige nadeel daar is dat het eigen risico verdubbelt wordt en dat is dan ineens 1.000 euro. Maar wat betekend dit eigenlijk? Als ik schade rij dat de eerste 1.000 euro voor mijn rekening komt?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:48

Klopt :j Tipje: loop voor het wegrijden even met de verhuurder om de auto, zorg dat alle beschadigingen genoteerd worden. Niet dat je achteraf iets in de schoenen wordt geschoven ;)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 20:52

Nee precies, zeker bij mensen zoals ik die dan net in het bezit van hun rijbewijs zijn, denken ze vast mooi geld te verdienen. Misschien dat ik mijn moeder alsnog eerst naar Groningen laat komen zodat dat even goed geregeld wordt plus dat ze kunnen zijn dat er een ervaren bestuurder mee gaat. (Al weten hun niet dat mijn moeder niet eens meer richting een stad durft te rijden, van het ene naar het andere dorp en niet meer. :') )

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:09

Bij autohuur is borg altijd vrij hoog, dus denk dat dat wel een probleem wordt dan. Wij hebben een keer gehuurd bij Bo-rent en Auto Century, beide goede ervaringen. Toch zal dit een vrij duur grapje worden ben ik bang.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 23:19

Ja daar kwam ik net na wat googlen ook achter, de borg is vrij hoog. Wat opzich ook wel logisch is. Maar als ik gewoon rij (en mijn mede-weggebruikers ook) dan krijg ik dat natuurlijk gewoon terug. Het is ook meer een 'tussenoplossing' als blijkt dat ik een periode niet kan 'oefenen' met iemands anders auto. Niet dat ik nu iedere week een auto wil gaan huren of iets, maar toch tenminste 1 keer in de maand rijden, dat is toch wel het minste wat ik wil doen om het een beetje te onderhouden. Plus ik vind het ook oprecht leuk om auto te rijden. :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:00

_Mara_ schreef:
EDIT: http://www.autopallas.nl/ Deze heeft dus een mooie aanbieding voor 19.95 voor een dag met 200 km gratis rijden. En ze kennen geen extra regels wat betreft net in het bezit zijn van een rijbewijs. Iemand ervaring met deze verhuurder?

Auto Pallas ken ik vanuit Leeuwarden (wel al vijf jaar geleden), dat is een prima autoverhuurbedrijf :)

Handig om te weten bij deze verhuurder:
- Ik ben 18 jaar en heb net mijn rijbewijs, mag ik een auto huren? Ja, dat mag. Een minimale duur dat iemand een rijbewijs in zijn bezit heeft is bij ons niet van toepassing.
- Hoe hoog is de borgstelling? Bij een auto of bestelauto is de hoogte van de borg afhankelijk van de klasse huurauto en de duur van de huurperiode. Als u ons belt of mailt dan rekenen wij voor u de exacte borg uit. Enkele voorbeelden: Klasse A voor een weekend € 250,00
- Hoe is de auto verzekerd? Alle auto's zijn All Risk verzekerd. Het eigen risico bedraagt € 650.00 per gebeurtenis. Voor € 7.50 per dag kan het eigen risico worden teruggebracht tot € 250.00.
- Moet ik de auto met een volle tank inleveren? Ja. Het voertuig wordt met een volle tank afgeleverd en dient met een volle tank weer worden ingeleverd, tenzij hier andere afspraken over zijn gemaakt. De aftankkosten bedragen € 15.00 bij het niet vol inleveren.
- Per auto en tijdsduur zijn een aantal kilometers inbegrepen (die actie van 19,50 is 200km per dag). Als je daar overheen gaat kost een kilometer 14 cent, dan kan het een duur grapje worden. Let dus op de kilometers.
- Je mag niet buiten Nederland komen met de auto, tenzij anders overeengekomen met de verhuurder.