Thuisstudies en baangarantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Thuisstudies en baangarantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 14:10

Hoi bokkers,

Ik zit erg te dubben of ik nog een opleiding erbij wil doen. Blijkt toch nog best lastig te zijn als je daarnaast een vast inkomen wil houden.

Nou zie ik veel HBO studies bij bijv. het LOI aangeboden worden. Er staat dat deze opleidingen officieel erkend worden.

Maar nou vraag ik me af....hoe zien werkgevers deze opleidingen? Als ze bijvoorbeeld kunnen kiezen tussen een werknemer die gewoon via een erkende school een opleiding heeft gevolgd of iemand een HBO thuisstudie van LOI, wat zullen ze dan kiezen?
Wordt er meer waarde gehecht aan een opleiding op een erkende HBO school of maakt het weinig uit?

Ik vraag me dus echt af of de HBO thuisstudies dezelfde "waarde" hebben? Zeker als je jezelf wil omscholen in een ander vak. Werkervaring heb je dan niet in het nieuwe vak.

Hebben jullie daar ervaring mee?
Of zitten hier mensen met een eigen bedrijf die hier iets over kunnen vertellen?

gr Chantal

Ilja000

Re: Thuisstudies en baangarantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:03

De ene werkgever ziet er niks in, de ander waardeert juist de zelfdiscipline en doorzettingsvermogen.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 19:09

Oke ik ben benieuwd. Ik zie bij veel thuisstudies HBO opleidingen dat je op het einde gewoon hetzelfde diploma en dezelfde titel draagt als dat je het op een erkende school hebt gevolgd. Dus in principe zou het niets uit moeten maken.

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:23

Ik zou persoonlijk niet mijn opleiding naar de middelbare school aan het LOI of NHA oid willen volgen. Maar bijvoorbeeld een cursus, opleiding of een module om je meer te verdiepen in een bepaald onderwerp naar de opleiding zou ik als werkgever zeker niet erg vinden.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 20:04

Ja snap ik als je van de middelbare school komt. Maar als je jezelf na een aantal jaar wil omscholen en een vast salaris nodig hebt om een boterham te verdienen, is dit wel een fijne optie :)