Mieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Mieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 10:44

Wie kent het niet..

Ik ben vorige week donderdag terug gekomen van vakantie en werd begroet door een hoop mieren.
om precieser te zijn. In de vaatwasser (die ik aan gezet heb toen ik weg ging op vakantie en dus schoon was). Ik heb toen de vaatwasser 4 keer op 75 graden moeten laten draaien om ze weg te krijgen. als de vaatwasser net klaar was en ik hem open maakte liepen ze er alweer doorheen. Ze zaten ondertussen ook al op het aanrecht dus ben meteen een grote schoonmaak begonnen, maar ook dit weerhield ze niet om te blijven komen. Elke dag meerdere keren de stofzuiger door het huis gehaald. Ze zitten enkel in de keuken en in de gang. Ik heb ondertussen 4 lokdoosjes staan waarvan 1 zelfs op het aanrechtblad. Alles wat de vaatwasser in gaat is goed afgespoeld. na 3 dagen ongeveer zag ik weer een mier in de vaatwasser dus meteen weer aan gezet. toen waren ze eruit weer. Gisteren avond nog weer gekeken en niks en ik kwam vanochtend beneden en weer zat de onderkant van de vaatwasser vol.

Ik weer overigens niet waar ze binnen komen. Bij de achterdeur zeker niet daar ligt ook een koper buisje. De voordeur buiten zie ik ook niks liggen.

Wie o wie heeft de TIP om van die vieze beesten af te komen.?

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:52

bij ons komen ze onder de verwarming vandaan. hebben vorig jaar een insectenbestrijder gebeld, maar ze kwamen dit jaar gwn terug. dit jaar lokdoosjes neergezet en de rest opgezogen met de stofzuiger _-:( .
lokdoosjes werken bij ons best wel goed, misschien meer neerzetten.

XxLiEsJuHhxX

Re: Mieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 10:55

Ze gaan er hier niet tot amper in. En dan nog komen ze er ook weer vrolijk uit O:)

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:04

opzuigen?? je bent er wel druk mee maar het werkt }:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:09

Ik gebruik een spuitbus van bogena duivenspray.. ideaal Bij ons komen ze elk jaar uit de muur zetten en zodra het weer gebeurd zet ik de spuitbus erop en gaat alles kapot.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 11:10

alles wat ik tegen kom word of op gezogen of meteen geplet en weggespoeld.. O:) Maar het lijkt wel een onuitputtelijke hoeveelheid mieren.. De ene dag zijn het er een stuk of 10 die ik op 1 dag plet op het aanrecht andere dagen kunnen het er ook wel 40 zijn.. en dan dus nog niet geproken van de vloer.. gisteren waren het er weinig vandaag weer veel..

pipo dan moet ik wel nog de bron vinden.. Plus is dat ook slecht voor andere dieren want heb ook een hond en een kat rond lopen hier.. O:)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:13

Bij ons lopen ze onder de serre, en komen af en toe ineens via het parket naar boven gepiept. Hele gras is bedolven onder de zandhoopjes en veel vliegende mieren gehad. Ook in de keuken. Probeer hun loop route te vinden en daar iets op te spuiten, zodat ze een andere route kiezen naar een andere bestemming. Ik spuit altijd met Ajax, (schoonmaak middel voor aanrecht/tafel etc.) stinkt als de neten als je dat te veel gebruikt om schoon te maken, dus dacht.. probeer het eens op de miertjes. Ze stierven met bosjes :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:15

Probeer de route te vinden die ze lopen naar de vaatwasser/keuken toe. Druk daar alle mieren die je ziet dood en laat ze liggen. NIET opruimen dus! De volgende ochtend zijn alle dode mieren weg en zie je al minder mieren. Gewoon een paar keer herhalen en ze zullen niet meer komen, want het is een gevaarlijke route. Ik heb deze "methode" in mijn vorige huis toegepast omdat ik er toen moedeloos van werd en was verbaasd dat het werkte. Laatst in mijn nieuwe huis ook ineens een mierenroute mijn huis in en weer toegepast. Alles was de volgende dag opgeruimd en ik zie ze niet meer. :D Het is even niet heel fris, maar het werk dus! Succes!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:15

nee dat is speciaal voor duiven. Om luis te doden op de duif. Dat is dus ongevaarlijk voor je andere dieren.
Gewoon in de richting spuiten waar ze naartoe gaan of wegkomen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 11:23

Agossie ik ga ze eens laten liggen.. O:) En anders dan word het spuitbussen.. als ik de oorsprong vind.. O:)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:41

Uit pure wanhoop heb ik ze dus een keer laten liggen, met mijn handen in het haar weglopend met "Ik weet het niet meer, kleremieren"... De volgende dag dus geen dooie mier meer te vinden en ze zijn niet meer teruggekomen.
Laatst in mijn nieuwe huis (nou ja... woon er al bijna 12 jaar) weer een hele route in mijn keuken en veel bedrijvigheid. Alles geplet en weer laten liggen. Volgende dag: alles opgeruimd en geen mier meer te zien. :D
Ik hoop van harte dat het bij jou ook werkt. Probeer ze dus ook in je vaatwasser dood te drukken en ze dan te laten liggen. Klinkt heel ranzig, maar als het helpt, dan helpt het! Als je ze opruimt, vinden ze de lijkjes niet en gaan ze niet uit van een gevaarlijke route. Vandaar. :j

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:44

Als je weet waar het nest ongeveer is zou je ook gerst kunnen strooien.
Gerst nemen ze mee het nest in/eten ze op en gerst zet uit....plof weg mier.

(Dit zal bokt niet leuk vinden)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:32

Hier heb ik na een paar weken pletten en nog tig mieren in m'n keukenkastjes vinden een mengsel gemaakt van schoonmaakazijn&bleek aangelengd met water en dat vanmiddag in hun huisje gegoten (recht voor de deur hier).
Niet vriendelijk, maar ik werd zoooo gestoord van die beesten overal en had zo'n beetje alles waar ze op af komen al netjes in tupperware bakken gedaan.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 16:36

ik heb niet eens echt iets zo staan waar ze opaf zouden komen.. zover ik weet.. en al helemaal niet in de vaatwasser.. dus wat ze daar te zoeken hebben weet ik echt niet.. :(

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:55

wij leggen altijd 5 cent op de plekken waar ze lopen, nooit meer last gehad van mieren in huis.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 17:08

Hihi heb de halve keuken al vol liggen met 5 cent.. O:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:11

Weet je waar ze vandaan komen?
Anders hun holletje volgieten met kokend water/bleek oid. ;)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 17:14

Nops ik weet het echt niet.. bij de voor en achter deur zit geen hol/nest en het lijkt net of ze kriskras lopen.. geen echte route ofzo.. en ook nergens een hoop bij elkaar ofzo..
ja in de vaatwasser..
Die trouwens nu alweer mieren heeft.. :?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 22:16

zo ik heb een +/- 15 geplette mieren op het aanrecht liggen en denk een ruime 20 in de keuken en gang en nog eens een stuk of 10 in de vaatwasser.. benieuwd wat ik morgen aantref..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:19

Alles wat je kunt pletten gewoon pletten. Als je er nu weer nieuwe ziet lopen, ook weer pletten. Echt zoveel mogelijk pletten en laten liggen! Hoe meer hoe beter! :D

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:15

Hoe meer zielen hoe beter? :+

Pokke beesten zijn het,anders toch eens gerst proberen en hopen dat ze het meenemen het nest in.
Is er buiten iets verander? Bestrating?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:16

Hier heeft het pletten gewerkt! *\o/*
Ruim 7/8e van de geplette mieren zijn opgeruimd, 1 levende verdwaalde mier liep er nog en de rest vd mieren is verdwenen. :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:17

Die nog levende, verdwaalde moet je ook pletten hoor! :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:19

Die was te snel in een kiertje gekropen, kijk zo wel of ik hem nog weer aantref en dan wel te pakken krijg. ;)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 07:58

Helaas. Vaatwasser zat weer vol en geen van de geplette was opgehaald.. :(