Ouderen die de wetten voorstellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Ouderen die de wetten voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 22:51

Ik ben benieuwd tot hoever bij jullie die ouderen mensen kunnen gaan.

Mijn hond was laatst aan het piepen toen ik mijn broertje naar de bushalte snel bracht. Ik kwam thuis en toen stopte hij met piepen en heeft toen geen geluid meer geproduceerd. Nu kwam mijn 60 jarige buurman (een van de buurmannen)naar mij toe om te vermelden dat ik de hond maar moest opsluiten want mijn ouders deden dat ook blijkbaar volgens hem. (Doen ze niet)
Maar nu was ik de dag ervoor door een van mijn honden gebeten en voelde me honds beroerd, was geïrriteerd en had migraine en dit zei ik hem met uitleg erbij en dat ik geen zin had in gezever. Dus ik ben naar binnen gegaan. Nu was net bij een andere buurman en die verkondigde me dat ik hoor te luisteren naar die 60 jarige omdat hij ouder is. Ik heb toen gezegd dat hij (de 60 jarige) mij niet de wetten moet gaan voorstellen en mijn ene buurman verkondigde me nogmaals dat ik dat wel moet luisteren.

Nu heb ik wel respect voor ouderen maar ze moeten het niet te bont gaan maken. Tot hoever mogen ouderen bij jullie gaan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:54

Heb je er ooit aan gedacht dat dit vaker voorkomt en je buurman horendol wordt als je hond piept?

En ik kan me dan helemaal voorstellen dat je als buur horendol wordt. En op een verkeerd moment tegen de verkeerde uitvaart. Ouderen zijn ook maar mensen.

En als je door een van je honden bent gebeten, is dat een uiting van een groter probleem. Daar al eens aan gedacht?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 22:56

Komt niet vaker voor. :') hij geeft mijn hond die piepte de schuld van nachten achter elkaar blaffen terwijl het de mechelse herder van de achterkant is. En verder op het gebeten door mijn hond verhaal staat in een ander topic maar daar gaat dit topic niet over. :+

Ben gewoon benieuwd waar andere bokkers de grens trekken wat ouderen "te vertellen" hebben.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 02-08-13 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re: Ouderen die de wetten voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:57

Dus hij heeft wel degelijk last van "een piepende hond". Dat het jouw hond niet is kan hij niet ruiken.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 22:59

Ja maar niet onze hond en dat weet hij. :+
De onze blaffen alleen overdag als er bezoek komt die ze niet kennen en dat gaat niet aan 1 stuk door.

Maar dit gaat erg offtopic. :))

Hoever trek jij de lijn?
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 02-08-13 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:00

Cassidy schreef:
Dus hij heeft wel degelijk last van "een piepende hond". Dat het jouw hond niet is kan hij niet ruiken.

Mag hij wel even vragen voordat hij uitvalt tegen de onschuldige. :)

Kan het me voorstellen, soms gebeurt het gewoon even, maar kan me van TS óók zeker voorstellen dat ze dan denkt van ja doei :wave:

edit; Dat is niet offtopic TS, dat is een andere mening dan jou :')

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 23:00

@nevergiveup, precies! Je verwoord het mooi. :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:01

Haha had hem wel nog even geedit sorry _O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:02

Ik ben van mening dat je een ander wel degelijk uit mag laten praten, ook al vind je het gezever.
Of je er uiteindelijk naar gaat handelen is een tweede.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:03

Niemand heeft mij te vertellen wat ik wel en niet met mijn honden moet.

Hebben ze last van mijn honden, dan hoor ik dat graag en doe ik er wat aan.

Maar hoe en wat, dat maak ik zelf wel uit.

Of je nou 3 of 103 bent, dat zal mij een rotzorg zijn

EDIT: Dat geldt niet alleen als het op mijn honden aan komt

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:06

Wat Cassidy zegt. En als je er niets mee kan, alsnog uit laten praten, ja, nee, amen. Ene oor in, andere oor uit. :evaw:

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:13

Ik heb geleerd om beleefd te blijven en mensen uit te laten praten en dit doe ik ook. Maar zodra de deur achter me dicht is denk ik er het mijne van. Of je het nou wel of niet met mensen eens bent maakt daarin niet uit. Zo qua beleefd blijven kunnen ze bij mij best ver gaan voordat ik zeg maar "van me af zou snauwen". Maar ik beslis uiteindelijk zelf wel wat ik doe als ik denk dat de klacht terecht is ;)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 23:13

Ik luister normaal ook, heb zeker respect voor de oudere generatie maar ze moeten niet hun buik inspannen en breed gaan lopen terwijl ze zien dat mijn gezicht half op de grond ligt van ergernis. Ik zeg normaal ja nee en amen en loop door. En als die man fatsoen had ging hij niet om 1 uur snachts schreeuwen dat de hond zijn 'bek' moest houden terwijl die allang een uur lang stil was. :')

@nevergiveup, maakt niks. :+ ik gaf mijn opening stukje alleen als voorbeeld, het was niet echt de bedoeling daar een heel topic aan te wijden. Ik had meer de vraag hoever ouderen bij jullie mogen gaan. ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:16

Nu klinkt het net alsof je het over honden hebt, waar trek je de grens en wanneer straf je iets af. Ik vind je nogal onrespectvol klinken eigenlijk..

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:21

bij mij mogen ze net zover gaan als ieder ander mens! een grens is een grens, en ik heb best een hoge grens hoor en ben ook heus beleefd maar kan mij ook eens te gek worden! (ik werk met ouderen dus heb geen hekel aan ze, maar behandel ze zoals ieder ander mens en iedereen verdient wel met respect behandeld te worden) :)

ts ik geef je groot gelijk hoor van jou reactie, mijn grens met dieren is ook snel bereikt! mensen hoeven mij niet te vertellen hoe ik het wel of niet moet doen!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 23:23

imd schreef:
Nu klinkt het net alsof je het over honden hebt, waar trek je de grens en wanneer straf je iets af. Ik vind je nogal onrespectvol klinken eigenlijk..

Klinkt misschien zo maar ben ik niet. :) via internet is het niet zo makkelijk te verwoorden zoals ik het bedoel. Iedereen leest het op zijn of haar eigen manier. :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:50

Ik vind dat ouderen ook te ver kunnen gaan.
Ik ben daar heel simpel in,
Geen respect voor mij, is geen respect terug..
Ouder of niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:56

Ik zou geen grote bek accepteren als ik hem was.
Al stik je van de migraine en is je arm eraf gebeten.
Ik weet niet hoe oud je bent,maar als iemand mij een grote bek geeft pik ik dat niet....(ik ben 48,nog geen 60)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:58

Ik lees nergens dat TS een grote bek had, alleen dat ze uitleg gaf en zei dat ze geen zin had in gezever...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:02

Ik denk dat de buurmannen door het gepiep van een hond ook niet zo lekker in hun vel zaten, net als jij op dat moment en dat je die uitspraak niet zo letterlijk moet nemen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:17

Ik lees ook nergens dat ts een grote bek gaf idd.
Maar het feit dat de buurman zegt dat ik maar heb te luisteren zal ik al niet accepteren.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:24

De woordkeuze 'gezever' klinkt in mijn oren al redelijk respectloos. Weet niet hoe je het op dat moment verwoord hebt. Maar als ik bij iemand aanbel om aan te geven dat ik geluidsoverlast heb en persoon in kwestie noemt het gelijk gezever vind ik dat onbeleefd. We waren er natuurlijk niet bij, maar ik vind dat iemand het wel tegen je mag zeggen als hij last heeft van je hond (radio, windgong, rennen op de trap etc) dan kun je er rekening mee houden. Lijkt mij een kwestie van goed fatsoen net als netjes te woord staan.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:35

Ouderen krijgen van mij altijd respect. Ik ben het niet altijd met ze eens maar ik weet inmiddels hoeveel een mens groeit in een jaar. Neem daarbij het volkomen verschil in opvoeding en omgangsregels "toen" en "nu" en dan realiseer ik me gemakkelijk dat wat voor de 1 "verzoeken te zwijgen" is binnen kan komen als een diepe uiting van onwaardigheid en een belediging.

Als ik jouw beschrijving lees en het probeer voor me te zien dan is mijn sympathie in principe in het voordeel van de buurman. Hij doet zijn best; jij scheept hem af. Best kans dat het voor hem al een grote stap was om je aan te spreken. Vrees dat zijn bijdrage in "samen tot een oplossing komen" groter is dan de jouwe, dus vandaar.
Maar dat is gewoon verrektes lastig te zeggen zonder erbij geweest te zijn, dus realiseer je dat ik puur reageer op wat ik lees en hoe ik het interpreteer.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:41

Tot hoe ver mag een oudere gaan???
Een oudere in jou ogen? Wanneer is een oudere dan een oudere volgens jou?
Mag jij dan de wet voorschrijven?
Omdat je een jongere bent? Net puber af.
Beetje discriminatie.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:43

Ik zeg het nu alvast: ik ga in mijn mening uit van het verhaal van TS, of dat nu de waarheid is of niet, dat komen we toch niet te weten. Ik kan me wel voorstellen dat iemand er iets van zegt als hij last heeft van een hond (of dat nu de hond van TS is of niet even buiten beschouwing gelaten). Maar als dat op zo'n manier zou moeten zou ik er ook snel klaar mee zijn. Zoals die ene buurman het (volgens TS) zei komt op mij een beetje over als 'ouderen hebben altijd gelijk en jij bent nog maar een meisje dus je moet naar ons luisteren'. Beetje omgekeerde Calimero-wereld ^)

Alle mensen zijn wat mij betreft gelijk als het gaat om het aanspreken van anderen om welke reden dan ook. Dus ouderen hebben niet per definitie gelijk, maar jongeren ook zéker niet.