Meer mensen die zich afentoe zo "alleen" voelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Meer mensen die zich afentoe zo "alleen" voelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 20:30

Bleh, vandaag is weer z'n dag.
Sinds april ben ik bij mijn vriend ingetrokken, 35 km van mijn oude woonplaats.. Samen wonen bevalt super maar voel me ook best eenzaam.
Vriendinnen die blijkbaar geen vriendinnen van je waren, sinds ik ben verhuisd hoor ik niks meer en moet het alleen van mijn kant komen. Hierheen komen doen ze niet.

Ik ben afhankelijk van openbaar vervoer dus zeg ook niet even snel dat ik die kant op ga, dit moet optijd geregeld worden want de laatste bus in mijn woonplaats gaat 11 uur, dit betekend dat ik 10 uur de bus moet hebben naar de trein.

Hier in de buurt ken ik helaas nog niet echt mensen, mijn paard staat op een leuke stal waar ik gelukkig wat aanspraak heb.
Dan heb ik 1 iemand waar ik wel eens wat mee af spreek, maar die is helaas op vakantie.

Deze maand ga ik lid worden van de sport school en hoop daar leuke contacten op te doen.

Maar ja wat voor nu? Het is mooi weer ik wil wat leuks doen, maar vriendlief zit liever binnen achter zijn spelletje, en ik ben nou net niet iemand die dingen alleen onderneemt.
Rondje lopen/fietsen heb ik al gedaan vandaag.

Zitten er meer mensen in het zelfde schuitje? Misschien kunnen we elkaar er doorheen helpen.

SuzanLarissa

Re: Meer mensen die zich afentoe zo "alleen" voelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:33

ehhm vriendlief achter zijn spelletjes vandaan trekken, of naast hem plaatst nemen en samen spelletjes doen :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:35

Ga lekker naar de dichtstbijzijnde stad!

En anders trek je je vriend maar achter zn spel vandaan!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:35

Waar woon je nu? :D

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:36

Vraag me ook af waar je nu woont dan :).
En wat dacht je van een lekker lange buitenrit? :j Of eens een stalgenootje meevragen om te gaan zwemmen met of zonder paard.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:39

Plaats een meetingtopic op bokt of sluit je aan bij een HK van mensen uit je regio. Dan ontmoet je in ieder geval al digitaal mensen, die je dan misschien ook eens in het echt kan meeten :)

Studeer/werk/sport je niet?

Edit: oh, ik zie dat je binnenkort naar de sportschool gaat. Goed begin! :)

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:40

Zet de barbecue aan, nodig een paar buren uit, en ga lekker barbecue'en! Ken je je buren een beetje, en dan kan je gewoon als je niks te doen hebt je buren uitnodigen voor een kopje koffie, is gelijk gezellig :) En inderdaad. viendlief achter zijn spelletje vandaan halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:40

Oh ja, toen ik bij mijn vriend in Canada was. Hij werkt fulltime en ik ken daar gewoon niemand buiten hem.

Best lastig. Ik heb eigenlijk ook geen tips. :')

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:43

Ik herken het wel een beetje hoor! Ik woon sinds 1,5 jaar samen met mijn vriend en voel me soms ook een klein beetje eenzaam. Bij mij komt dit met name omdat mijn vriendinnen bijna allemaal nog thuis wonen en ik woon inmiddels al 6 jaar op mezelf. Dan groei je toch wel een beetje uit elkaar, hoe jammer dit ook is. Terwijl steeds meer van vriendlief zijn vrienden allemaal ook in de stad waar wij wonen komen wonen. Andere vriendinnen wonen juist weer heel ver weg.
Ik vind het ook heel lastig om nieuwe sociale contacten op te doen! Sportschool zit ik al heel lang bij, maar toch kom ik daar vooral om te sporten en spreek ik niet vaak mensen. Op m'n werk ben ik de veruit de jongste en ik heb lieve en leuke collega's, maar ze zijn al wel allemaal 10 stappen verder (getrouwd en kinderen enzo) Onze buren zijn oudere mensen. Paard staat particulier, dus niet op een pensionstal ofzo. Tijdens mijn studie heb ik ook niet echt vriendschappen opgedaan, omdat we elke 10 weken van klas moesten wisselen en bovendien heel veel stage moesten lopen, waardoor je weinig kans kreeg om dingen op te bouwen.

Mijn tip: ga een teamsport doen of ga een cursus/workshop volgen van iets wat je leuk vind. Volgens mij leer je op die manier makkelijk mensen kennen. Zelf ben ik niet van de teamsporten, maar ik heb me wel opgegeven voor een hardloopclinic die begint in september en ik hoop daar nog wat nieuwe mensen te leren kennen!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 20:45

Vriendlief achter zijn spelletje vandaan krijgen lukt niet.. Samen spelen gaat ook niet, voor de kenners hij speelt LOL.

Buitenrit is idd een goed idee, alleen mijn vaste rij maatje is op vakantie dus ben bezig om een nieuw slachtoffer te vinden. Zal mijn stal genootjes eens opzoeken via fb, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

Ik woon nu in Juliandorp, zit in een hk topic waar ze het helaas bijna allemaal druk hebben.

In september ga ik weer terug naar school, ben op dit moment werkzoekende en sporten gebeurt half augustus.

Edit: op dit moment vermaak ik mezelf met de iPad, een lekker drankje en ga een lekker chippie pakken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:46

Hmm, dat is voor mij te ver anders hadden we wat af kunnen spreken want ik vind het altijd leuk om Bokkers te meeten. :D
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 01-08-13 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 20:48

Jammer!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:54

Ondanks dat ik een prima leven heb, ken ik het gevoel wel. Het is bij alleen niet dat ik het de hele dag door voel maar dat ik momenten heb waarop ik me echt alleen voel. Soms vindt ik dat prettig om even alleen te zijn maar het meeste van de tijd is het juist niet fijn.

Tips heb ik er niet echt voor, ik werk fulltime, 45 uur, heb hier 4 paarden aan huis, een hond en een lieve vriend én alsnog voel ik me soms alleen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:59

LizzyLover schreef:
Vriendlief achter zijn spelletje vandaan krijgen lukt niet.. Samen spelen gaat ook niet, voor de kenners hij speelt LOL.

League of Legends?

Dat kan je makkelijk samen spelen, doen wij hier ook :D *\o/*

Maar even serieus, best asociaal dat ie een spelletje speelt terwijl jij niks te doen hebt en niemand kent. Leuk vriendje :+

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 21:09

Eline, ik heb het ook niet de heledag door hoor! Vanmiddag heb ik lekker in het zonnetje gezeten, na het eten naar stal geweest en toen daarna nog zin om wat te doen.

Anthea. Haha ja het zou kunnen alleen is het niet mijn soort spelletje.
Ja vind het ook wel een beetje banketstaaf maar zijn woorden "moet ik dan de hele tijd je handje vast houden"

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:29

Gelukkig niet :) ik probeer dan altijd maar weet wat te verzinnen door dingen te gaan opruimen, poetsen of fotoboek te gaan knutselen (foto's afdrukken en leuke dingen bijhouden).

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:47

Ik ben ook sinds april bij mijn vriend ingetrokken. Zo'n 200 km van mijn oude woonplaats vandaan. Eerlijk gezegd is er behalve op mijn verjaardag nog niemand langsgekomen sinds die tijd. Terwijl ik toch dacht aardig wat vrienden te hebben.. Maar leg me er maar bij neer dat ze het te ver weg vinden en wil nu dus ook actief op zoek naar vriendinnen hier. Nouja wat ik hiermee wil zeggen is dat ik snap hoe je je voelt. Ik ben nu wel wat meer aan het vragen of collega's iets af willen spreken, ik ben op tennis gegaan en tennis nu iedere week met de meisjes uit het lesgroepje, ik spreek soms af met een collega van mijn vriend, ga soms op bezoek bij de zusjes van mijn vriend etc. Werk ook 40 uur dus de week is wel gevuld maar toch snap ik je gevoel. Dat alleen voelen, het idee dat iedereen ver weg is. Dat je weer opnieuw moeite moet doen om mensen te ontmoeten. Vanavond zit ik ook alleen, terwijl het juist op zo'n avond wel leuk was om met vrienden wat te gaan drinken ofzo. Nou succes, je woont er net zoals ik ook pas net. Het heeft tijd nodig!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:28

Ik ken het gevoel wel, heb soms ook het idee dat mijn vriendinnen het veel te druk hebben met henzelf dan om gezellig wat te doen.

Maar hee, ik zie dat je in Julianadorp woont, ik woon in Anna Paulowna :) Dat is niet zo ver van elkaar vandaan

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 11:55

Dat is niet ver Kelly, misschien kunnen we eens meteen!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:01

Ik ken het ook.
Vrienden waarvan ik dacht dat ze vrienden waren ben ik kwijt door mijn relatie die op de klippen is gelopen.
Hoewel ik mij ook goed genoeg alleen kan redden hoor :D Ik durf ook met de hond een terrasje te gaan doen, met slechter weer naar de cinema te gaan.
Maak smoothies, doe recepten uittesten, ...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:34