Hey Hey,
Laat ik de situatie effe schetsen mijn vriendin F ( 17 ) en ik ( 19 ) kennen elkaar al 2jaar en hebben elkaar direct goed gevonden. Wij hebben elkaar leren kennen op de stal waar ik mijn laatste verzorg paard had. Deze ging dicht en moest ze een andere stal zoeken ( deze mocht iet te duur zijn ). Ik kon terug naar mijn oude stal voor de merrie van S ( die niet veel komt en nu zwnager is, kende ze wel persoonlijk van er voor ) en had aan F gezegd om eens naar de stal te komen kijken...
Het is niet luxe, verre van, maar er is een grote buite biste, kleine binnen piste en een afgesloten zadelkamer, enzo... alles wat ze wou. Er was nog plek, dus zo gezegd zo gedaan kwam ze bij me op stal.
Ze had me al verteld dat haar ouders niet het beste salaris hadden, dus ze was al blij dat ze haar paardje kon hebben ( ze hoeft zelf niets te doen en te betalen). Met de verhuis hebben ze een 2e paardje gekocht " omdat ze deze niet wou laten staan op de stal dat dicht ging" ( Dat paardje was van de staleigenaresse, maar F wou niet dat ie op weide ging voor vervroegd pensioen ( 19jaar oud )).
Nu vond het raar dat ze er een 2e paardje hadden bij gekocht maar ja, je ziet niet in ander mans portefieulle

De zadelkamer op stal zelf is goed beveiligd maar de kastjes zelf hebben geen deur. Bij het komen kijken vond ze dit niet erg en liet in het begin ook al haar spulletjes daar. De stal eigenaar daar heeft uitdrukkelijk gevraagd om steeds nettjes de zadelkamer te sluiten ( met de code ) als je weg ging en er niemand was ( dus ook als je op wandeling gaat) en dit wordt goed gerespecteerd.
Na een maand heeft ze weer al haar spullen mee naar huis genomen, omdat ze schrik heeft dat het gestolen wordt of dat mensen eraan gaan komen. De stal is een privé stal en iedereen heeft ook zijn eigen spullen dus dit gebeurd ook niet! Ook is er nooit wat gestolen geweest. Een stalgenoot staat er al 8jaar met haar 2 paarden en ze heeft dit nooit mee gemaakt.
Ik mocht dus van haar een stuk van de kacht gebruiken voor mijn zadel en een dekje. ( Ik heb daarnaast een bak waar ik de rest van mijn sullen in zet, die niet haar kast gedeelte staan, maar op de ijzere kast van S voor merrie en heb zelf een apparte haak tussen de andere hoofdstellen).
2weken geleden stuurt ze mij een bericht of dat ik mijn zadel kon weg nemen; omdat ze haar kast toch terug ging zelf gebruiken. Ik was op dat moment mee thuis aan het helpen ( we zijn aan het verbouwen ) en het enige wa er dan als antwoord van mezelf afkon was : " jaja". Het moest snel gaan e ging erna wel nog sturen. Na een uurtje mocht ik beschikken en had ik 5 boze mail's van F. Dat ik geen respect heb voor haar en haar spullen, dat ik als blij kon zijn dat ik haar zadelsteun mocht lenen en dat ze het laf van me vond dat ik niet antwoorde!
Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik moest helpen en hoe het zat dt ik zo kort was, maar dat geloofde ze duidelijk niet. We zijn 2 weken geleden begonnen met werken en heb haar dit ook gezegd

De volgende dag ben ik naar stal geweest en ook te gelijk haar zadelsteun vrij gemaakt en voorlopig mijn zadel op mijn bak gezet ( de bak staan niet meer op de ijzeren kast maar ernaast ). Zelf heeft ze nooit bedankt gezegt dat ik dat zo snel heb gedaan.
Nu door dit voorval begint mijn emmer stilaan over te lopen.
Ze heeft 2paarden, maar 1 zadel en als haar vriend wilt rijden stelt dat probleem. Ik heb altijd toeglaten dat ze mijn spullen mocht lenen, als het paste en dat ze het netjes terug zette. De laatste tijden als ik op stal kwm kon ik zo aan mijn spullen zien dat ze het "geleend " heeft. Onordelijk en rommelig terug in mijn bak zetten, zadelhouse niet om het zadel, dekjes niet afgeborsteld, ...
Ik heb altijd mijn mond gehouden

Op stal staat ook een leuk paardje, mijn droompaard

Maandag vroeg G me of ik zijn paardje nog eens kon rijden en dat hij al de benodigdheden wel zou klaar leggen bij mijn zadel. Ik braaf gezegd dat ik dit wel zou willen doen en dat ik de dag erop tijd had om ze alle 2 te doen. De dag erop heeft het de hele dag geregend en is een lief stalgenootje mij komen halen thuis om samen nar stal te gaan.
Daar aangekomen was F haar pony aan het rijden en haar vriend paar paard ( met mijn cap ). stalgenoot ( M ) en ik waren over iets aan het lachen toen we stonden te kijken bij de binnenpiste, toen F plots stopte en kwaad vroeg waarom we aan het lachen waren. We waren allebij geschrokken over haar reactie en vertelde het en ze reed zonder boe of ba verder.
M en ik gingen elk apart naar de stal waar we moesten zijn en we gingen onze paarden samen klaar maken.
We borstelden en deden de peesbeschermers om en ging lief vragen aan F of ze bijna gedaan had. Ze zei: " ja bijna ik ga nog effe een rondje galoperen".
Wij de paarden verder klaargemaakt en naar de binnenpiste gegaan. Toen aan F gevraagd of we in de piste mochten, maar dat wou ze niet en dat heeft nog 30min verder geduurd.
Na een tijdje moest ik naar toilet en had aan M gevraagd of ze G zijn paard effe kon vast houden zodat ik kon gaan. Op de tijd dat ik naar toilet ging had F gedaan, is het harder beginnen regenen en had F haar 2paarden los gelaten in de piste (terijl wij al 30min stonden te wachten!!! ).
Ik werd toen een beetje kwaad en heb haar toch op een vriendelijke manier gevraagd waarom ze dit deed. " Zo kunnen ze zich rollen, maar ja als je niet meer kunt wacht kun je toch lekker buiten rijden! Je hebt altijd gezegd dat jet het niet erg vond om de regen te rijden!"
Ik was een beetje in shock mt haar antwoord, dat heb k inderdaad gezegd, maar niet als het pijpenstele aan het regenen is. Toen vroeg F ook kei kwaad waarom ik G zijn paard wel alleen mocht rijden en zei niet. Heb dit netjes uitgelegd waarom G dit niet wilde. M en ik hebben nog 20min gewacht en toen ben ik zonder enige geine de binnen piste in gestapt en op " mijn" gekropen.
F nog bozer haar paarden binnen gehaald en uit boosheid MIJN cap vn haar vriend zijn hoofd genomen en in de stal gang gesmeten.... Resultaat splinternieuwe cap kapot.

Kortom mijn vriendin is dus voor mij onuitstaanbaar geworden, wilt nog steeds mijn spullen lenen, heeft mijn gloednieuwe cap kapot gedaan en ze zit ook altijd te vertellen dat haar ouders 2paarden moeen betalen, hun huis, de auto, oudere zus haar unif studies en haar kot. Waardoor ze niet naar een andere stal kan gaan want deze is de goedkoopste.
Wat moet ik hier nou mee? Ze heeft eigenlijk alles wat ik graag zou willen. Ze heeft haar eigen paarden, moet niets zelf betalen, krijgt alles wat ze wilt en wordt ook altijd gebracht naar haar humeur.
Ik ben ook niet jaloers op haar want ze krijgt mischien alles en moet nix den voor haar paarden toch heeft ze nauwelijks tijd voor haar 2 aarden goed te kunnen verzorgen. Ze heeft de oren van het hoofd van een dame gezaagd om te helpen haar jong paardje te manipuleren, maar dit doet ze niet meer ( na een maand ) omdat haar paarden voor gaan en het jonkie te moeilijk is ( wat niet zo is ).
Ik kan goed relativeren, maar toch zit hiermee in :/
Super aan diegene dat heel het verhaal heeft gelzen