vriendin doet lastig en is jaloers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mohica

vriendin doet lastig en is jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 20:05

( Weet niet of ik goed ben aan gezien ik 19 ben en normaal in de jeugdhonk niet meer thuis hoor )

Hey Hey,

Laat ik de situatie effe schetsen mijn vriendin F ( 17 ) en ik ( 19 ) kennen elkaar al 2jaar en hebben elkaar direct goed gevonden. Wij hebben elkaar leren kennen op de stal waar ik mijn laatste verzorg paard had. Deze ging dicht en moest ze een andere stal zoeken ( deze mocht iet te duur zijn ). Ik kon terug naar mijn oude stal voor de merrie van S ( die niet veel komt en nu zwnager is, kende ze wel persoonlijk van er voor ) en had aan F gezegd om eens naar de stal te komen kijken...
Het is niet luxe, verre van, maar er is een grote buite biste, kleine binnen piste en een afgesloten zadelkamer, enzo... alles wat ze wou. Er was nog plek, dus zo gezegd zo gedaan kwam ze bij me op stal.

Ze had me al verteld dat haar ouders niet het beste salaris hadden, dus ze was al blij dat ze haar paardje kon hebben ( ze hoeft zelf niets te doen en te betalen). Met de verhuis hebben ze een 2e paardje gekocht " omdat ze deze niet wou laten staan op de stal dat dicht ging" ( Dat paardje was van de staleigenaresse, maar F wou niet dat ie op weide ging voor vervroegd pensioen ( 19jaar oud )).
Nu vond het raar dat ze er een 2e paardje hadden bij gekocht maar ja, je ziet niet in ander mans portefieulle ;)

De zadelkamer op stal zelf is goed beveiligd maar de kastjes zelf hebben geen deur. Bij het komen kijken vond ze dit niet erg en liet in het begin ook al haar spulletjes daar. De stal eigenaar daar heeft uitdrukkelijk gevraagd om steeds nettjes de zadelkamer te sluiten ( met de code ) als je weg ging en er niemand was ( dus ook als je op wandeling gaat) en dit wordt goed gerespecteerd.
Na een maand heeft ze weer al haar spullen mee naar huis genomen, omdat ze schrik heeft dat het gestolen wordt of dat mensen eraan gaan komen. De stal is een privé stal en iedereen heeft ook zijn eigen spullen dus dit gebeurd ook niet! Ook is er nooit wat gestolen geweest. Een stalgenoot staat er al 8jaar met haar 2 paarden en ze heeft dit nooit mee gemaakt.

Ik mocht dus van haar een stuk van de kacht gebruiken voor mijn zadel en een dekje. ( Ik heb daarnaast een bak waar ik de rest van mijn sullen in zet, die niet haar kast gedeelte staan, maar op de ijzere kast van S voor merrie en heb zelf een apparte haak tussen de andere hoofdstellen).
2weken geleden stuurt ze mij een bericht of dat ik mijn zadel kon weg nemen; omdat ze haar kast toch terug ging zelf gebruiken. Ik was op dat moment mee thuis aan het helpen ( we zijn aan het verbouwen ) en het enige wa er dan als antwoord van mezelf afkon was : " jaja". Het moest snel gaan e ging erna wel nog sturen. Na een uurtje mocht ik beschikken en had ik 5 boze mail's van F. Dat ik geen respect heb voor haar en haar spullen, dat ik als blij kon zijn dat ik haar zadelsteun mocht lenen en dat ze het laf van me vond dat ik niet antwoorde!
Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik moest helpen en hoe het zat dt ik zo kort was, maar dat geloofde ze duidelijk niet. We zijn 2 weken geleden begonnen met werken en heb haar dit ook gezegd ;-)

De volgende dag ben ik naar stal geweest en ook te gelijk haar zadelsteun vrij gemaakt en voorlopig mijn zadel op mijn bak gezet ( de bak staan niet meer op de ijzeren kast maar ernaast ). Zelf heeft ze nooit bedankt gezegt dat ik dat zo snel heb gedaan.
Nu door dit voorval begint mijn emmer stilaan over te lopen.

Ze heeft 2paarden, maar 1 zadel en als haar vriend wilt rijden stelt dat probleem. Ik heb altijd toeglaten dat ze mijn spullen mocht lenen, als het paste en dat ze het netjes terug zette. De laatste tijden als ik op stal kwm kon ik zo aan mijn spullen zien dat ze het "geleend " heeft. Onordelijk en rommelig terug in mijn bak zetten, zadelhouse niet om het zadel, dekjes niet afgeborsteld, ...
Ik heb altijd mijn mond gehouden ;) Ik had ondertusen al vernomen dat ze een deur aan haar kast gedeeld wou en een andere ( grotere kast wou). Er is maar 1 grotere kast en deze dame heeft deze al jaren en wilt deze niet afgeven, waardoor F ook kwaad is op haar. F wilt dus alles achter slot en grendel, maar wilt wel van mijn spullen gebruik maken. " Ik heb geen 2 e zadel en 1 aanschaffen kost geld."

Op stal staat ook een leuk paardje, mijn droompaard <3 <3 Heb er al een paard keer mee mogen rijden en we hebben een goede klik. Alleen heb ik het geld niet om hem te kopen. :( F had tijdens de hitte golven aan zijn eigenaar ( de zoon van de staleigenarese ) ( noem hem G ) gevraagd of ze hem eens mocht rijden. Dat mocht ze, maar niet over dag als het zo warm was en alleen als hij erbij kon zijn. Wat ik logisch vind want ze heeft er nog nooit op gereden en kent hem alleen van op stal of op wei te zien.
Maandag vroeg G me of ik zijn paardje nog eens kon rijden en dat hij al de benodigdheden wel zou klaar leggen bij mijn zadel. Ik braaf gezegd dat ik dit wel zou willen doen en dat ik de dag erop tijd had om ze alle 2 te doen. De dag erop heeft het de hele dag geregend en is een lief stalgenootje mij komen halen thuis om samen nar stal te gaan.
Daar aangekomen was F haar pony aan het rijden en haar vriend paar paard ( met mijn cap ). stalgenoot ( M ) en ik waren over iets aan het lachen toen we stonden te kijken bij de binnenpiste, toen F plots stopte en kwaad vroeg waarom we aan het lachen waren. We waren allebij geschrokken over haar reactie en vertelde het en ze reed zonder boe of ba verder.
M en ik gingen elk apart naar de stal waar we moesten zijn en we gingen onze paarden samen klaar maken.
We borstelden en deden de peesbeschermers om en ging lief vragen aan F of ze bijna gedaan had. Ze zei: " ja bijna ik ga nog effe een rondje galoperen".
Wij de paarden verder klaargemaakt en naar de binnenpiste gegaan. Toen aan F gevraagd of we in de piste mochten, maar dat wou ze niet en dat heeft nog 30min verder geduurd.
Na een tijdje moest ik naar toilet en had aan M gevraagd of ze G zijn paard effe kon vast houden zodat ik kon gaan. Op de tijd dat ik naar toilet ging had F gedaan, is het harder beginnen regenen en had F haar 2paarden los gelaten in de piste (terijl wij al 30min stonden te wachten!!! ).
Ik werd toen een beetje kwaad en heb haar toch op een vriendelijke manier gevraagd waarom ze dit deed. " Zo kunnen ze zich rollen, maar ja als je niet meer kunt wacht kun je toch lekker buiten rijden! Je hebt altijd gezegd dat jet het niet erg vond om de regen te rijden!"
Ik was een beetje in shock mt haar antwoord, dat heb k inderdaad gezegd, maar niet als het pijpenstele aan het regenen is. Toen vroeg F ook kei kwaad waarom ik G zijn paard wel alleen mocht rijden en zei niet. Heb dit netjes uitgelegd waarom G dit niet wilde. M en ik hebben nog 20min gewacht en toen ben ik zonder enige geine de binnen piste in gestapt en op " mijn" gekropen.
F nog bozer haar paarden binnen gehaald en uit boosheid MIJN cap vn haar vriend zijn hoofd genomen en in de stal gang gesmeten.... Resultaat splinternieuwe cap kapot. |( ( Ik had M haar cap opgezet omdat zij zonder rijd ). En ze wil me geen nieuwe betalen en het mijn eign fout dat hem kapot is.

Kortom mijn vriendin is dus voor mij onuitstaanbaar geworden, wilt nog steeds mijn spullen lenen, heeft mijn gloednieuwe cap kapot gedaan en ze zit ook altijd te vertellen dat haar ouders 2paarden moeen betalen, hun huis, de auto, oudere zus haar unif studies en haar kot. Waardoor ze niet naar een andere stal kan gaan want deze is de goedkoopste.

Wat moet ik hier nou mee? Ze heeft eigenlijk alles wat ik graag zou willen. Ze heeft haar eigen paarden, moet niets zelf betalen, krijgt alles wat ze wilt en wordt ook altijd gebracht naar haar humeur.

Ik ben ook niet jaloers op haar want ze krijgt mischien alles en moet nix den voor haar paarden toch heeft ze nauwelijks tijd voor haar 2 aarden goed te kunnen verzorgen. Ze heeft de oren van het hoofd van een dame gezaagd om te helpen haar jong paardje te manipuleren, maar dit doet ze niet meer ( na een maand ) omdat haar paarden voor gaan en het jonkie te moeilijk is ( wat niet zo is ).

Ik kan goed relativeren, maar toch zit hiermee in :/

Super aan diegene dat heel het verhaal heeft gelzen _/-\o_

Olympia96

Re: vriendin doet lastig en is jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:14

Wat een onuitstaanbaar kreng zeg!

Het wordt misschien toch eens tijd om een gesprekje met haar aan te gaan? (Al heb ik twijfels of je op een normale manier met haar kunt praten...)

Ik zou het uitlenen van spullen ook maar even stopzetten geloof ik.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:16

meid, dat is geen vriendin maar een hele jaloerse parasiet. zo ver mogelijk bij uit de buurt blijven, zo veel mogelijk negeren en voorlopig zo veel mogelijk van je spullen mee naar huis en zelf zorgen voor een afsluitbare kast/kist, zodat ze niet meer jouw spullen kan "lenen".
Contact met haar ouders opnemen over het vergoeden van jouw cap en hopen dat je nog wat krijgt....

succes!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:21

Jouw spullen meenemen of zorgen dat ze achter slot kunnen, situatie doorspreken met de staleigenaar. Wat die cap betreft : daar zou ik nog eens een hartig woordje met haar over praten. Misschien kan je een melding maken bij je familiale verzekering? Als je er dan niet uitkomt kunnen zij daar misschien verder iets mee (al heb ik geen idee of dat werkelijk kan).

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:23

Tsjé wat een kreng zeg, sorry hoor.
Ik ga mee met de reactie's hierboven, zorg voor een afsluitbare kast zodat ze van jou spulllen afblijft en negeer haar voor de rest zo veel mogelijk. En van die cap, ga naar haar ouders toe, of bespreek het met de staleigenaar.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:24

gewoon zeggen dat ze je spullen niet meer mag lenen.
een vriendin is het niet hoor, die gedragen zich niet zoals zij doet

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 20:26

Mee nemen naar huis kan niet want doe het traject met de fiets. heb wel een voorlopig rijbewijs maar geen auto tot mijn beschikking :/
Ik zou graag zelf een afsluitbare kast hebben maar daarvoor is er momenteel geen plaats voor in de zadelkamer.
Mijn moeder had toevallig nog het gsm nummer van haar moeder dus dat van de cap is opgelost. ( heeft ze me net medegedeeld ) Dat is al een " positief" punt.

Elkaar zo weinig mogelijk zien gaat wat moeilijker :+ Het is een kleine stal en iedereen komt ook vaak in de late namiddag.
En omdat ik mijn spullen niet mee naar huis kan doen en ook niet kan afsluiten kan er toch zo aan.
Een gesprek aangaan gaat moeilijk, volges haar heeft zij gelijk en ik niet. Het is mijn fout, ik had maar niet zo kort moeten reageren.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 20:28

Mijn moeder was haar handtas aan het opruimen toen ik bezig was dit te posten en heeft toen het briefje gevonden met het nummer.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:30

Kun je je zadel niet aan een ketting vast maken aan iets in de zadelkamer? Dan kan ze hem niet meer gebruiken.
Ik zou ook tegen haar zeggen dat je niet wil dat ze jouw zadel nog gebruikt.

Verder links laten liggen, geen energie meer in steken, ze is het niet waard.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:31

Je hebt ook afsluitbare poetskisten, misschien kan daar een slot op? En een afsluitbare deur maken is niet zo moeilijk als je een kast hebt, maar die heb je niet geloof ik he? Desnoods een afsluitbare kist voorzien (als is het zo'n legerkist) en je zadel mee naar huis. Edit : of mag je van de eigenaar zo'n zadelsteun ophangen waar een slot op kan?

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 20:39

Dat zadelsteun kan ik eens overleggen met de staleigenaresse :-) De legerkist is mijn vriend ook mee afkomen alleen moet ik mijn spullen zelf betalen en geraakt dit pas in mijn budget als ik in september gewerkt heb :/ maar deze komt er zeker !!
Ik ga er toch ng eens over proberen te praten, maar of dit een suces zal zijn weet ik niet

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:44

Zo heeft die jou even goed onder de duim! :j Ik kan je geen tips geven, want ik denk dat je in een stadium gekomen bent dat madam al te veel heeft kunnen maken zonder dat je eens goed kwaad werd. Met de voorval van zo'n cap denk ik dat ik nog net niet haar hele spullen incl zadel door de hele manege had gesmeten, maar bij mij was het nooit zo ver gekomen. Die cap (die nu onherroepelijk kapot is door de klap) krijg je waarschijnlijk niet vergoed als je het met haar persoonlijk op wil lossen, daarvoor moet je al minstens naar de ouders gaan.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:49

Over het zadelprobleem: er zijn van die zadelsteunen waar je een slot aan kan hangen, misschien is er daarvoor wel een plekje?

Super dat het is opgelost van de cap!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:00

De cap kan toch wel mee? Of misschien kan je het probleem aan de stal eigenaar voorleggen en de spullen bij hem binnen leggen? En misschien kan je met F gaan praten omdat er staat dat je vaak je mond hield? Ik probeer nog wat dingen op te zoeken :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:00

Pfoe dat zou bij mij helemaal uit de hand lopen :')

Wat een trut zeg!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:04

Ja wat Larasilver al zegt, die heeft je goed onder de duim. En ik denk dat je moet zorgen dat je daar onderweg komt. Dit is geen vriendin, dit is een profiteur, en jij laat het toe.

Ik zou de dame duidelijk vertellen dat er geen spullen meer geleend worden. Ze ook van jou zadel af kan blijven. En ze fijn dr eigen weg kan gaan.
En ik zou even met de stalhouder overleggen of er ergens anders een plekje is voor jou zadel. Waar deze dan wel achter slot en grendel kan, of evt zon zadelsteun die op slot kan. Daarnaast zou ik hem even de situatie uitleggen van wat er allemaal op stal gebeurd. Het kan imo niet zo zijn dat zij de regels bepaald. Dat doet altijd nog de stalhouder. En zij zal zich ook gewoon aan die regels moeten houden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:18

eclair98 schreef:
De cap kan toch wel mee? Of misschien kan je het probleem aan de stal eigenaar voorleggen en de spullen bij hem binnen leggen? En misschien kan je met F gaan praten omdat er staat dat je vaak je mond hield? Ik probeer nog wat dingen op te zoeken :D

er is altijd wel een plekje waar je het neer mag leggen misschien?
hebben we hier ook wel eens gedaan voor een klant. in de prive zadelkamer.

via martkplaats ect heb je zo een kist ofzo die op stol kan.

en anders koop je gewoon een ketting met een slot die je om het zadel wikkeld.. zodat er niet mee gereden kan worden.. desnoods een handoek ertussen dat die niet beschadigd.

en zoals meerderne zeggen dit is geen vriendin.. dit is iemand met (woede/jaloerse) problemen zo te lezen.. wie doet nou zulke dingen..

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 21:22

Bedankt allemaal!

Ik ben normaal toch wil iemand die alles zegt, maar denk ook dt ik hier te ver heb laten komen zonder er eigenlijk bij stil te staan :/
Ik ga ook voor een slot zorgen, want idd zo kan het niet verder

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:37

Met de Stal eigenaar praten over de situatie!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:58

Het eerste waar ik nou voor zou zorgen, is dat ze niet meer met jouw spullen aan de haal kan. Voor je het weet ben je iets kwijt en 'weet zij nergens wat van'. Wat een kreng! Een jaloers kreng!

Maar hé, het mooiste zou zijn als je haar compleet negeert en zelfs gewoon beleefd bent, maar dan op een ietswat dwingende manier. Met jij eens kijken hoe gek je daar iemand mee kan krijgen. (Ben normaal zelf niet zo, maar als iemand zo onredelijk is, dan zal het mij een zorg zijn hoe iemand anders zich voelt). Zulke 'vriendinnen' zijn de moeite niet waard.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 08:48

Bedankt. Ik ben sinds gistere ook dan steeds meer aan het nadenken hoe ze het minste aan mijn spullen kon komen... De bak die ik op stal heb, heb ik thuis ook en heb gezien dat ik die met een slotje zou kunnen vastmaken. Het is wel van plastiek, maar ze kan " op slot" .
Voor het zadel ga ik eens overleggen met de stalbaas, maar door omstandigheden kan ik pas zondag terug naar stal gaan.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:04

Zadel hangslot erom, poetskist op slot en een fietsmand aan je fiets waar je je cap enzo in kan doen. Rustig opzoek gaan naar een oplossing voor je spullen. Verder de vriendschap beëindigen en niet te veel woorden aan vuil maken

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:39

Is er niemand met kast waar je tijdelijk iig je zadel in kan opbergen? Of bij de eigenaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:45

Ik zou er inderdaad een slotje op doen, ongeacht of het plastiek is of niet. Als het dan opengebroken is heb jij bewijs dat er dus tegen jouw zin in gebruik gemaakt wordt van spullen..

Verder verplaats ik je topic naar LZP :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:49

mohica schreef:
Bedankt. Ik ben sinds gistere ook dan steeds meer aan het nadenken hoe ze het minste aan mijn spullen kon komen... De bak die ik op stal heb, heb ik thuis ook en heb gezien dat ik die met een slotje zou kunnen vastmaken. Het is wel van plastiek, maar ze kan " op slot" .
Voor het zadel ga ik eens overleggen met de stalbaas, maar door omstandigheden kan ik pas zondag terug naar stal gaan.

Kan je de stalbaas niet even bellen. Hem in ieder geval over de telefoon het een en ander uitleggen en vragen of hij je zadel voorlopig kan opbergen?? Helemaal na het geval met je cap zie ik die dame in staat nu nog even je zadel te vergallen omdat ze boos is.