leeftijds verschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

evita13

leeftijds verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:38

heey mensen ,
ik heb nu sinds 2 maanden een hele lieve vriend alleen mijn zusje doet daar erg moeilijk over omdat ik 16 ben en hij 21.
wat vinden jullie van leeftijd verschil?
hij is super lief en voelt heel goed met hem bij hem kan ik mezelf zijn .
zo veel heb ik nog nooit voor een jonge gevoeld.

herkent iemand dit ??

(weet niet of het hier goed staat hoor sorry anders .

XX

Daenerys

Re: leeftijds verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:40

Wat maakt het uit wat je zusje ervan vindt? Hoe oud is zij zelf?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:40

Mijn vriend en ik schelen zelfs 10 jaar. Was 15 toen ik hem ontmoette en we een relatie kregen, nu zijn we 2,5 jaar verder en zijn we 17 en 27. Nooit problemen gehad.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:41

ook 16 ik ben 2 ling maar ze schelt me uit voor H**R omdat hij ouder is . als ik er over vertel word ze helemaal gek

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:42

bontebonte schreef:
ook 16 ik ben 2 ling maar ze schelt me uit voor prutsmuts omdat hij ouder is . als ik er over vertel word ze helemaal gek

Nouja zeg!! %)

Ik denk dat je zusje jaloers is.
Meid geniet er lekker van!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:43

Wat een vervelend reactie van je zus.. Ze zou juist blij voor je moeten zijn :)

Ik vind 5 jaar overigens niet veel verschil hoor. Toen ik zo oud was als jij had ik een vriendje die 4 jaar ouder was en dat ging prima. Age is just a number ;)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:43

Ik zou me er niet teveel druk om maken.. 5 jaar valt echt wel mee!
Mijn "vriend" en ik schelen ook 6 jaar. Tegenwoordig maakt het echt niet meer uit, het leeftijdsverschil.

Edit; misschien is ze een beetje jaloers omdat jij een vriendje hebt en zij niet?
Ik zou gewoon een keer met haar geen praten waarom zij dat vindt.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:44

Ik heb een relatie met iemand die 7 jaar ouder is.
Helemaal niks mis mee als jij je er maar goed bij voelt :)

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:44

ja weet ik zo sta ik er ook in maar ik hoef maar 1 ding te zeggen en ze spaced helemaal

en nu is het probleem zij is ook verliefd alleen dan op een jonge van 19 en daar doet ze niet moeilijk over ?..

ik heb al heel vaak gepraat maar dat werkt niet .

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:47

Misschien even een goed gesprek met je zus voeren? Uitleggen dat je je gekwetst voelt door haar reactie, en vragen waarom ze zo doet. Gaat ze dan nog door, dan zou ik gewoon een andere vriendin zoeken om je gevoelens mee te delen :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:47

Ik zou het niet echt kunnen waarderen als mijn dochter op deze leeftijd met een zoveel oudere vriend thuis komt omdat hij waarschijnlijk al wat verder is qua seks. Maar je doet er niet zoveel aan. Je bent waarschijnlijk mentaal al wat ouder dan je zus? Misschien daarom jullie meningsverschil.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:48

over sex enzo hebben we het niet zo is ie totaal niet het is een keurig opgevoedde jonge die w8 op je zolang het moet en niet zomaar de eerste de beste pakt die hij pakken kan .

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:50

Mijn ouders waren daar destijds ook bezorgd over, maar mijn vriend heeft ook gewacht tot ik er klaar voor was. Er zijn nog wel nette jongens te vinden op deze wereld ;)

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:51

Je zal toch zelf moeten ontdekken of jullie goed bij elkaar passen. Leeftijd is geen criterium. Als je zus het niet leuk vindt dat hij 5 jaar ouder is dan jij, is dat haar probleem. Gewoon niet reageren.
Vreemd dat ze je uitscheldt voor h**r. De definitie van dit woord heeft niets met leeftijd te maken, maar iets met geld :)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:52

Geryon schreef:
Ik zou het niet echt kunnen waarderen als mijn dochter op deze leeftijd met een zoveel oudere vriend thuis komt omdat hij waarschijnlijk al wat verder is qua seks. Maar je doet er niet zoveel aan. Je bent waarschijnlijk mentaal al wat ouder dan je zus? Misschien daarom jullie meningsverschil.

Wil niet heel stom doen hoor maar kinderen van 16 hebben tegenwoordig bijna allemaal al seks gehad.

Ik zou inderdaad toch nog een keer goed met je zus praten!

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:53

Niets van aantrekken. Als je hem leuk vindt en hij jou dan is het toch goed?!
Ik snap niet waar mensen zich druk om maken. Jij moet je daar ook niets van aantrekken. Het is toch jou leven? Ik heb het sowieso niet op dat soort ongeschreven regeltjes. Als je maar gelukkig bent, daar gaat het om. Al is hij 50. Die cijfertjes maken niets uit.
Toch snap ik wel een beetje waar dat vandaan komt hoor. Je hebt bepaalde levensfases waar je doorheen gaat en die verschillen toch wel als je 16 of 21 bent. Die ontwikkeling die je dan nog mist/waar je in zit maakt dat er op die leeftijd vaak wat moeilijker wordt gedaan. Als jij 21 bent en hij 26 dan zegt niemand er meer wat van.
Het enige wat wel heel belangrijk is dat je samen (jij en jou vriend) op 1 lijn komen te zitten als het gaat om verwachtingen e.d.) Laat je vooral niet meeslepen maar volg je eigen gevoel.
Laatst bijgewerkt door Mienez op 01-08-13 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:54

XmissdaphX schreef:
Geryon schreef:

Wil niet heel stom doen hoor maar kinderen van 16 hebben tegenwoordig bijna allemaal al seks gehad.

haha nou ik niet hoor ik w8 nog ff ;)

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:57

Mienez schreef:
Niets van aantrekken. Als je hem leuk vindt en hij jou dan is het toch goed?!
Ik snap niet waar mensen zich druk om maken. Jij moet je daar ook niets van aantrekken. Het is toch jou leven? Ik heb het sowieso niet op dat soort ongeschreven regeltjes. Als je maar gelukkig bent, daar gaat het om. Al is hij 50. Die cijfertjes maken niets uit.
Toch snap ik wel een beetje waar dat vandaan komt hoor. Je hebt bepaalde levensfases waar je doorheen gaat en die verschillen toch wel als je 16 of 21 bent. Die ontwikkeling die je dan nog mist/waar je in zit maakt dat er op die leeftijd vaak wat moeilijker wordt gedaan. Als jij 21 bent en hij 26 dan zegt niemand er meer wat van.
Het enige wat wel heel belangrijk is dat je samen (jij en jou vriend) op 1 lijn komen te zitten als het gaat om verwachtingen e.d.) Laat je vooral niet meeslepen maar volg je eigen gevoel.

ja dat is zeker waar maar snap niet dat het dan geen probleem is en nu wel . leeftijdsverschil blijft.
me vriend en ik zitten zeker op 1 lijn allebij prettig gestoord haha

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:57

bontebonte schreef:
over sex enzo hebben we het niet zo is ie totaal niet het is een keurig opgevoedde jonge die w8 op je zolang het moet en niet zomaar de eerste de beste pakt die hij pakken kan .

Dat is ook hoe het hoort, fijn dat je zo'n vriend hebt.

Daenerys schreef:
Mijn ouders waren daar destijds ook bezorgd over, maar mijn vriend heeft ook gewacht tot ik er klaar voor was. Er zijn nog wel nette jongens te vinden op deze wereld ;)

Haha, zelfs nette volledig monogame jongens! *\o/*

XmissdaphX schreef:
Geryon schreef:

Dat komt omdat kinderen nu eerder in de pubertijd komen en ze veel minder/andere normen en waarden meekrijgen van hun ouders.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:58

Ik begrijp het helemaal :)
zelf ben ik 16 en mijn vriend is 24, geen problemen het is al 3 jaar aan zonder problemen.

Tegenwoordig denken en willen jongens van 16/17 meer aan seks dan jongens van 20 of ouder in mijn ogen. 16 jarige jongens zitten midden in de puberteit en willen niets anders, maakt niet uit met wie of wat. oudere jongens hebben tenminste gezond verstand en hebben die tijd in mijn ogen wel gehad.

16 jaar is tegenwoordig de gemiddelde leeftijd waar je seks hebt, ik ben 16 en heb weinig/geen vriendinnen die nog geen seks gehad hebben, zelfde geldt voor vrienden. Hun wel allemaal met leeftijds genoten dus de leeftijd wil hier niets meer over zeggen!!
Geen een ouder wil dit en niemand is geloof ik van we ik ken zo op gevoed maar zodra je opstap mag en mensen leert kennen gaat het vrij snel heb ik gemerkt

Mijn ouders hebben het niet verboden omdat ze weten dat als we van elkaar houden we toch wel samen zijn. Ze zijn veel banger dat er dan dingen komen zoals zwangerschappen of andere dingen.

Zoveel scheelt het niet eens als je het aantal jaren kijkt. Mijn ouders vonden het ook niet leuk maar schelen zelf ook 6 jaar, toen ik dat zei werd het wel anders en begonnen ze na te denken.
De meeste volwassenen schelen veel, sommige 10 jaar en dat word allemaal normaal gevonden.

wel denk ik dat de ene 16 jarige zeker niet de andere is en het nogal wat scheelt. Ik ben wat volwassener dan vriendinnen van mij, maar als het goed gaat tussen jou en je vriendje, waarom niet?
Proberen kan in mijn ogen altijd, mocht het niet werken is het heel jammer.

zoals ik al zei, ik heb 3 jaar met mijn vriendje en het gaat suuuper!

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 14:01

zelf ben ik veel volwassener geworden in een half jaar dit omdat ik zelfstaniger ben geworden na de dood van mijn moeder. ik weet wat ik doe en denk goed na over dingen .
ik ga zeker me best doen en laat hem gw vaak bij mij thuis komen om te laten zien dat het een goeie jonge is .

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:03

Jaa precies, ik snap dat je dan ook een vriend wil wat meer volwassen in dan inmijn ogen de jongens van 16 jaar. Dat zijn nog echt jongetjes die stoeien en zulke dingen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:04

Ik ben het helemaal eens met ietjelover! Ik viel ook altijd voor oudere jongens. Nu ben ik 23, en val ik op mannen van tegen de 30 hahaha _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:04

Wat een vreemde reactie van je zusje zeg! Probeer je er niet teveel van aan te trekken. Misschien is ze gewoon jaloers?

Mijn vriend en ik schelen ook 6,5 jaar. Ik ben 21 en hij is 28. Allebei andere levens (ik studeer, hij werkt full-time), maar het gaat erg goed en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest met iemand!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:06

Daenerys schreef:
Ik ben het helemaal eens met ietjelover! Ik viel ook altijd voor oudere jongens. Nu ben ik 23, en val ik op mannen van tegen de 30 hahaha _O-

Mocht het ooit uit gaan met mijn vriendje, wat ik natuurlijk niet wil en hoop, zou ik zeker weer vallen op jongens die een stuk ouder zijn dan mij. Inmiddels is iedereen in mijn omgeving er aan gewend en niemand meer die er iets van zegt of om geeft, het is gewoon "normaal" geworden