Stylingadvies kantoor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kippesoep

Stylingadvies kantoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 11:55

Hallo allemaal!

Ik ben pas afgestudeerd en ben gezegend met het supersnel vinden van een baan! Binnenkort begin ik met een fulltime baan als assistent op kantoor. De laatste jaren heb ik rondgelopen in uniformen of voorgeschreven werkkleding en op school/in m'n vrije tijd loop ik in jeans met t-shirt of rijbroek :D
Met andere woorden, mijn kledingkast kan een flinke boost gebruiken. (Ik vond overigens geen recent topic over dit onderwerp)
Gebaseerd op wat ik zag tijdens m'n sollicitatiegesprek is het geen súperformeel kantoor, maar t-shirt en spijkerbroek zijn icm mijn erg jeugdige look (ik wordt minimaal 5 Jaar jonger geschat dan ik ben)ook niet geschikt.
Ik heb een vrij makkelijk figuur, alleen geen taille waardoor rokken en jurkjes recht naar beneden vallen en ook geen echte heupen waardoor pantalons aan de zijkant twee zakjes opleveren. Oh en echte hakken zijn een drama :P
Wie heeft er tips? Van kruin tot tenen, kapsel tot schoenen en alles daartussen. Ook aan te bevelen winkels zijn welkom! Ik ben een absolute fashion-noob, en m'n budget is natuurlijk nu nog vrij studentikoos :)
Alvast bedankt, ik ben benieuwd!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:04

Even uit mijn eigen ervaringen..

Voor een nette casual look neem je een blazer(dit zorgt voor een volwassenere uitstraling)+top+nette (spijker)broek. Daarbij (kleine) hakken wat ook voor een oudere look zorgt (sleehak kan ook, loopt makkelijker), mocht dat echt uit den boze blijven dan pak je een ballerina.

Op deze sites heb je hele leuke kleding, qua prijzen verschilt het beide dus dan is het even filteren. Daarnaast zijn H&M, Only en de Zara ook heel geschikt.
http://www.asos.com
http://www.nelly.nl

Op http://www.girlscene.nl staan vaak leuke kledingtips, dit is geen webshop.

Qua haren kan je variëren tussen los, een (hoge) paardenstaart, en opsteken (dit kan heel makkelijk met een ding wat je bij de kruidvat haalt, dit wordt aan de bovenkant gesloten en je haar valt er erg mooi tussen, geen idee hoe het ding heet)..

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:08

In welke omgeving ben je woonachtig? Anders is mijn tip misschien te ver weg :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:11

Ik zou inderdaad ook voor blazers gaan met bijpassende pantalon. Zoek een niet te strakke pantalon uit, maar eentje die iets meer plooit, dan krijgt je rechte figuur wat meer vorm. En een mooie ceintuur om het geheel omhoog te houden.
Hakken hoeven niet hoog te zijn, liever niet zelfs. Bij voorkeur maximaal 5 cm hoog.

Ik shop graag bij Mexx, daar kan ik goed slagen in mijn stijl en het heeft een goede pasvorm voor mij. Bij de H&M hebben ze ook veel nette kleding, maar helaas zijn al die leuke, hippe, vlotte en betaalbare blazers van daar altijd net een maat te klein zijn voor mij.

Amaris

Re: Stylingadvies kantoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:15

Ik krijg bij 'blazer' zo'n vreselijk oubollige gedachten, ieuw en jukkie.

Ik zou eerder gaan voor een getailleerd jasje, dan heb je vanzelf heupen (ook al heb je ze niet) en dat staat een stuk vlotter dan een blazer.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:16

Die jasjes heten officieel blazers ;)

Maar je hebt momenteel idd veel blazers die onderaan wat uitwaaieren, dat zou voor bij jou figuur denk ik ideaal zijn. Doet het bestaan van een taille vermoeden ;)

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 12:33

Al een aantal goede tips, blazers heb ik wel een aantal van. Zou de kleur veel uitmaken, ik heb bijvoorbeeld een blauwe en paarsrode. Ik denk zelf dat dan wel moet kunnen op een donkere broek toch? En met een shirt eronder? Ik vind een blouse onder een blazer altijd zo raar/extreem degelijk uitzien.

Sleehakken is een goeie, daar kan ik prima op lopen!

@puagaus: ik woon in Limburg :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:38

Als de kledingstijl bij het bedrijf niet al te formeel is dan moeten gekleurde blazers zeker ook kunnen. Als de stijl wat formeler is dan kan je het beter bij de wat zakelijkere tinten houden zoals zwart, donkerlbauw, donkerbruin e.d.
Houd er wel rekening mee dat wat mensen aantrekken niet altijd strookt met wat ze binnen het bedrijf graag zien. Ik zou om te beginnen wat conservatiever gekleed gaan en dan aftasten wat gewenst is.

Ik draag onder een blazer ook zelden een blouse. Gewoon een net shirt, eventueel een sjaaltje erbij.

Edit: Je kan ook met een klein aantal kledingstukken op diverse manieren te combineren heel veel verschillende stijlen krijgen. Google daar eens op. 6 kledingstukken en 10 looks oid.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 13:10

Die 6 kledingstukken, 10 looks is een goede tip, zeker gezien mijn budget denk ik dat ik op zoek moet naar een paar goede basis-stukken die te combineren zijn. Wat zijn dan de dingen die ik écht moet hebben?
Hebben jullie nog tips voor platte schoenen, maar dan geen ballerina's, dus iets meer dichte schoenen?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:15

Ik werk zelf op een accountantskantoor, hier moet ik ook netjes maar het is een vrij informeel kantoor, dus hoef niet in een mantelpak.

Wat ik zoal draag

- Zwarte skinny (geen spijker) of een leuk (taille) rokje
- Daarop een blouse of leuk t shirt
- Meestal nog een leuke blazer (vaak felle kleurtjes)
- Qua schoenen meestal zwarte enkellaarsjes met een hak van 7 cm of nette ballerina's

Sieraden meestal pareloorbellen en standaard een ring. Vaak ook mijn mi moneda ketting. Ik kan eventueel wel wat foto's posten, maar dat doe ik dan als ik thuis ben (ben nu op 't werk namelijk).

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:24

Plunder je spaarrekening, ga naar de vanilia, en koop een zakelijk garderobe. Kost je even wat, maar je hebt dan wel een goede basis set met 'werk-kleding'. Als je het een beetje uitzoekt is het daar ook niet té tuttig, maar wel netjes.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 23:05

Nog nooit gehoord van Vanilia, net eens de site gespot. In de sale is het wel betaalbaar en voor een paar goede basisstukken wil ik best ietsje meer betalen :)
Ik ben inmiddels nogmaals op t bedrijf geweest, het is echt behoorlijk casual, dus ik hoef gelukkig niet m'n hele garderobe om te gooien. Maar n t-shirt ga ik sowieso reserveren voor op stal want die vind ik echt té casual

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 23:29

Er zijn ook redelijke netje shirtjes die heel goed kunnen op stal. Je moet alleen grote prints vermijden.

Dit soort shirts draag ik naar kantoor dus als het redelijk casual is kunnen die helemaal:
Shirt
Shirt
Shirt
Shirt

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:00