sliert schreef:Hier staan de paarden aan huis. Gemiddeld 13 stuks. Dochter is nu anderhalf en het lukt me nog steeds om 3 á 4 paarden op een dag te trainen. Plus de rest van het werk, dus mesten, voeren en paarden naar binnen en buiten doen. Kwestie van vroeg op staan {5 uur} en veel regelmaat tov je kind proberen te krijgen. Mijn dochtertje is enorm van de klok, dus ik weet precies tot hoe laat ze slaapt. En gelukkig houdt ze nog steeds van lekker slapen. Toen ze nog klein was {baby} sliep ze gewoon buiten in de kinderwagen als ik aan het rijden was. Ook als het koud was, ik had een mega dikke Nomad slaapzak voor d'r, kruikje erin en ze sliep als een varkentje. Tot op heden is ze nog nooit een dag ziek geweest.
In het begin heb ik me er heel veel zorgen om gemaakt. Zo van "hoe moet dat nu straks". Nou, daar ben ik snel mee gestopt. Ik heb het gewoon op me af laten komen en het is vanzelf goed gaan lopen. De enige keren dat ik een oppas nodig heb gehad, was als ik naar de dierenarts moest met een paard.
Dan moet je wel een kindje hebben dat daarin mee kan gaan, die van mij kan dat dus niet. Ik heb er 6 aan huis (waarvan 2 veulens) en mag heel blij zijn als ik overdag 2 stallen gemest krijg. Rijden lukt hooguit eens per week, 1 paard. Buitenzetten, binnenhalen en voeren gebeurt uiteraard wel. De rest doe ik als mijn man thuis is.