Druivenstruik in cementkuip ziet een beetje pips.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Druivenstruik in cementkuip ziet een beetje pips.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 17:58

Een betere beschrijving kon ik niet verzinnen :+

Sinds vorig jaar september heb ik een druivenstruik in een cementkuip op het balkon staan. Veel van die hydrokorrels erbij gegooid om te voorkomen dat hij te nat zou komen te staan. Ging prima :) Hij doet zelfs een poging tot het maken van druiven :j

Alleen wordt het blad nu wat flets, er zit weinig kleur in. Hij denkt ook al dat het herfst is, enkele bladeren verkleuren al naar rood. Ik vind hem er gewoon niet lekker uit zien :\ Inmiddels heb ik er ook wat voeding bij gedaan. Maar zo snel zal dat niet helpen, denk ik. Wat kan ik doen om dit tot een succes te maken?

Miracle_

Re: Druivenstruik in cementkuip ziet een beetje pips.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:01

Hahaha.. ik las duivenstruik.. ik dacht al.. :')

Onze druivenstruik deed het heel erg goed, die staat tegen de schutting aan en groet als kool.. Alleen sinds dit jaar is een gedeelte van de bladeren ook aangetast met allemaal "bulten"..

Ik lees dus even mee, misschien kan onze struik ook nog gered worden. :Y)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 18:09

In de volle grond deden ze het bij mij altijd meer dan fantastisch :j Alleen sinds ik op een appartement zit kan het niet meer anders dan in een flinke bak. Heb niet het idee dat dat de meest ideale omstandigheden zijn voor een druif, maar hey: life's a bitch, ook voor druivenstruiken :')

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:11

heb het niet te maken met de hitte van de afgelopen tijd? dat hij misschien door de hydro korrels nu wat te weinig water heeft gehad?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:12

Als de bladeren rare bultjes vertonen, of sowieso anders zijn dan normaal kun je er een ziekte in hebben.
Meestal geen schade voor de druiven zelf, maar wel voor het blad.

Zal vanavond even aan mijn vader vragen waar hij altijd kijkt voor info over ziekten bij druivenstruiken.
Wij hebben namelijk zelf ook 2 struiken met elk jaar 40 kilo druiven (mn vader's trots) en ook wel last gehad van ziekten :j

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 18:16

* doet gokje* Zou het kunnen dat ie ordinaire potgrond niet zo fijn vindt? Had ik hem in het zand moeten zetten of zo? Ik heb eerder iets kant en klaar gekweekts (raar woord :+) gehad, die stond volgens mij ook in potgrond. Die is overleden doordat we vergeten waren gaten in de pot te boren. Die is dus gewoon verzopen..... :=

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:19

Je hebt speciale druivenbemesting (dat zijn korrels die je weer moet mixen met wat anders geloof ik) maar hier staan ze ook gewoon in de grond hoor en daar is geloof ik ook potgrond bij gegaan in het begin...

Maar mn vader is straks pas thuis dus zal het dan even vragen :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:20

Nagevraagd maar mn vader heeft geen idee hoe het komt...

Misschien eens zoeken op google?
Of ga anders naar een tuincentrum met een slecht blad van je druif, vaak kunnen ze je daar wel helpen :j

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 21:22

Bedankt voor het vragen in ieder geval :)
Ik zal Google er eens op loslaten :j

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 18:03

Ik heb mijn vraag even losgelaten op tuinieren.nl :))
Het zou kunnen liggen aan de standplaats. Niet echt lekker beschut. Meeldauw heeft hij niet, dat had ook kunnen gebeuren onder deze omstandigheden. Ik heb hem bijgemest en dat lijkt eerst wel te helpen. De bladeren worden van onder af groener en hij heeft ook weer een groeispurt. Dat laatste kan natuurlijk ook gelegen hebben aan het bizar warme weer :+