Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Rytir schreef:Er is een groot sociaal vangnet in Nederland, maak je dus niet te ongerust!
Op het moment dat je contract afloopt wordt je door jou werkgever ziek uit dienst gemeld bij het UWV (tot wanneer loopt het contract?). Op dit moment ben je ziek door de overspannenheid. Als je op orte termijn opknapt zul je weer worden beter gemeld en inderdaad aanspraak kunnen maken op een ww uitkering.
Blijf je ziek tot het zwangerschapsverlof dan zal je ziektewet uitkering overgaan in een wazo uitkering. Je hoeft op dat moment niet te re-integreren naar werk o.i.d want je hebt zwangerschapsverlof. Na die periode van wazo wordt er weer gekeken naar je gezondheid. Ben je weer beter? Dan kun je een ww aanvragen.
Ben je nog ziek? Dan loopt de ziektewet weer verder. De ziektewet periode vanuit een vangnet situatie (dat ben jij omdat je ziek bent geworden en straks geen werkgever meer hebt) duurt in principe 1 jaar. Miocht je na dat jaar nog steeds te ziek zijn om te werken of is er sprake van een groot inkomensverlies dan volgt er nog een jaar ziektewet.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe oud je bent gezien je pas 1,4 jaar werkt?

Molzebeer schreef:Ja dan krijg ik dus een ziektewetuitkering en daarna WW en dan moet ik er eigenlijk voor zorgen dat die samen lang genoeg zijn om ook zwangerschapsverlof te kunnen krijgen.
) gelukkig kon ik zonder de uitkering.