bokkers,Ik zit nogal in een dubio...
Dit jaar ga ik voor het eerst mee met een tour for life, als vrijwilliger.
Ik ben hierbij terecht gekomen door een verkeersregelaar met wie wij veel evenementen doen. Hij gaat mee als motorbegeleider.
Nou hebben wij 18e augustus de laatste(voor mijn tevens 1e) bijeenkomst in Bunnik.
Pokkeeind hiervandaan.
Nou heb ik de keuze: met de trein (3 uur enkele reis en bijna 60 euro reiskosten) of meerijden.
Meerijden is natuurlijk de beste optie.
MAAR...
Bij mooi weer (en die kans is vrij groot) gaat hij op de motor.
Ik heb 1 keer eerder bij deze bestuurder achterop gezeten voor een evenement, en wij hebben toen het gras geïnspecteerd
.Het was mijn schuld. Ik had de goden verzocht. Ik had voor ons vertrek gezegd: Jeetje, moet ik mijn leven in handen leggen van een Fries
(ik ben een Groninger).Hij was nog nooit met iemand achterop gevallen.....dat ik die eer dan weer kreeg
Ik heb de hele rit(4 uur) braaf doch gespannen bij hem achterop gezeten, en had de volgende dag spierpijn in spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had
Na onze rit heb ik tegen hem gezegd dat het een aardige vent is, maar niet weer de behoefte heb om bij hem achterop te zitten.
Maar iedereen verdient een 2e kans toch?
Een andere MAAR
Ik zit zo'n 5/6 keer per jaar achterop. Meestal wat rondjes rond de kerk, wat fietspaden of door de binnenstad.
Vorige maand voor het eerst kennis gemaakt met motorrijden over de snelweg. 130 km per uur bij een windkracht 6.
Heb mijn broek nog net niet vol gescheten zeg maar haha maar het was ook wel leuk.Van Groningen naar Bunnik zal niet met 60 km per uur over landweggetjes gaan.
Ik zit dus echt vreselijk in dubio over wat te doen.
Aan de ene kant heb ik zoiets: kind stel je niet aan. Het gaat vast allemaal goed. En als je valt met 130 dan weet je zeker dat je op slag dood bent.
Als het goed gaat, dan heb ik 60 euro uitgespaard, en 6 uur reizen waarbij ik 4 keer moet overstappen.
Maar aan de andere kant: ik wil helemaal niet dood

Dubiodubiodubio
Wat zouden jullie doen?

Maaaaar kortom, ik zou hem nog een tweede kans geven, wie weet kan je dit keer gewoon lekker genieten. Goede afspraken maken van tevoren en gaan met die banaan!
vind het geweldig om achterop te mogen op de motor, ik had heel even wat met iemand, met een motor, en vond het de eerste keer heel spannend, toch gedaan (ook over de snelweg) en vond het geweldig!
)
Rij liever zelf...