Ik verwacht het komende jaar mijn Master Engels te behalen. Heel leuk natuurlijk, maar ik ben ooit begonnen aan die studie met het idee docent te worden en dat wil ik nu helemaal niet meer. En wat in vredesnaam kan ik er verder mee? De afgelopen dagen heb ik vacatures bekeken maar ik word er vooral verdrietig van, er is eigenlijk niets waarvan ik het gevoel heb dat het enigszins bij me past en in de richting is die ik zou willen. Ik snap best dat ik geen droombaan ga vinden, dat hoeft ook beslist niet, maar het moet wel een béétje bij me passen, en ook dat kan ik niet echt vinden.
Nu heb ik het komende jaar vrij weinig vakken en is er dus ruimte om naast mijn studie nog enkele cursussen/trainingen te volgen. Of een stage, maar dat is iets gecompliceerder.
Ik zou alleen niet goed weten wat slim is. Want het moet mijn baankansen dus vergroten en dan is het vrij essentieel te weten wat ik daadwerkelijk voor banen kan gaan doen.
Wat ik niet kan of wil:
Secretaressewerk (ik ben niet punctueel en netjes genoeg)
Gastvrouw/receptie (past stomweg totaal niet bij me)
Verkoop (ik ben gewoon geen goede verkoper)
Wat ik wel goed kan of leuk vind:
Teksten schrijven (Engels en Nederlands, creatief en zakelijk)
Tolken/vertalen
Analytisch denken, kritische vragen stellen, etc. (klinkt misschien wat vaag maar het is wel iets waar ik echt goed in ben)
Verder heb ik bovenmatig veel interesse in het justitieel wezen, in forensische psychologie, en ik doe al ruim 10 jaar karate - dus richting politie/douane/beveiliging/gevangenis zou ik ook graag willen en kunnen. Koken kan ik ook bijzonder goed en werk in die richting lijkt me heel leuk, alleen de (avond)werktijden zou ik niet willen. Daarnaast heb ik een talenknobbel en kan ik zonder al teveel moeite mijn Frans en Duits naar redelijk vloeiend krijgen, en beheers ik de basis van het Russisch en kan ook dat flink verbeteren.
Ik weet echt niet in welke hoek ik 't moet gaan zoeken, voor mijn gevoel ben ik eigenlijk voor niks opgeleid.
Dus als jullie mee willen denken, graag!