Hoeveel auto's zijn er bij jou door de apk heen gekomen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Hoeveel auto's zijn er bij jou door de apk heen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 11:37

Ik was benieuwd hoeveel van jullie auto's door de apk heen zijn gekomen.

Ik heb zover 2 occasions auto's gehad die niet eens door hun 1e apk heen zijn gekomen omdat de reparatie's te duur zijn.
De 1e was onverwacht, er waren teveel technische problemen.
De 2e had teveel roest aan de onderkant, ik wist dat er roest zat maar dat het zo snel zal gaan dat wist ik dus niet.

Nu heb ik een 3e occasion, een volkswagen polo met een 1.4 turbo diesel 1 erin.
De garage waar ik mijn reparatie's laat doen heb hem aan mij verkocht en die wagen is roest vrij, motor glimt als een gek en geen technische problemen.
Daarnaast zit er zelf een onderhoud boekje erbij :D.

Met de dure wegenbelasting heb ik alles afgewogen en ik zou ermee zelf meer dan €60,- erop voor uit gaan.

Dus ja welke auto's zijn er door heen en welke niet, en eventueel waarom niet?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:41

Ik heb 1 auto en die is vorige week door de Apk gekomen :D *\o/*

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:41

Mijn ouders hebben een enorm oude Mondeo stationwagen die ze begin 2009 tweedehands kochten met het idee dat hij het wel een jaartje of 2 zou doen nog met wat geluk. Hij is afgelopen mei weer mooi door de APK gekomen :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Hoeveel auto's zijn er bij jou door de apk heen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:45

De APK heeft mij altijd veel geld gekost. Ik heb 3 oude auto's gehad die gewoon nooit goed onderhouden zijn geweest. Betaalde altijd tussen de 150 en 500 voor een APK. Bij mijn laatste Clio uit 1995 was ik het zat en heb ik een gloednieuwe auto gekocht. :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:47

Mijn 16 jaar oude polo is onlangs vlekkeloos door de APK gekomen *\%/*.
Heb tot nu toe 600€ in de auto gestoken, dat is het aankoopbedrag + nieuwe matjes + nieuwe wieldoppen + een nieuwe radio + de APK van dit jaar :')
Bij aankoop heeft mijn vader (hij werkt bij een grote VW-dealer) hem op de brug gehad en samen met een monteur goed bekeken. Ze hadden al een aantal auto's bekeken die toch verrot bleken aan de onderkant o.i.d.. Deze zag en ziet er nog piekfijn uit. Is alsnog geen garantie dat morgen de motor niet ontploft :+

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:48

Al mijn auto`s kwamen door de apk, ik liet ze eerst screenen door de garage, dan bellen met de eventuele gebreken en reparaties. Pas wanneer dit ok was gingen ze voor de APK.

Wel heb ik ooit 1 auto gehad welke in eerste instantie afgekeurd was, mijn fiat bravo uit 2000.
Deze auto heeft onderin de bumper 2 reflectoren zitten en 1 daarvan was gebarsten, dit vond de keurmeester niet goed, dus reflector vervangen en klaar.

Wanneer de auto`s echt serieuze mankementen gingen vertonen heb ik afscheid van ze genomen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:04

Al mijn auto's zijn door de APK heen gekomen. Nou heb ik gelukkig een handige vader en handige broertjes, dus banden vervangen etc wordt altijd door hen gedaan. Sowieso combineer ik de APK altijd met een beurt en de reparaties wegen niet op tegen de waarde van m'n auto zeg maar.

We hebben toevallig nu 2 auto's in de familie gehad die niet door de APK heen zouden komen. De BMW van m'n vriend zou 1/3 van de aanschafprijs gaan kosten, dus die hebben we doorverkocht met nog 2 maanden APK er op. En de auto van m'n schoonzusje (Twingo geloof ik) is afgekeurd op iets wat alleen al aan materiaal een bak geld gaat kosten. Mijn broertje gaat nog wel kijken in hoeverre hij het zelf op kan lossen en anders is het einde oefening voor de auto.

Als de Ford Ka van vriendlief problemen gaat geven bij de APK gaat ie ook meteen weer weg. Dat is ook een autootje geweest wat we echt als 'goedkoop stadsautootje' hebben aangeschaft.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:09

tot nu toe alle 5, terwijl wij hier alleen maar Alfa Romeo rijden waar de meeste mensen zich niet aan wagen.. we houden er bij aankoop wel rekening mee dat er nog €1000 tot €2000 aan moet gebeuren, maar kopen ze altijd jong in van de particulier en hebben een vaste alfa monteur die naast zijn baan als monteur in een garage ook bij klust thuis (heeft brug en dergelijk) Dit vinden wij betrouwbaarder dan bij een dealer aanschaffen en scheelt een hoop geld.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:13

Mijn auto's kwamen allemaal gewoon door de apk, helaas zijn ze allemaal stukgereden _O-

Fiat Uno '91
Opel Kadett '88
Ford Fiësta '96
Seat Marbella '90
Opel Corsa '99

Opel Astra '96 rijd ik nu al 7 jaar en is onlangs weer door de apk gekomen. Volgend jaar willen we graag een andere auto, dus het sparen is begonnen :D

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:15

Mn fiatje ging ook 2x door de apk, wel veel reparaties gehad eraan, maar hij kwam er door. Nu heb ik een Twingo uit 2011 maar die hoeft ergens in 2014 pas voor het eerst voor de apk

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:17

Mijn mopje is net afgekeurd, geen geld voor een nieuwe dus dan maar flink betalen hiervoor. -O-
Ben nog aan het zoeken naar een goede en goedkope garage.

Helaas niet in het bezit van handige vader, broer of vriend. :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:19

TS wat voor autos rij je in godsnaam al mijn autos komen door de APK heen?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:28

De auto's die niet door de apk heen zijn gekomen.

Waren een Seat Toledo 1.6 en de andere was een Seat Toledo 1.8.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:33

Ik heb al 7 jaar een klein autootje uit '94 en hoewel hij inmiddels flink oud begint te worden, komt hij tot op heden altijd (soms met doenbare reparaties) door de APK. Tot vorig jaar kon alles zelfs dezelfde dag in orde worden gemaakt (keer uitlaat lassen, keer nieuw lampje hier en daar), alleen afgelopen jaar heeft het repareren 2 dagen geduurd en was ik wat meer kwijt mede door nieuwe banden. Dikke prima :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:33

Niet op twee handen te tellen .. Mijn vriend is automonteur dus dat is heel handig en ik heb veel auto's onder mijn kont gehad
Omdat hij al die garages kent kost het ook maar 50 euro dus extra voordelig haha.
Heb maar 1 keer gehad dat er te weinig profiel op de banden zat, dus nieuwe banden erop gezet. Nou dat was alles :P
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 29-07-13 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:35

kensha schreef:
De auto's die niet door de apk heen zijn gekomen.

Waren een Seat Toledo 1.6 en de andere was een Seat Toledo 1.8.

tja niet uit jaar 2008 verwacht ik....

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:38

De VW Polo die ik nu heb is van 2001.
De Seat's waren van 1994, dus die waren al wat oudjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:41

Wij rijden een Arosa ('00) en die is tot nu toe met kleine reparaties (twee keer 300 euro) door de APK gekomen.

Tussendoor ook wel wat laten vervangen, maar zo lang je ons type nog voor 2000 a 3000 euro kan kopen, vind ik 300 euro prima voor APK.

Dit jaar heb ik voor het eerst hoop op een vlekkeloze APK :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:48

Mijn oude auto, een Toyota Starlet uit euh... 94 geloof ik... kwam altijd vlekkeloos door de APK, het duurste was een keer € 100,-
Heb hem 7 jaar gehad en nooit problemen.

Paar maandjes geleden dacht ik dat ik een los slangetje had ergens, er zat namelijk wat schuim op de motor, maar hij reed nog als een zonnetje.
Helaas vertelde de monteur mij dat de radiator en motor toch echt aan gort waren en dat de reparatie rond de € 1000 zou gaan kosten en dat hij niet zeker wist of hij het dan nog langer dan een jaar vol zou houden :=

Dus dat was het einde voor mijn Sletje...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:50

Mijn vorige oldtimers zijn tot op heden nog steeds op de weg, alleen mijn vorige auto, een Fiat Cinquecento uit 1993 had ik weer helemaal goed gemaakt en die heeft de nieuwe eigenaar na een jaar laten slopen. Ontzettend zonde want daar kan nooit veel mee aan de hand geweest zijn :(

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:22

Geen, maar ik koop dan ook autos voor 250 euro met het idee ze gewoon naar de sloop te brengen als de keuring verloopt. De laatste had misschien nog door de keuring gekomen, maar wij vertrokken naar het buitenland dus voor 150 euro aan de sloop verkocht.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:45

Ik heb een Ford Ka uit 2006 en die komt steeds fijn door de APK. :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:47

Al jaren geen probleem. Ik moet toegeven, doe ook wel alles om hem goed te onderhouden.
Vorige auto's zijn ook tijden zonder problemen erdoorheen gekomen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:50

Ik ben nu aan mijn 4e auto bezig en ben 24 jaar. De eerste twee kwamen inderdaad niet door de apk en laten maken was te duur (heb ze dan ook wel voor 500,- en 1000,- gekocht) de 3e heb ik een ongeluk mee gehad en daar was niks meer aan te doen.

Nu heb ik toch maar voor een nieuwe gespaard. Die ik nu heb is een tweedehands en komt uit 2009. Deze breng ik in augustus voor het eerst voor een kleine beurt. Ik rij echter nu wel zo'n 2000km per maand.

Ik ben wel altijd heel erg bang dat ik opgelicht wordt door garages :P simpelweg omdat ik er 0.0 verstand van heb...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:10

Prijs heeft er niet zo veel mee te maken hoor! Mijn vriend en ik hebben veel opknappers op de kop getikt van 200 tot 500 euro en die zijn allemaal door de APK gekomen zonder er wat aan te doen, of heel weinig (zoals versleten banden ofzo).

Dealers en garages zijn altijd oplichters haha :D