Hallo bokkers, Ik ben van plan mijn scooter rijbewijs te halen maar hoe gaat dat nou is zijn werk? Heb al op internet bij rijscholen in de buurt gekeken daar kun je wel je praktijk examen doen en examen maar waar moet ik dan mijn theorie doen? En wat is een goede rijschool in het noorden van groningen ( delfzijl,appjngedam,roodeschool,....) Alvast bedankt!
je theorie moet je bij het CBR doen. als je naar een rijschool gaat/ belt kunnen zij je hier ook alles over vertellen
meganx
Geplaatst: 29-07-13 11:14
Ik lees even mee! Over een aantal maanden mag ik ook op een scooter rijden (wordt 16) maar in België is dat anders zeker ? (Woon in België maar ben zelf Nederlander ) ...
http://www.cbr.nl/reservering.pp kun je je theorie examen reserveren, op plaats en data en tijd. die betaal je dan online iets van 36 euro. Daarvoor uiteraard goed leren! Je hebt boeken en cdroms. ik vind de cd-roms voor de computer handiger om te leren dan krijg je dezelfde tijd als op het examen en veel dezelfde vragen.
Als je in de buurt naar een rijschool gaat kun je daar een afspraak maken voor een les en die kunnen dan na 1 les zien hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt dat zijn er fijn niet zo veel, ik denk zo'n 5 rijlessen en daarna kunnen hun voor jou een examen aanvragen en betaal je je examen en eigen verklaring Die eigen verklaring houdt in dat je op papier hebt staan dat je geen ziektes/belemmeringen hebt die de rijvaardigheid kunnen beïnvloeden.
Amaryllis
Geplaatst: 29-07-13 23:52
Als ik je mag corrigeren: het theorieexamen is 25,55 en voor de categorie AM is geen eigen Verklaring nodig (Alle andere categorieën overigens wel, wetgeving is daar in een beetje vreemd haha)
Je hebt inderdaad gelijk, ik heb het pas overgemaakt voor mn broertje en dacht een bedrag van rond de 36 euro te hebben overgemaakt maar inderdaad 25,55.
Ik wist niet dat je geen eigen verklaring nodig had, ik had hem al gehaald voordat je ook praktijk moest. maar alleen maar mooi meegenomen.
Lianne97
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-13 17:38
nou ik heb mn theorie gehaald nou mn praktijk nog!!