Verkeerd adres -> bezwaar te laat -> niet-ontvankelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Verkeerd adres -> bezwaar te laat -> niet-ontvankelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 21:50

Grrrr.

We maken hier net een niet-ontvankelijk-verklaring van het HBD open.

Voor degenen die nog nooit van het HBD gehoord hebben: Het is een belachelijke organisatie die bij veel ondernemers jaarlijks tot grote ergernis en frustratie lijdt, omdat je niks met ze te maken hebt, ze niks te bieden hebben, en het enige "contactmoment" is...wanneer hun ongewenste factuur weer in de bus gegooid wordt...die door startende ondernemers dan ook vaak aangezien wordt als spookfactuur -O-

Ik krijg dat kreng al jaren en betaal (onder tandenknarsend protest) braaf die 79 euro.

Tot 2 jaar geleden, toen ze er ineens weer wat nieuws bij verzonnen hadden: een extra heffing van 200 euro ofzo _-:(

Ik ben daartegen bezwaar in gaan dienen, dat overigens zeer terecht is omdat ik volgens hun eigen regels niet eens die extra heffing zou hoeven te betalen, dat is zo klaar als een klontje als je hun eigen regelgeving erbij pakt :P

Maar....ze hebben die factuur naar mijn oude adres gestuurd. Waar dus iemand anders woont, en ik al sinds zomer 2009 weg ben...
en absoluut geen belangrijke post meer verwacht.

Ik ontving die brief dus van de nieuwe bewoner na 8 weken...2 weken nadat de bezwaartermijn verstreken was -O-

Kortom: doordat de HBD mijn adreswijziging niet goed doorgevoerd had, verstuurden zij die factuur naar een oud adres, waardoor ik hem te laat ontving en mijn (zeer terechte) bezwaar niet op tijd bij hun terechtkwam maar 2 weken te laat.... en daarom behandelen ze mijn bezwaar niet eens _-:(

Kan dit zomaar?

Zo maken ze zich er toch wel heel makkelijk vanaf, gewoon een verkeerd adres gebruiken waardoor de bezwaartermijn lekker niet gehaald kan worden en ze me kunnen verplichten om een onterechte aanslag te betalen #)

Bienotje

Re: Verkeerd adres -> bezwaar te laat -> niet-ontvankelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:58

Zakelijk gezegd/ Het lijkt me jouw verantwoordelijkheid dat je bij dergelijke instanties je recente adres bekend hebt en evt. adreswijzigingen doorgeeft. Of het een instantie is waar jij persoonlijk goed gevoel bij heft of tandenknarst omdat je het onzin vind maakt daarbij niet uit.

Toon aan dat je recente adres bij hun bekend moet zijn en zij de fout hebben gemaakt om een oud adres te gebruiken dan kun je er evt. nog een zaak van maken. Los daarvan is het niet hun taak om bij te houden wat het nieuwe adres is van leden die mogelijk zijn verhuisd namelijk..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:01

Heb je jou adreswijziging aangetekend naar ze verstuurd? Maw, kan je bewijzen dat je een adreswijziging doorgegeven hebt? Dat zou ik in dit soort situaties altijd doen, dan hebben ze namelijk geen poot om op te staan. Je staat nogsteeds volledig in je recht, maar nu word het wel een stuk moeilijker en vervelender om je gelijk te halen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:05

Als jij aan kunt tonen dat je jun een adreswijziging hebt verstuurd, sta je wel heel sterk en kunnen ze je dit niet maken.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:41

Als je deze factuur jaarlijks krijgt, waar is hij andere jaren dan heen gestuurd?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 08:22

De grap is, dit jaar hebben ze gewoon weer hetzelfde kunstje geflikt -O-

Eerder dit jaar kreeg ik nog (n.a.v. het bezwaar van 2012 waarin ik ze er op wijs dat ze me ten onrechte een extra heffing oplegden) een brief op mijn nieuwe adres.

Waarin ook excuses dat ze een fout hadden gemaakt door de rekening van 2012 naar het oude adres te versturen. Ze weten zelf natuurlijk ook wel dat het een stel amateurs zijn waar heel veel fout gaat, internet staat er vol van :o (Zie bvb: http://www.hbdwegermee.nl/ )

En vervolgens sturen ze die factuur van dit jaar gewoon WEER naar het oude adres, en krijg ik hem dus weer nèt te laat in handen, waardoor mijn (exact hetzelfde gezien de fout zo voor de hand liggend is....) bezwaar van dit jaar gewoon WEER te laat verstuurd is -O-

Zo kunnen ze toch bezig blijven, dit kan toch niet?

Omdat zij hun administratie niet op orde hebben, moet ik maar boeten?

Ik heb natuurlijk geen bewijs van adreswijziging, wie gaat een simpele adreswijziging nou aangetekend op de post doen :P

Het gaat me niet alleen om mijn situatie nu, ik vraag me gewoon in het algemeen af dat het me heel sterk lijkt dat een dergelijke organisatie zoiets kan flikken dat door hun fout iemand het recht ontnomen wordt om een fout hersteld te krijgen....

Eigenlijk door een fout van hun...kan ik een andere fout van hun niet laten herstellen en moet ik maar gewoon betalen voor wat ze dan ook bedenken welk bedrag ze uit mijn zakken willen kloppen, dat is toch bizar :P

Dat het hier dan om een toch al nutteloze en ongewenste bijdrage gaat is irrelevant maar verhoogt de irritatie wel uiteraard >;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:27

Ik denk dat ik sowieso bezwaar aan zou tekenen... Zeker als je post buiten die rekening om wel op ht correcte adres binnen krijgt. De belasting flikte me dat dit jaar oom.... Kreeg allerlei post op het juiste adres en opeens een zaak die betaald moest worden kwam op het adres waar ik al 2 jaar weg ben.
Waarbij ik overgeleverd ben aan de eventuele welwillendheid van mijn ex. Niet cool. Maar ja... Die systemen zijn blijkbaar niet aan elkaar gekoppeld :roll:
zeker als je dus bewijs hebt dmv post van die instantie die wel op het correcte adres binnen komt. Denk ik dat bezwaar aan tekenen misschien nog wel eens zin kan hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 08:44

Ik ga nu ook maar vanalles bij elkaar zoeken om te kijken of ik nog iets kan doen tegen deze ongein, het jammere is dat de HBD nogal blaaskaken zijn die gewend zijn om hun zin te krijgen en daarin ook beschermd worden doordat ze een soort semi-overheids-status hebben...die geven hun fouten niet toe.

Ik kwam wel nog dit tegen dat een beetje een soortgelijke zaak is:
http://www.gbfiscaal.nl/index2.html?actueel0201/1

Alleen het euvel is dat ik van vorig jaar niet kan bewijzen (denk ik) dat ze mijn nieuwe adres toen ook al moesten hebben.

Al met al kost deze waardeloze instantie enorm veel energie van ondernemers _-:(

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:51

Als je eerder een brief van ze hebt ontvangen met daarin excuses omdat ze een fout hebben gemaakt de rekening naar het oude adres te sturen, kopieer je deze toch bij je bezwaar mee. ;) Daarmee kun je aantonen dat het nieuwe adres bij hun nu zeker bekend moet zijn. Of gaat dat nog weer om andere adressen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:56

Sturen die lui jou jaarlijks een factuur? Heb je dan sinds 2009 - nadat je verhuisde - soms geen factuur meer gehad/betaald?
Indien nee:dan hebben ze je huidige adres niet..
Indien ja: dan hebben ze je huidige adres dus wel en lijkt het me dat je een factuur die naar een vekeerd adres gezonden is, niet hoeft te betalen -- althans de extra heffing zeker niet.

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:59

Wat voor factuur heb je ontvangen? Een gemeentelijke heffing of een ander soort belasting ofzo?
Als je bezwaar niet-ontvankelijk wordt verklaard kan je namelijk in beroep bij de rechtbank tegen de niet-ontvankelijkheid. Als het goed is staat dat ook in de uitspraak op je bezwaar. Als je vervolgens in beroep aan kan tonen dat je niet stond ingeschreven bij de gemeentelijke basisadministratie op het adres waar de aanslag naartoe is gestuurd wordt je als het goed is in je gelijk gesteld. Ze moeten dan je bezwaar alsnog in behandeling nemen.
Laatst bijgewerkt door danielle_s op 29-07-13 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 09:02

Nah, die brief is pas begin dit jaar op het nieuwe adres binnengekomen, kan ik dus alleen gebruiken voor de aanslag van dit jaar, maar niet voor die van vorig jaar.

Dat is ook nog eens de grap, zij hebben als dagtekening op die factuur van 2012 gezet 24 april 2012.
Vanaf daar zijn ze die 6 weken gaan rekenen. Ik heb geen idee op welke datum die factuur precies op het oude adres terechtgekomen is. Ze hebben mijn bezwaar 27 juni 2012 ontvangen, 8 weken later dus.

En ik krijg nu deze niet-ontvankelijk-verklaring ruim een jaar later, op 26 juli 2013... terwijl ze zelf binnen 8 weken horen te reageren op bezwaarschriften :P

Onder de brief staat overigens in hele kleine lettertjes dat ik als ik het niet eens ben met dit besluit, een beroepschrift in kan dienen bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven, en dat ik dan rekening moet houden met het verschuldigd zijn van griffierecht.

Ik zal eens wat info daarover opzoeken.

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:07

Dat zij nu te laat uitspraak hebben gedaan op jou bezwaar daar kan je nu niets meer aan doen. Dan had je ze ingebreke moeten stellen nadat hun afhandelingstermijn was verstreken.

Wat staat er verder in de uitspraak? Alleen dat je bezwaar niet ontvankelijk is of is je bezwaar ook nog ambtshalve in behandeling genomen?

Griffierechten zijn volgens mij niet zo hoog hoor.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:11

HBD praat me er niet van.... Ben nog bezig met een aanslag uit 2009 :')

Voor wat betreft je adresgegevens, staan ze juist bij de KVK?
Daar haalt het HBD zijn adresgegevens en alle overige gegevens vandaan.

Daarnaast misschien een tip, kijk eens naar de categorie bij de KVK waaronder je valt.
Aan de hand van deze categorie, (Bijvoorbeeld dienstverlening) facturateerd HBD de ondernemers, misschien is er een mogelijkheid je bedrijf onder een ander categorie onder te brengen....

Ik meen ergens dat het HBD stopte met bestaan, maar denk dat ik me vergis kan het nu namelijk nergens meer vinden...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 09:14

JP: volgens mij stuurden ze steeds nog naar mijn oude adres, ik heb op zijn minst 1 keer doorgegeven dat dat gewijzigd moest worden, maar durf niet te zeggen of ik daarna ook post van ze heb ontvangen op het nieuwe adres.

Maar ik was er dus wel verbaasd over dat die factuur ineens boven water kwam van het oude adres....ik had daar geen "belangrijke" post meer verwacht.

Daniëlle: Het gaat hier dus om het HBD, een organisatie waar ik (als zoveel ondernemers) mijzelf nooit voor aangemeld heb, geen interesse in heb, geen contact mee heb en die niks voor mij doen...het enige moment dat ik van ze hoor is die jaarlijkse factuur die op een willekeurig moment in de bus gegooid wordt en ik dus ook niet "mis" als hij er niet is rond een bepaalde tijd van het jaar.

Ik kan via de gemeentelijke basis-administratie wel aantonen dat ik al lang niet meer op het bewuste adres woonde toen ze die aanslag verstuurden. Bij alle andere organisaties (zoals de KvK waar het HBD hun gegevens vandaan haalt) is mijn adreswijziging wel gewoon goed doorgevoerd al een paar jaar geleden.

Maar HBD is dusdanig arrogant dat die gewoon zullen zeggen dat het niet hun taak is om uit te zoeken waar ik ingeschreven sta, maar dat het mijn verantwoordelijkheid is om een adreswijziging bij hun bekend te maken.

Dat er een oud adres in hun systeem staat komt volgens hun dan domweg doordat ik het niet doorgegeven zou hebben, ik heb hun natuurlijk niet aangetekend ervan op de hoogte gesteld, dat DOE je simpelweg niet normaal gesproken.

Pas voor dit jaar kan ik bewijzen dat ze al eerder een brief naar het nieuwe adres hebben gestuurd en daarna toch weer het oude adres in het systeem gezet is.... maar dat is natuurlijk geen bewijs dat dit wellicht al eerder fout is gegaan.

Ik vind het best krom dat de bewijslast voor dit hele zaakje bij mij lijkt te liggen....

Zeker omdat hoe dan ook, het deel van de aanslag waartegen ik bezwaar maak gewoonweg duidelijk onterecht is opgelegd.... maar omdat ik ze daar pas na die 6 weken op kon wijzen, willen ze nu niet eens meer kijken ernaar en vinden ze dat ik maar gewoon moet betalen :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 09:19

danielle_s schreef:
Dat zij nu te laat uitspraak hebben gedaan op jou bezwaar daar kan je nu niets meer aan doen. Dan had je ze ingebreke moeten stellen nadat hun afhandelingstermijn was verstreken.

Wat staat er verder in de uitspraak? Alleen dat je bezwaar niet ontvankelijk is of is je bezwaar ook nog ambtshalve in behandeling genomen?

Griffierechten zijn volgens mij niet zo hoog hoor.

Ik weet het dat ik daar niks meer aan kan doen, dit is gewoon even ter info hoe scheef het allemaal is :)

Ik vraag me trouwens wel af of ik puur sec volgens de regels, nu dit jaar wel direct na het verlopen van de 8 weken kan beginnen met in gebreke stellen van het HBD als ik nog geen reactie van ze heb ontvangen op het bezwaar van dit jaar?

Of zou ik daar dan weer geen "recht" op hebben omdat ik zelf niet binnen de 6 weken bezwaar heb gemaakt, dat ik daarmee het recht verspeeld heb om van hen wel te eisen dat ze binnen 8 weken reageren op mijn te laat ingediende bezwaar?

Kort gezegd staat erin dat mijn bezwaar na de 6 weken bezwaartermijn binnen is gekomen, en ze het verzenden naar het oude adres geen acceptabele reden vinden om van die niet-ontvankelijk-verklaring af te zien.

Wat natuurlijk te verwachten viel, ze staan erom bekend dat ze zo stijfkoppig zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 09:23

A_nouk schreef:
HBD praat me er niet van.... Ben nog bezig met een aanslag uit 2009 :')

Voor wat betreft je adresgegevens, staan ze juist bij de KVK?
Daar haalt het HBD zijn adresgegevens en alle overige gegevens vandaan.

Daarnaast misschien een tip, kijk eens naar de categorie bij de KVK waaronder je valt.
Aan de hand van deze categorie, (Bijvoorbeeld dienstverlening) facturateerd HBD de ondernemers, misschien is er een mogelijkheid je bedrijf onder een ander categorie onder te brengen....

Ik meen ergens dat het HBD stopte met bestaan, maar denk dat ik me vergis kan het nu namelijk nergens meer vinden...

Ja, 2009 nog wel? Ze staan er ook niet om bekend om snel zaken af te handelen, te druk mt geld tellen en manieren vinden om ondernemers het leven zuur te maken denk ik :P

Ze stoppen inderdaad eind van dit jaar, zie de link die ik eerder plaatste: http://www.hbdwegermee.nl :)

Maar ik durf er eerlijk gezegd niet voor in te staan dat het dan echt afgelopen is...ze zijn erg gehaaid en het zou me niet verbazen als de factuur van 2013 de laatste was geweest := Ze komen er blijkbaar ook mee weg om in dit laatste jaar nog even flink te graaien door de basis-aanslag van 79 euro te verhogen naar 110 euro, het is echt van de gekken dat dit zomaar mag :n

KvK en iedereen heeft mijn "nieuwe" adres al lang in hun systeem staan.... Maar het HBD kijkt daar verder niet meer naar nadat ze je adres er uit getrokken hebben om op de eerste factuur te zetten, daarna blijven ze elk jaar gewoon automatisch die zelfde factuur sturen...tenzij ze nog een extra kostenpost voor je kunnen bedenken waarvan ze hopen dat je daar geen bezwaar tegen maakt :P

Goed, ik ga maar eens even spitten naar alle rekeningen die ik van die gasten heb gekregen in de loop der jaren, kijken hoe het zit met de adressering daarvan, of ik daarmee iets kan aantonen :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 29-07-13 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:24

als je bezwaar kan maken op grond van de wet bestuursrecht, dan kan je - na afwijzing of niet-ontvankelijkverklaring - gewoon in beroep bij de civiele rechter. Het komt mij voor dat jouw situatie heeft te gelden als een verschoonbare termijnoverschrijding en dat je bezwaar in ieder geval inhoudelijk behandeld zal moeten worden. Succes ermee. (ik ben overigens al jaren ondernemer en heb nog nooit van HBD gehoord, ik kruip maar snel weer terug onder mijn steen ;-))

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:25

Je kan even zoeken op verschoonbare termijnoverschrijding. Ik kan alleen zo snel niets vinden over het verkeerd adressen van aanslagen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:31

Zou anders eens even je zakelijk rechtsbijstand bellen of ze je bij kunnen staan.
Mijn ervaring is dat ze daar niet al te happig op zijn...

Ja 2009, een lege BV in de zakelijke dienstverlening. Ontving dit jaar een aanslag over 2009 over een bedrijf dat al leeg is. Vandaar ook mijn tip vwbt de ingeschreven categorie bij de KVK..

Wordt al geirriteerd als ik alleen al aan die wachttoon van ze denk, mijn god wat zijn die mensen daar achterlijk :') :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 09:36

FloortjeM schreef:
als je bezwaar kan maken op grond van de wet bestuursrecht, dan kan je - na afwijzing of niet-ontvankelijkverklaring - gewoon in beroep bij de civiele rechter. Het komt mij voor dat jouw situatie heeft te gelden als een verschoonbare termijnoverschrijding en dat je bezwaar in ieder geval inhoudelijk behandeld zal moeten worden. Succes ermee. (ik ben overigens al jaren ondernemer en heb nog nooit van HBD gehoord, ik kruip maar snel weer terug onder mijn steen ;-))

Floortje: het HBD is ook vooral voor verkopers van spullen :)

Ze hebben het in de brief inderdaad over Artikel 7:3 van de Awb, die bepaalt dat een niet-ontvankelijkverklaring mij eigenlijk alle rechten op herziening ontneemt. En vanwege de reactie later dan 6 weken na dagtekening, verklaart het HBD mijn bezwaar automatisch niet-ontvankelijk gezien ze hun verzending naar een oud adres geen goede reden vinden voor mijn late reactie.

Denk je dat ik kan bewijzen dat ik onder die verschoonbare termijnoverschrijding val?

Daar zal hem volgens mij het probleem zitten... dat ik geen harde bewijzen heb volgens mij, dat het HBD mijn nieuwe adres heeft gehad.

Ik kan wel zeggen dat ik het voor de factuur van 2012 een keer heb doorgegeven, maar bewijs heb ik niet.

Dat ik al een paar jaar uitgeschreven ben op het oude adres en de KvK (en iedereen) allang mijn nieuwe adres in het systeem had staan, is denk ik geen bewijs want dan beroept het HBD zich er gewoon op dat dat allemaal niks uitmaakt gezien het nieuwe adres nog niet in hun systeem stond en ze de verantwoordelijkheid voor het up-to-date houden van hun eigen systeem...bij mij leggen -O-

Het lijkt mij essentieel dat ik:

- kan bewijzen dat ze mijn nieuwe adres hadden moeten weten
- ze zover kan krijgen dat die 6 weken bezwaartermijn pas gaan tellen na ONTVANGST van hun factuur

Ik kan niet bewijzen dat zij al eerder mijn nieuwe adres hebben gehad...tenzij bvb. de gemeentelijke basis-administratie of inschrijving KvK genoeg bewijs is, dat de verantwoordelijkheid van juiste adressering daardoor bij het HBD gelegd kan worden?

Zij kunnen ook niet bewijzen dat ik hun factuur al langer dan 6 weken in bezit had (dat is immers niet zo), maarja.... ik kan ook niet bewijzen dat ik hem niet had, en ze kunnen het natuurlijk wel makkelijk op mijn verantwoordelijk afschuiven allemaal -O-

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:40

En houd er wel rekening mee dat als je in beroep gaat, dat je alleen in beroep gaat tegen de niet ontvankelijkheid en dus niet tegen het wel of niet terecht zijn van de aanslag.

Helaas ken ik geen vergelijkbare gevallen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 09:41

danielle_s schreef:
Je kan even zoeken op verschoonbare termijnoverschrijding. Ik kan alleen zo snel niets vinden over het verkeerd adressen van aanslagen.

Ik kon dus wel deze vinden, zie een paar posts omhoog :)

Citaat:
Ik kwam wel nog dit tegen dat een beetje een soortgelijke zaak is:
http://www.gbfiscaal.nl/index2.html?actueel0201/1

Maarja, daarbij is er dus wel een bewijs van het doorgeven van een ander adres blijkbaar.

Situatie is dus wel iets anders: het "oude" adres is nog steeds het bedrijfsadres van diegene.

Bij mij is het zo dat mijn bedrijf en ikzelf niet meer op het oude adres geregistreerd staan maar op het nieuwe adres.
Maar dat het HBD zich van de domme houdt door te zeggen dat ze dat niet wisten, en mij daarvoor verantwoordelijk houden.

De vraag is of ik die verantwoordelijkheid bij hun terug kan leggen, pas dan sta ik heel duidelijk in mijn recht denk ik, om ze naar het bezwaar te laten kijken.

Ze hoeven er ook maar 1 blik op te werpen om te zien dat ze gewoonweg hun eigen regels niet toegepast hebben en me ten onrechte 200 euro extra heffing bovenop die basisheffing van 79 euro door de strot proberen te duwen -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 09:43

A_nouk schreef:
Zou anders eens even je zakelijk rechtsbijstand bellen of ze je bij kunnen staan.
Mijn ervaring is dat ze daar niet al te happig op zijn...

Ja 2009, een lege BV in de zakelijke dienstverlening. Ontving dit jaar een aanslag over 2009 over een bedrijf dat al leeg is. Vandaar ook mijn tip vwbt de ingeschreven categorie bij de KVK..

Wordt al geirriteerd als ik alleen al aan die wachttoon van ze denk, mijn god wat zijn die mensen daar achterlijk :') :+

Ik moet er niet aan denken om daar te werken eerlijk gezegd, ze zullen weinig vriendelijke bellers krijgen neem ik aan :=

Wie is er niet al te happig op? Het HBD of de zakelijke rechtsbijstand? :P

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:47

Je kan ze inderdaad vragen om ambtshalve uitspraak te doen op je bezwaar omdat je anders in beroep gaat tegen de niet-ontvankelijkheid. Even kijken hoe ze daar op reageren.
Ze kunnen de niet-ontvankelijkheidsverklaring alleen niet meer terugdraaien, dat kan alleen een rechter. Als ze dus ambtshalve uitspraak willen doen op je bezwaar betekent dat dat je niet meer in beroep kan gaan tegen die uitspraak. Daar moet je dus altijd mee uitkijken.