Buggy voor dummies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Buggy voor dummies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 17:16

Het mag duidelijk zijn dat ik als nieuwe mama geen verstand heb van baby verplaatsings-apparatuur.

Ons huis is verkocht en volgende zomer wonen we dan in Nederland.
De baby is dan 10 tot 12 maanden oud dus een buggy ga ik hier niet aanschaffen.

Ik wil in Nederland eigenlijk zoveel mogelijk met de buggy wandelen. Gezond voor papa en mama, gezond voor het kindje.
Ik wil dus liever 20 minuten met de buggy naar de winkels wandelen dan met de auto, tenzij het weer het echt niet toelaat.

De buggy moet dus makkelijk te manoeuvreren zijn zonder het hele supermarkt gangpad in beslag te nemen.
Het zou ook een enorm pluspunt zijn als de buggy onderweg geen wielen verliest, uit elkaar valt of mijn kind met de schietstoelfunctie door de winkel heen lanceert.

Waar kan ik het beste zoeken naar een buggy?
Wat zijn buggies do's en don'ts?
Zit er een verschil tussen 3 en 4 wielen?
Hoeveel zooi kun je in dat buggy netje kwijt? Is het sociaal geaccepteerd als ik een shetlandpony aan de buggy knoop en mee sleep als pakezel?

Bij voorbaat alle bokt moeders of zelfs oma's bedankt voor de wijze raad.

leonie_1986

Re: Buggy voor dummies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:26

Wij zijn erg blij met de nuna pepp!!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:29

Ik heb nul verstand van buggy's maar ik kan je wel garanderen dat mensen je raar aan gaan kijken als je je shetlander meeneemt om als boodschappenkar te dienen :D Daarnaast hebben winkels geen plek om een pony te stallen, of je moet hem aan de hondenhaak vast zetten :Y)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:30

Nuna pepp met stip! Wat duurder maar absoluut het geld waard

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:31

Quinny is een veel verkocht merk hier in Nederland, geloof ik :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:34

Persoonlijk vind ik een buggy zwaar kl*te rijden. Helemaal als je er 20 mee naar een winkel moet gaan lopen.
Ik zou dus eerder gaan voor een (kleine) wandelwagen met luchtbanden.
Rijd lichter en soepeler, is stabieler, kan je meer in kwijt qua boodschappen enz.
En ik zou wel voor een buggy/wagen gaan die in ligstand kan. Kind wil nog wel eens in slaap vallen en dan hangen ze echt in zo'n ding wat niet plat gelegd kan worden.
Wil je een nieuwe of 2e handse? Nieuw gewoon in babyzaak kijken. Prenatal of babydump. Kan je ze ook uitproberen.
Ik heb zelf gewoon wagens van marktplaats. Ipv 300 euro heeft wagen mij 50 euro gekost. Zo goed als nieuw. Ik heb een quinny buzz. Kleine wandelwagen.
Heb ook een quinny zapp gehad. Een buggy met 3 wielen maar die heb ik heeeeel snel weg gedaan. Rammelding met zn kleine wieltjes. Je mocht er geen tasjes aan hangen en er konden wel geteld 3 pakken melk onderin het mandje.
Maar er zullen er genoeg zijn die wel lekker lopen met een buggy. Is persoonlijk.
Over chicco en koelstra buggy s hoor je wel goede dingen. Die heb je in allerlei prijsklassen. Koelstra simba.
3 wielen is wat instabieler als de weg scheef loopt.
Of nuna pepp.
Shetlander eraan binden zou ik niet doen :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:37

Raponsje schreef:
De buggy moet dus makkelijk te manoeuvreren zijn zonder het hele supermarkt gangpad in beslag te nemen.
Het zou ook een enorm pluspunt zijn als de buggy onderweg geen wielen verliest, uit elkaar valt of mijn kind met de schietstoelfunctie door de winkel heen lanceert.

Waar kan ik het beste zoeken naar een buggy?
Wat zijn buggies do's en don'ts?
Zit er een verschil tussen 3 en 4 wielen?
Hoeveel zooi kun je in dat buggy netje kwijt? Is het sociaal geaccepteerd als ik een shetlandpony aan de buggy knoop en mee sleep als pakezel?

Bij voorbaat alle bokt moeders of zelfs oma's bedankt voor de wijze raad.

- Vergelijk de babywinkels, laat alles demonstreren en zoek dan de aanbiedingen of haal er een tweedehands van marktplaats.
- Gemakkelijkste maar ook duurste optie is een alles in een-systeem, waar je eerst een kinderwagenbak opzet of een maxi cosy en die je later ombouwt naar buggy.
- Aandachtspunten die ik belangrijk vond: gewicht om te dragen, gemak om in en uit te klappen, ruimte die het ding opgevouwen inneemt in huis of kofferbak, welke kant kan je kindje op kijken als hij erin zit, hoe plat kun je de buggyrugleuning verstellen, hoe makkelijk stuurt hij (uitproberen), welke ondergronden neem je straks (gladde winkelvloer rijdt anders dan een bospad natuurlijk) > materiaal van de wielen en natuurlijk horen er ook de looks bij.
- drie wielen stuurt wat gemakkelijker rond dan vier wielen, is wat wendbaarder.
- Buggynetje onderaan is chronisch te klein, er zijn ook buggynetten te koop om aanvullend aan de achterzijde te hangen voor meer opslagruimte.
Shetlandpony vastknopen zou ik niet doen :P
- Aanrader voor de maxi cosy erbij is extra hoezen erom kopen, bekleding wassen is een hel maar een hoes kun je makkelijk verwisselen en ook uitkloppen (kruimels, zand,..).
- In de kinderwagenbak liggen ze maar kort, daar zou ik niet al te veel tierelantijnen rond kopen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 17:43

Shetlander voor de buggy inspannen dan? :+

Maar een 4 wieler loopt dus lekkerder voor lange afstanden / dagjes weg dan een 3 wieler?
We zijn beide erg actief en willen zeker in Nederland lekker op pad met ons kindje. Of dat nu een dagje Efteling is of een wandeling maken. Goede kwaliteit is dus wel belangrijk, zou zonde zijn als ik mijn kind onderweg verlies ofzo.

Buggy mag nieuw zijn en voor een goede kwaliteit die heel wat kilometers kan maken wil ik best meer betalen. :j

Oh, kijk zie je. Ik had nog niet eens gedacht aan appelsap, snot en spuug vlekken op de bekleding.

Hoe zit het met entertainment in de buggy? Mijn moeder zegt dat een boekje oid onmisbaar is voor een kind in de buggy. Maar dat ligt natuurlijk binnen 2 minuten op de straat.

Het mag duidelijk zijn dat ik hier geen kaas van heb gegeten.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:43

Tieme schreef:
Wil je een nieuwe of 2e handse? Nieuw gewoon in babyzaak kijken. Prenatal of babydump. Kan je ze ook uitproberen.

Babydump? :')
Daar moest ik toch 2x naar kijken haha.

Een shetlander eraan gaat makkelijk! Gewoon 2 mandjes/fietstassen! En daar kan ook nog de baby in. Dat is dan 2 in 1 :+
Dan eb je gene buggy meer nodig!
Laatst bijgewerkt door JasmijnJoy op 28-07-13 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 17:45

JasmijnJoy schreef:
Tieme schreef:

Babydump? :')
Daar moest ik toch 2x naar kijken haha.

Een shetlander eraan gaat makkelijk! Gewoon 2 mandjes/fietstassen! En daar kan ook nog de baby in. Dat is dan 2 in 1:+

Het mag duidelijk zijn dat mijn kind eerst in de wandelwagen gaat, daarna in de buggy en zodra we daar uitgegroeid zijn word een sprookjes A pony het volgende vervoersmiddel. Daarvan snap ik tenminste hoe ze werken.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:46

Aaaah, dat kan ook! :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:52

Voor de buggy zijn er speciale speeltjes maar eerlijk? Mijn kinderen keken vooral naar de omgeving, die raakten mijn buggyspeelgoed niet eens aan :+

Bijvoorbeeld: http://www.tinylove.com/en/on-the-go-toys

Ik vond een driewieler weer prettiger lopen dan een vierwieler, maar dat moet je maar gewoon gaan proberen. O ja, ik weet niet of jij of de vader lang zijn maar let in dat geval op dat je niet gebogen moet lopen.

En zorg dat je voor de geboorte weet hoe de riemen van de maxi cosi vast moeten, wij hebben een wildvreemde man in de ziekenhuishal naar de auto gesleept _O-
Laatst bijgewerkt door Urielle op 28-07-13 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 17:54

Dankje Urielle! Kun je mij wat winkels geven met baby spullen? Ik weet namelijk echt geen winkels in Nederland. Verder dan de albert heijn en de hema kom ik niet tijdens mijn vakanties.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:59

Oh ik dacht dat je echt een buggy bedoelde maar nu snap ik dat je iets zoekt voor kleins af aan. Dan is idd de combi wagen fijn.

Heb zelf de maxi cosi mura driewieler en die is erg fijn. ook in bos en bijvoorbeeld op stal.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:01

Prenatal, babydump zijn al genoemd.
Ik heb veel gekocht bij Van Asten Babysuperstore maar mijn moeder woont in Tilburg :+
Babywalz kun je catalogus van opvragen, ik vond het nogal tegenvallen maar het is leuk om te snuffelen.
Babystunter
Hier in Belgie premaman, baby2000, dreambaby, lief!, ik weet niet welke ook in Nederland zitten.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:33

Salsa schreef:
Nuna pepp met stip! Wat duurder maar absoluut het geld waard

Inderdaad! Evenals de Quinie

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:39

Ik heb altijd een MacLearen gehad, was ook heel fijn. Ligt nu ergens achter de schuifschotten niks te doen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:40

Quinny Zapp Xtra! :D echt een top buggy!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:49

Vergeet de Prénatal niet en het Babypark in Kesteren.
Bij mijn zusje hebben we echt heel veel plezier gehad van de Buggaboo! :D

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:49

Alles in een? De maxi Cosi mura 3. Makkelijk op alle terrein, iets breder dus niet altijd even makkelijk in het gangpad van smalle winkels maar het kan best! Verder zijn wij de onze intensief beginnen gebruiken vanaf 5 maanden, de aankoop uitstellen tot 10 maanden-12 maanden lijkt me vrij laat. Anderzijds kan je ook je baby dragen natuurlijk. Als je dat dan maar ergonomisch verantwoord doet en niet met de in de babywinkels veel verkochte babybjorn, chico of stokke drager.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:52

Raponsje schreef:
Het mag duidelijk zijn dat mijn kind eerst in de wandelwagen gaat, daarna in de buggy en zodra we daar uitgegroeid zijn word een sprookjes A pony het volgende vervoersmiddel..

Maar even voor de duidelijkheid. Je zoekt een buggy? Heb je nu al wel een wandelwagen/vervoersmiddel voor de baby?
Zo ja, die kan je dan evt ook gebruiken ipv een buggy??
Of zoek je echt nog een wagen vanaf het begin?? (Snap hem even niet meer :o )

Zodra de wandelwagenbak eraf gaat (tussen de 4 en 6 maanden), dan komt de zitting erop. En kan je hiermee naar de winkel, uitstapjes enz. Buggy is niet perse nodig.
In princiepe heb je met een wandelwagen alles in 1. Alleen wat groter formaat.
Ik heb bijv een quinny buzz waar de autostoel, wandelwagenbak en een zitting op kan.
Combiwagen kan je dus vanaf geboorte tot 3 a 4 jaar gebruiken.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:54

TS voor de duidelijkheid (ik zeg ook buggy tegen een wandelwagen) met een buggy bedoelt men doorgaans de compacte meeneembuggy à la McLaren en dergelijke. Ik vermoed dat jij echt nog een wandelwagen zoekt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:56

Suzanne F. schreef:
Ik heb altijd een MacLearen gehad, was ook heel fijn. Ligt nu ergens achter de schuifschotten niks te doen.

Ik voel een match voor TS :P

Zelf heb ik geen kinderen, maar heb in de loop der jaren wel precies geleerd wat ik wel en niet wil.
Drie wielen vind ik echt verschrikkelijk rijden, net als kleine wielen. Het beste is imo vier grote wielen.

Maar volgens mij is dat heel persoonlijk, want zie iedereen met wat anders rondrijden, ik zou gewoon eens wat proberen ;)

En nee, pony's mogen hier niet de supermarkt in, ook geen shetlanders,

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:25

verootjoo schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik voel een match voor TS :P

Dan moet ze een meisje krijgen want het is een neonroze. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:13

Ze krijgt ook een meisje meen ik ergens gelezen te hebben :D