Ik heb toch zoiets raars... Vandaag draaide ik een bonte was met o.a. 3 beige broeken erin. Toen ik de was eruit haalde zag ik dat er op 2 van de 3 beige broeken roze vlekken zaten. Balen natuurlijk. Maar de rest van de was (o.a. lichte t-shirtjes en overhemden van vriendlief) had helemaal geen vlekken. Ook de derde beige broek was weer helemaal schoon en fris, geen vlekken.. Ik dacht dat het kwam omdat er ook een knalroze shortje van mij bij in de was zat. Eigenlijk vond ik dat wel raar, want dat shortje id wel vaker gewassen en ik heb nooit gemerkt dat hij af heeft gegeven. Toen ik boodschappen ging doen heb ik HG ontkleurder voor verkleurde bonte was meegenomen. Terwijl dat ik boodschappen aan het doen was heb ik nog een andere was gedraaid met beddengoed, hier is niks van verkleurd.
Dus, bij thuiskomst de bonte was nogmaals gewassen met de HG ontkleurder. Wel zonder het roze shortje. En net haal ik de was eruit en zie ik dat de beige broeken echt nog 10x zo roze zijn geworden. Echt heel erg! En ik snap niet hoe het mogelijk is! Ik heb alle broekzakken nagevoeld om te kijken of er niet iets in zat wat af zou geven.. Niks... Ik heb de wasmachine helemaal nagekeken om te kijken of daar iets in zat... Niks...
Zo vreemd dat alleen die 2 beige broeken verkleurd zijn en de rest van de was helemaal niet!
Dat die broeken verpest zijn is een feit. Maar heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Ik wil namelijk liever niet dat het nog een keer gebeurt natuurlijk.