waarom zou jij WEL willen trouwen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

waarom zou jij WEL willen trouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 18:49

Er zijn mensen die totaal geen behoefte hebben om te trouwen, onder het mom 'het is maar een papiertje'.

Uiteraard zijn er ook mensen die wel willen trouwen (of getrouwd zijn). Waarom ben je getrouwd of waarom zou je willen trouwen?

Voor mij zou trouwen de ultieme manier zijn om tegen m'n partner (die ik overigens niet heb :') ) te zeggen dat ik ontzettend veel van haar (ja haar ja) hou en de rest van m'n leven met haar wil delen.

Ben benieuwd naar jullie redenen waarom je WEL wilt trouwen :) Brand los!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:55

"Het is maar een papiertje" vindt ik echt zo'n doordoender voor het huwelijk. Als ik zou trouwen dan wil ik niet alleen aan mijn partner laten zien dat wij voor de rest van ons leven bij elkaar horen, maar ook aan al mijn familie, vrienden en voor God. Ja, ik zou voor de kerk trouwen. Maar aangezien ik degene nog niet tegen ben gekomen waar ik van zeg: tot de dood ons scheidt, gaat het niet gebeuren.

Als je al met de instelling het huwelijk ingaat: het is maar een papiertje, voorspel ik dat je niet bereid bent om er echt alles aan te doen om dat huwelijk te laten slagen, en je een scheiding in je achterhoofd hebt. Bovendien is het voor partner en eventuele kinderen wel zo fijn als ze iig iets krijgen qua wezen- en weduwenpensioen, de erfenis (hopelijk) geregeld is en niet de familie van de overleden partner huis en haard en je hele hebben en houden onder je kont vandaan kunnen trekken omdat je niet getrouwd bent.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-07-13 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:56

Wij gaan trouwen in oktober en doen dat omdat wij omdat moment voor onze familie, vrienden en God die er allemaal getuigen van zijn aan elkaar willen beloven dat wij bij elkaar blijven, elkaar trouw blijven en altijd voor elkaar zullen zorgen totdat de dood ons scheidt :)
Ik vind het mooi om dat eens echt officieel naar elkaar uitgesproken te hebben. Bovendien willen we dan als een gezin door, met een naam :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 18:56

Maar die mensen, bijv een aantal ooms en tantes van mij, zijn al járen bij elkaar, hebben kinderen etc. etc. maar hebben gewoon niet de behoefte om te trouwen (want, ja hun woorden 'het is maar een papiertje')

verootjoo

Re: waarom zou jij WEL willen trouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:57

Een samenlevingscontract is toch ook maar een papier :? Of hebben ze dat ook niet...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:59

Maartje1990 schreef:
Maar die mensen, bijv een aantal ooms en tantes van mij, zijn al járen bij elkaar, hebben kinderen etc. etc. maar hebben gewoon niet de behoefte om te trouwen (want, ja hun woorden 'het is maar een papiertje')

Het papiertje, zelfs al zou je met die instelling het huwelijk ingaan, zorgt er wel voor dat de achterblijver in geval van een overlijden verzorgd achterblijft. Scheelt trouwens ook belasting als je getrouwd bent...:j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:01

Waarom wel??

Om op een in je leven dag ten overstaan van je hele familie en al je vrienden de liefde aan je geliefde te verklaren....

....en het daarop volgende feestje waarover jaaaaaaren later het iedereen nog heeft...

Verder is het een contract en meer niet.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:03

Ik vind het iets moois, je legt een belofte af zoals eeuwige trouw. Ik vind dat gewoon erg mooi. en je laat idd aan iedereen zien dat jullie bij elkaar horen. Ik ben niet gelovig dus dat het voor God zou zijn is voor mij niet aan de orde.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:08

Voor de jurk <3

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:12

Oeh ja, de jurk vind ik het wel het leukste onderdeel :+

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:12

x_Anne_x schreef:
Voor de jurk <3

verdorie, je was me net voor!

maar verder zou ik het ook gewoon doen voor het gebaar, en het hele feest er om heen!

En natuurlijk ook een klein beetje om mijn partner op te eisen :o

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:17

En nog veel meer redenen hoor.

Ik vind t gewoon de ultieme bevestiging van je liefde voor elkaar.
En als de wet eindelijk door de eerste kamer komt is t voor mij een stuk makkelijker om alles te regelen rondom kinderen (als ik trouw zal ik met een vrouw trouwen)
En ik wil dezelfde achternaam als mijn vrouw en kinderen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:17

Vanwege het gebaar, de bevestiging van de liefde aan elkaar, het feest en inderdaad.. de jurk!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:24

Voor het gemak om dingen regelen in geval van ziekte, overlijden, kinderen etc. Trouwen bleek minder omslachtig dan een samenlevingscontract.
Maar ik vind idd maar een formuliertje en we doen dan het dan ook enkel met onszelf en de getuigen.
Wellicht komt er later nog een feestje, maar niet dat hele gedoe met familie naar het stadhuis slepen, uit eten etc.
Ik hou sowieso onvoorwaardelijk en hopelijk voor altijd van mijn partner, dat hoef ik echt niet perse voor 100 mensen luidkeels te verkondigen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 27-07-13 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:26

Voor de jurk :D , het feest, de gasten, de ervaring en de herinneringen. En natuurlijk om je nog meer verbonden te voelen. Ik wil echt heel graag eens trouwen :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:30

Oja, de jurk, we mogen NOOIT de jurk vergeten.

Wat heerlijk voelde ik me in dat ding.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:34

Cassidy schreef:
Maartje1990 schreef:

Het papiertje, zelfs al zou je met die instelling het huwelijk ingaan, zorgt er wel voor dat de achterblijver in geval van een overlijden verzorgd achterblijft. Scheelt trouwens ook belasting als je getrouwd bent...:j

Nee hoor om fiscale partners te zijn hoef je niet getrouwd te zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:41

NatasjavE schreef:
Oja, de jurk, we mogen NOOIT de jurk vergeten.

Wat heerlijk voelde ik me in dat ding.

Haha, de jurk kan mij juist echt gestolen worden :P
En al helemaal een witte, daar zou ik me behoorlijk hypocriet in voelen na 7 jaar samen gewoond te hebben (wit associeer ik nog heel traditioneel met uit huis/ als maagd trouwens).

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:42

Cassidy schreef:
Als je al met de instelling het huwelijk ingaat: het is maar een papiertje, voorspel ik dat je niet bereid bent om er echt alles aan te doen om dat huwelijk te laten slagen, en je een scheiding in je achterhoofd hebt.

Zo en bedankt :roll:

Waar haal je die onzin vandaan joh?
Ik wil absoluut niet trouwen, helemaal geen zin in dat opgeprikte gedoe, je zou me niet ongelukkiger kunnen maken als je me in een "droomjurk" heel de dag in het middelpunt van de belangstelling zet.
Wij hebben dat helemaal niet nodig, we weten zelf wel hoe het zit.

Omwille van ons huis, belasting en evt overlijden van een van ons zijn wij een geregistreerd partnerschap aangegaan. Moest ook allemaal officieel, ik had het liefste een getuige van de straat gepikt.

Ieder zijn ding hoor, en ik vier graag een feestje van een ander maar ik heb het niet nodig.

Maar in jou opinie stevenen wij dus af op een scheiding? Zou toch jammer zijn na meer dan 25 jaar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:45

IKbenEllen schreef:
Maar in jou opinie stevenen wij dus af op een scheiding? Zou toch jammer zijn na meer dan 25 jaar.

En nu ben jij aan het invullen want dat zeg ik niet. En daarbij: wie zegt dat een huwelijk in de vorm moet zoals de meesten hier roepen, opgedirkt in die witte jurk, met giga feest?

Als jij met samenlevingscontract alles wettelijk hebt geregeld is het jouw keuze en dan is het toch goed?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-07-13 19:48, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:45

Ik was 37 en had al een kind en ik ben in het wit getrouwd. Hypocriet?? Waarom?
Ik associeer een witte jurk met een bruilof en dus met een feestje....

Nee dat kon mij niet boeien :D Die jurk dat moest. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:46

Om een dag zo'n mooie jurk aan te kunnen hebben haha <3

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:46

Cassidy schreef:
Als jij met samenlevingscontract alles wettelijk hebt geregeld is het jouw keuze en dan is het toch goed?

Tuurlijk dat is helemaal waar.

Kinderen krijgen,...dat vond ik pas heftig. Dat is pas echt een levenslange verbintenis met elkaar aangaan. Al ga je 3 keer van elkaar scheiden,...de kinderen blijven.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:48

Cassidy schreef:
En nu ben jij aan het invullen. Wie zegt dat een huwelijk in de vorm moet zoals de meesten hier roepen, opgedirkt in die witte jurk, met giga feest?

Ik ben (wij zijn) het aangegaan om "het papiertje". Volgens jou heb ik dan al een scheiding in mijn achterhoofd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:51

IKbenEllen schreef:
Cassidy schreef:
En nu ben jij aan het invullen. Wie zegt dat een huwelijk in de vorm moet zoals de meesten hier roepen, opgedirkt in die witte jurk, met giga feest?

Ik ben (wij zijn) het aangegaan om "het papiertje". Volgens jou heb ik dan al een scheiding in mijn achterhoofd.

Ik heb mijn eerder bericht aangepast, maar bij deze hier nogmaals. Je bent niet getrouwd, je hebt een samenlevingscontract. Je hebt alles wettelijk geregeld, maar je hebt de keuze gemaakt om niet te trouwen. En dat maakt voor mij nog een verschil. En voor de wet ook.