Hooi,
Het is zo goed als zeker dat ik NHB Deurne paardensport ga doen op niveau 4

Nu is mijn vraag hoe is dit op een school paard? Ik heb van vrienden gehoord dat het niveau van de schoolpaarden veel lager ligt en dat het redelijk bagger is (vriendin van mij moest examen doen op een paard wat 6 weken niet had gelopen...)
Wat zijn jullie ervaringen met de schoolpaarden, is het goed bevallen of juist slecht?
Even voor de duidelijkheid mijn ouders kunnen de opleiding zelf wel betalen en het paard zelf ook wel, maar de stalling die er bij komt als je het paard aanschaft niet. Dus als ik het paard nu zou kopen zou die een jaar op stalling moeten en dat hebben we gewoon niet.
Ik wil zelf het liefste de opleiding op een eigen paard doen (alle optisch zijn bespreekbaar dus als iemand n idee heeft om iedereens wensen te vervullen hoor ik het graag)

Ok wou ik even mededelen dat ik aardig wat geld achter de hand heb van mij zelf (oorzaak door privéredenen...)
Dat zou genoeg zijn om een aardig paard van te kopen die toch al aardig wat kan....
(Ik heb geen zin in verhalen van de opleiding zelf dat het zo ... was en het geld niet waard, alleen puur de ervaringen van mensen die de opleiding gedaan hebben op een schoolpaard en wat het verschil is tussen een school paard en een eigenpaard)
ik hoop dat jullie nog wat van mijn verhaal snappen, anders hoor ik het wel

Xxx laetitia