Vertrouwen in mannen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KiMmK

Vertrouwen in mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 13:51

Na enige twijfel wil ik jullie toch om advies vragen.

Omdat ik lang van het uitgaansleven heb mogen genieten heb ik het een en ander mogen beleven. Zo ben ik tijdens deze periode tot de conclusie gekomen dat toch vrij veel mannen 'willen' of daadwerkelijk vreemdgaand. Natuurlijk kun je niet alle mannen over een kam scheren, maar ik ben hierdoor toch redelijk geshockeerd.

Nu ben ik sinds 2 maanden aan het daten met een hele leuke jongen. Alles is eigenlijk vrijwel perfect op een ding na; mijn vertrouwen. Ik heb het idee dat die toch aandacht zoekt (en krijgt) van meiden buiten mij om. Hij voegt meiden toe, tijdens het uitgaan, die hem leuk vinden. Het is een hele spontane en eerlijke jongen. Als ik hem een vraag stel mbt de meiden, geeft hij me er altijd een eerlijk antwoord op. Hier heb ik respect voor, ondanks dat ik het niet altijd wil horen.

Ondanks dat ik hem onwijs leuk vind, word ik hier erg onzeker en wantrouwend van.

Dus meiden, stel ik me nou aan en ben ik nou jaloers? Moet ik er met hem over hebben of gewoon aannemen dat hij zo is? Het klikt namelijk wel echt onwijs goed. Heb inmiddels zijn vrienden en ouders al ontmoet en hij bij mij. Het is dus wel echt serieus.

Ben benieuwd naar jullie bevindingen! :)

Azmay

Re: Vertrouwen in mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:54

Mijn vriend mag prima met meiden om gaan op vriendschappelijke manier, zeker de meiden waarmee hij al om ging zijn helemaal prima. Maar tijdens het stappen mensen toevoegen en dergelijke zou ik niet waarderen en hier praat ik ook over met hem.

Ik vind niet dat je je aan stelt en kan je helemaal begrijpen. Ga met hem praten, als je er niet mee kunt leven kan je altijd nog weg. Ik zou het in ieder geval ook heel moeilijk vinden.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:59

Ik snap wel wat je bedoelt..
Ik ben waarschijnlijk een stuk jonger, maar zit in het weekend in de kroeg waar wel veel jongens en mannen zijn.
Ze zijn inderdaad erg makkelijk.. Ze hebben hun eigen, maar zodra er iets ''leukers'' voorbij komt, willen ze die kans ook grijpen.
Ik denk dat mannen zich moeilijk kunnen binden, mede door bovenstaande reden.
Dit is trouwens hoe ik het ervaar, dus ik wil ook niet alle mannen over 1 kam scheren

Edit: je bent maar 3 jaar ouder haha

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:35

Denk als ik het zo lees dat het een beetje jaloezie is dat voort komt uit onzekerheid :)

Ik persoonlijk heb er geen problemen mee als mijn partner om gaat met meiden, sterker nog 90% van zijn collega's zijn vrouwen, lang leve de horeca.

In een relatie moet een basis van vertrouwen zijn :j zowel de man als de vrouw commit zich tot de ander. Wanneer jij het gevoel hebt dat je er niet van uit kunt gaan dat hij met zijn 'vingers' van een andere vrouw af kan blijven zit er iets niet goed ;)

Ben niet te onzeker, er zijn echt wel mannen die zich kunnen binden :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:43

ik heb er geen moeite mee als mijn vriend met andere meiden vriendschap sluit en evt toe zou voegen (als hij al FB had).
Ik heb zelf veel mannelijke collega's waar ik gewoon vriendschappelijk mee omga, sowieso heb ik meer mannelijke vrienden en daar heeft hij ook geen moeite mee.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 22:31

Polly: Ik snap je bevindingen helemaal! Zo sta ik normaal gesproken ook in een relatie. Mijn vorige relaties waren net zo als jij omschrijft. Het zit hier alleen iets anders. De voor hem onbekende vrouwen versieren hem tijdens het uitgaan en vragen vervolgens of ze hem mogen toevoegen. Ze doelen dus niet op een vriendschap. Hij heeft er misschien wel de goede bedoelingen mee, maar die meiden dus niet. Ik heb het hem uitgelegd en gaf mij uiteindelijk.. wel gelijk. Maar toch in een begin van een relatie raak ik hierdoor mijn vertrouwen wel een beetje kwijt..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:49

Ik snap jouw redenatie ook heel goed. Ik ben op die manier jaren geleden ook mijn toenmalige vriend kwijtgeraakt (aan mijn toen-beste vriendin nota bene) ik heb daarna ook heel veel moeite gehad met mensen vertrouwen, zowel mijn partner als mijn vriendinnen.
Maar ik had gewoon geen leven meer op een gegeven moment. We hebben er hele open gesprekken over gehad en mijn allerbeste maatje (naast mijn partner) is ook een man. Hoop heisa om geweest zowel in mijn als in zijn omgeving, maar er is niks, nooit geweest ook. Gewoon: maatjes.
Spreek je zorgen uit maar blijf niet om bevestiging vragen, worden mannen alleen maar kriebelig van.
Dit is iets waar jullie samen een middenweg in moeten vinden.
Succes.

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:13

Als man heb ik toch meer het omgekeerde als ervaring. Ik ben effectief al meermaals bedrogen geweest, maar ik zie de vrouwen niet als "allemaal bedriegsters".

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:55

hoe lang zijn jullie nu bij elkaar?

ik zou gewoon met hem gaan praten. en dan niet op zaterdag na het stappen.
maar gewoon een keer door de week en dan niet over die dames beginnen.
maar meer over je onzekerheid en je vertrouwen waar je last van hebt.
want als ik het zo lees is het niet specifiek je vriend, maar meer wat er vroeger gebeurd is.
als je te jaloers en bezitterig wordt, vinden jongens dat niet leuk.
als je het aangeeft dat je hem zo geweldig vind en je wel kan voorstellen dat alle andere vrouwen dat ook vinden en dat dat je onzeker maakt, is alweer een ander verhaal.

tot slot denk ik altijd, als je een man wil die niet met andere flirt of helemaal niet naar andere dames kijkt, dan moet je niet 1tje uitzoeken die jou heeft versiert en echt heel leuk spontaan overkwam binnen 5 minuten of zo. (net als hij met jou vreemd zou gaan, dat ie dat later weer doet). ik druk me wat vreemd uit.. hij moet je wel leuk vinden en je proberen te versieren.. maar niet dat je ziet dat je de 10e op de avond bent waar het dan wel bij lukt of zo.. hmmzz

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 00:02

Geen man is te vertrouwen.
Enige dat je kan, is genoeg zelfvertrouwen hebben om niet jaloers te zijn en accepteren dat ze vreemdgaan, zolang ze maar goed genoeg hun best doen het niet te laten merken

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 00:10

Blondie_ schreef:
Enige dat je kan, is genoeg zelfvertrouwen hebben om niet jaloers te zijn en accepteren dat ze vreemdgaan, zolang ze maar goed genoeg hun best doen het niet te laten merken

-O- is dat niet een beetje erg kort door de bocht? Heb je zelf nare ervaringen? Het lijkt me (oprecht!) moeilijk als je zo in je leven moet staan :(:)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 00:10

Nou nou Blondie_, dat is wel een eeg negatief beeld wat jij daar schetst

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 00:14

heidy_wilco schreef:
Nou nou Blondie_, dat is wel een eeg negatief beeld wat jij daar schetst

Ik vind dat idd ook

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 07:44

Blondie_ schreef:

Mijn ex kéék niet eens naar andere meiden, ook niet ideaal maar als je onzeker bent ergens ook wel fijn. Mijn huidige vriend heb ik in het begin meer moeite mee gehad maar ik weet inmiddels dat hij echt wel eerlijk is.

Het lijkt me moeilijk om met jou instelling echt een fijne relatie en vertrouwensband te krijgen.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 07:51

Mijn vriend is in maart vreemd gegaan. Blijf er last van houden. Gisteren is hij voor het eerst zonder mij weer uitgegaan, maar dat heeft de relatie zeker geen goed gedaan.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:43

GlenFiddich schreef:
Als man heb ik toch meer het omgekeerde als ervaring. Ik ben effectief al meermaals bedrogen geweest, maar ik zie de vrouwen niet als "allemaal bedriegsters".

Helaas heb ik dezelfde ervaring.
En achteraf jezelf voor het hoofd slaan dat je de leugens niet eerder hebt gezien.
Stiekem hoop ik dat die mensen een keertje de deksel op de neus krijgen zodat ze ervaren hoeveel pijn je de ander er mee doet.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:06

CleovG schreef:
Mijn vriend is in maart vreemd gegaan. Blijf er last van houden. Gisteren is hij voor het eerst zonder mij weer uitgegaan, maar dat heeft de relatie zeker geen goed gedaan.

Waarom blijf je met hem samen als hij vreemd is gegaan? Dat vraag ik me namelijk altijd af waarom vrouwen toch samen blijven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:11

Wat noemen jullie vreemdgaan? Zoenen? Een keertje dronken met een ander in bed duiken?

Lust is wat anders dan liefde. Een mens is niet gemaakt om monogaam te zijn, die regels hebben wij opgelegd. Dus als iemand weer terug komt, kun je je afvragen wat de reden is dat hij vreemdgaat. Praten helpt, maar accepteren ook. Een keer een slippertje zou voor mij geen reden zijn om een goede relatie te beeindigen. Een ander verhaal wordt het als iemand er structureel twee vrouwen op nahoudt. Of ze het nu van elkaar weten of niet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:15

Cassidy schreef:
Wat noemen jullie vreemdgaan? Zoenen? Een keertje dronken met een ander in bed duiken?

Lust is wat anders dan liefde. Een mens is niet gemaakt om monogaam te zijn, die regels hebben wij opgelegd. Dus als iemand weer terug komt, kun je je afvragen wat de reden is dat hij vreemdgaat. Praten helpt, maar accepteren ook. Een keer een slippertje zou voor mij geen reden zijn om een goede relatie te beeindigen. Een ander verhaal wordt het als iemand er structureel twee vrouwen op nahoudt. Of ze het nu van elkaar weten of niet.

een keer een ander zoenen zou ik echt jammer vinden en zou mijn vertrouwen schaden, maar daar kom ik best overheen. Met een ander naar bed, onder welke omstandigheid ook is een enkeltje de deur uit.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:24

Een zoen is nog iets wat zomaar in een opwelling kan gebeuren en waar je daarna heel snel spijt van hebt. Met iemand naar bed is iets wat je toch wat bewuster doet. Dan kun je niet aankomen met 'Ja het was zo ineens, voor ik het wist was het gebeurd'. Dat is gewoon niet goed te praten.

Overigens dat 'geen enkele man is te vertrouwen' is natuurlijk ook niet waar. Sommige mannen zijn inderdaad wat makkelijker dan vrouwen, maar dat betekend niet dat ze je allemaal belazeren waar je bij staat. Er zijn er genoeg die wel het fatsoen hebben om er niet op in te gaan.
Laatst bijgewerkt door Marit op 28-07-13 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:25

Veseosunce schreef:
CleovG schreef:

Waarom blijf je met hem samen als hij vreemd is gegaan? Dat vraag ik me namelijk altijd af waarom vrouwen toch samen blijven.

100 lieve woorden, beloftes. Maar toch blijft het onderbuik gevoel. En blijven hopen dat her vertrouwen terug komt, maar ik betwijfel het steeds meer.

Ik zei altijd dat vreemdgaan het einde van de relatie was. Maar dat viel toch tegen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:26

Marit schreef:
Een zoen is nog iets wat zomaar in een opwelling kan gebeuren en waar je daarna heel snel spijt van hebt. Met iemand naar bed is iets wat je toch wat bewuster doet. Dan kun je niet aankomen met 'Ja het was zo ineens, voor ik het wist was het gebeurd'. Dat is gewoon niet goed te praten.

Zoenen is ook vreemd gaan. Daar moeten Ook al aardig wat stappen voor genomen worden. Het is niet hoi, zoen en oh wat doe ik nou.

Daarbij als je samen afspreekt dat zoenen vreemd gaan is ende ander doet dat toch is dat fout. Al heb je samen afgesproken dat een schouder klopje al vreemdgaan is, 1 van beide houdt zich niet aan de afspraak en schaadt daarmee vertrouwen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:28

Het is zo raar, wanneer mensen relaties krijgen lijkt het alsof ze de andere helft van de mensheid niet meer mogen zien. Ga genieten, vooral het begin van verkering is toch prachtig. Geen mens weet of iets voor altijd is en ipv het jezelf moeilijk te maken door achterdocht kun je beter het leuke mens zijn dat je bent zonder jalousie.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:28

CleovG schreef:
Marit schreef:

Zoenen is ook vreemd gaan. Daar moeten Ook al aardig wat stappen voor genomen worden. Het is niet hoi, zoen en oh wat doe ik nou.

In een dronken bui kunnen signalen van beide kanten verkeerd worden opgepikt. Soms gebeurt het gewoon heel snel. Als de zoensessie een gezellige 5 min duurt is het niet meer goed te praten natuurlijk.

koene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:46

Ik heb er als man dus juist ook wel ervaring mee, vaak vertrouwen meiden juist andere meiden niet, met wie ik gewoon vriendschappelijk omga. Lastig probleem, terwijl als ik een relatie heb, ik er helemaal voor ga.