POST NL

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miesjex

POST NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 09:50

Wat ik gisteren wel niet mee maakte, verbaasde me echt!!

Ik zat thuis aan tafel wat te doen, tot ik ineens een vreemde de tuin in zie fietsen....
Is het een meisje op een fiets van post nl, en gooit zo vanaf een afstandje een pakketje op de tuintafel. Niet even aan bellen/kloppen en dan ook nog gooien op de buitentafel... Ik vind dit echt niet normaal, ten eerste dat iemand hier zo mijn tuin in komt zonder aan te kloppen of bellen en dan ook nog een pakketje waarvan zei niet weet wat erin zit buiten gooien... Het had ook kapot kunnen gaan..

Paar maanden terug toen het nog steeds aan het vriezen was ook, kom ik in de garage staat er ineens een doos... ja dat was mijn bestelling van fm waar voor meer dan 300 euro aan spullen in zit en ook kapot kan vriezen of gestolen kan worden.. ze kunnen dit toch niet zomaar neerzetten???

Zijn er meerdere die dit wel eens mee gemaakt hebben? ik ben eigenlijk van plan een mail naar ze te sturen.... Toen ik nog in Utrecht woonde leverde ze het altijd netjes bij de buren af.

Sorry als dit verkeerd staat wist niet waar ik het moest plaatsen?

44Myrthe44

Re: POST NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:54

Alles van post nl wat op de fiets bezorgd wordt hoort door de brievenbus te kunnen, dan valt het ook op de grond dus iets breekbaars hoort niet via de postbezorger verstuurd te worden. De doos van een paar maanden terug werd dus iig niet bezorgd door dat meisje (want een doos past niet door de brievenbus).

Je kan een klacht indienen over het niet aanbellen/ in de brievenbus doen, dit hoort zeker wel te gebeuren en een pakket mag nooit achter worden gelaten in de tuin.
De klacht van een paar maanden terug heeft denk ik geen zin meer, dat had je meteen moeten doen! Ze weten nu echt niet meer wie er op die dag met de auto de pakketten heeft bezorgd.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:56

Ja hoor hier ook gebeurd, ons pakketje was neergezet bij de buren in de achtertuin op hun eettafel. Terwijl die mensen op vakantie waren en het pakje voor ons was (was in de herfst, en er zaten computeronderdelen in, als we een halve dag later het pakje hadden gevonden had het verzopen geweest..)

Maar hierover hadden we een klacht ingediend, en het is daarna ook nooit meer gebeurd :)

Edit: ik las het terug en ik denk joh wat heb ik het weer eens vaag opgeschreven, net alsof we bij de buren in de tuin gaan zitten spieken wat daar zoal ligt :') Niet gevreesd, we hebben een gedeelde achtertuin met recht op overpad, we lopen altijd langs elkaars tuin vandaar dat dat ene pakketje daar zo opviel :+
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 26-07-13 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:57

_-:(
Ja ik heb het ook een keer gehad bij mijn vorige adres ( nog bij me moeder) ik was gewoon thuis en leggen het pakketje in de bijgelegen schuur, die toen toevallig open stond!
Ik zag dat dus ben er toen achteraan gegaan en heb het gevraagd, hij zij dat hij niemand zag en het maar neer legte |o ik zeg je kan ook aanbellen misschien zit ik wel even op de wc of ben ik boven.
Daarna heb ik dat nooit meer gehad en hij heeft ze excuses aangeboden

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 09:58

Klopt dit pakketje paste door de brievenbus, maar ik vraag me dan af zijn ze dan te lui om even de fiets af te stappen en de voortuin in te lopen?

van de vorige snap ik dat ik daar geen klacht meer voor kan in dienen, maar wil het ze wel even vertelllen.. wellicht kunnen hun hier wat mee doen,

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:01

Ik ben juist altijd erg blij dat ze de pakketjes in de open schuur achterlaten. mijn ouders werken overdag en ik heb onregelmatige schooltijden, dus het gebeurd vaak dat er een pakketje op de trailer ligt. Ideaal, ook geen gedoe met afhalen ergens etc. Een keer hebben ze een duur pakket bij de buren afgeleverd. ook prima
Alleen om iets op een tafel te gooien vind ik inderdaad ook niet kunnen. Een beetje fatsoen is wel op zijn plaats

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 10:06

Nou het is inderdaad makkelijk dat je het zo kan pakken uit de garage, maar er zatten ontzettend veel dure spullen in en als het dan ook vriest kan het kapot gaan. Dit zou erg veel geld kosten als het kapot gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:24

Nee dat pakketje hadden ze gewoon voor aan moeten bellen, ik zou er zeker een klacht van maken.

Wij maken momenteel gebruik van de verhuisservice en nu hebben ze al 4x post van de nieuwe bewoners van ons oude adres doorgestuurd naar ons. Heb er deze week ook een klacht van gemaakt en reactie gekregen dat ze het door hebben gegegeven aan het betreffende sorteercentrum. Ben benieuwd! Betaal niet 2x 27,50 euro om de post van die mensen steeds weer terug te moeten sturen..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:39

NM --> LZP

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 11:29

Dat is ook niet erg netjes inderdaad.
Ik heb net gebeld en ze gaan dat meisje er op aan spreken, de vrouw was erg geschrokken dat ze dit had gedaan en vond dit erg asociaal, pff gelukkig lag het niet aan mij haha