Bokkers bij de politie? - conditietest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bokkers bij de politie? - conditietest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 00:21

Hai!
Ik zou later best wel bij dr politie willen <3
Ben een meid die nu de 4e klas gaat..

Alleen heb ik een hele lichte zenuwziekte, hierdoor ben ik iets minder snel dan normale jeugdmensjes :p Kan ik omwille daardoor nog wel bij de politie? Is er een uitzondering ofzo?

En is de conditietest zwaar? Moet ik nu al gaan hardlopen?

Zou dit bijna in het mens en welzijn toppic plaatsen, maar de conditietest is echt een test voor agenten -> beroep.

En nog een vraagje van mijn kant, is het erg dat je niet goed tegen harde knallen kan? Bij onweer en vuurwerk schrik ik best vaak door de knallen :)) En spinnen vind ik ook niet erg fijn, maar dat zal geen probleem zijn denk :p

Xx

_Nancy

Re: Bokkers bij de politie? - conditietest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:01

Ik heb de conditie test gedaan. Dat hoort bij deel A van de sollicitatie.

En ja, hij is zwaar.
Onderschat hem zeker niet, ik ging goed getraind er naar toe.
Wel weinig op cardio getraind, maar ook qua kracht is hij erg zwaar.

Ik zou wel op tijd beginnen met trainen, maar hardlopen alleen is niet genoeg.
Interval, kleine stukjes sprinten en dan een andere oefening tussendoor, ergens overheen klimmen/springen, weer verder sprinten.

Toen ik hem deed, 3 jaar geleden, moesten we 5 rondes lopen.
3 grote, 2 kleine.
Bij de 3e ging ik echt kapot en bij de 4e wil ik zo graag stoppen en bij de 5e loop je puur op wilskracht.

Vooraf zei de man: 'Als je na de test bloed in je mond proeft, is dat normaal' :')

Bij deel B ben ik helaas afgewezen, dus verder weet ik het ook niet.
Over de conditie test kan ik je wel van alles vertellen :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:02

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:12

Ik heb vorig jaar gesolliciteerd ;) Deel A is een conditie test, cognitieve test en een rekentest, en een korte test om je Nederlands te checken. De conditie test is nu 4 grote rondes die je binnen een bepaalde tijd moet halen. Hoe jonger je bent, hoe sneller je hem moet afleggen ;)

De conditie is een soort 'hindernis' baan. Daarbij moet je slalommen, over banken springen, een kar van 200kg duwen/trekken en op de streep neer zetten, over de lengte en breedte van een kast springen (zo 1 van gym) en drie ballen van 5 kg verplaatsen van het ene vak naar het andere vak en moeten stil blijven liggen.

Na dat 4x te hebben gedaan.. je bent kapot en je hebt een flinke dosis wilskracht nodig. Ik dacht met de 3e ronde; ik ga stoppen. Ik word zo duizelig. Maar toch door gegaan een een tijd van 3;14 neer gezet (snelste vrouw van het groepje)! Dus train veel met interval, bukken, springen e.d. Bereid je goed voor!

Cognitieve test kan je trainen (nummer reeksen, hoofdrekenen, logica) met de sites die ze met de introductie ronde geven (dus eerst een soort van sollicitatie gesprek).

Deel B bestaat uit een gesprek met een psycholoog (daar ben ik met 1 punt voor gezakt... :( ) en een rollenspel.

Ben je voor A gezakt, kan je na 6 maanden opnieuwe proberen. Ben je voor B gezakt dan mag je volgend jaar nog een keer proberen (waar ik dus nu op wacht :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:04

En jullie hebben nooit iets over 'uitzonderingen' gehoord? Dus bijvoorbeeld iets meer tijd? Als die er namelijk niet is is het jammer :'(
Weet niet of ik de normale kan halen, als veel hem op het nippertje halen :)

_Nancy, mij lijkt hardlopen wel een goede basis als ik er echt voor wil gaan :p even wat conditie opbouwen :)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:08

Uitzonderingen zijn er niet, je hebt deze test gewoon nodig.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:11

Er is geen uitzondering om langer de tijd te krijgen enzv.
Ze willen de beste.
In t het echt kan je ook niet tegen je collega zeggen ren jij alvast maar.
Ook krijg je nog een medische keuring.
Ik zou op voorhand hierover al informeren,voordat je de moeite en energie erin steekt.
Belletje is zo gedaan en dan weet je ook waar je staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:22

Ren jij maar voren :)), haha!
Was ook wel te verwachtten dat ze de besten willen hebben :) dacht, voor de zekerheid :) misschien over 10 jaar, als de politie in agenten-nood zit XD

Als 'normale' mensen al moeite hebben, zal ik wel over tijd zitten XD
dan is dat gewoon pechhebbe XD Handhaving zal ook wel zo'n conditietest hebben.. Dat is dan nog iets wat op politie lijkt XD Lekker de straat op..

Maar bedankt, misschien als ik ouder ben ik nog een greep naar de vrijwillige probeer, maar nu weet ik (helaas) genoeg..

Eerst maar een andere baan XD

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:44

j0j0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:10

Hier een bokker die bij de politie werkt.

Naar mijn weten bestaan er inderdaad geen uitzonderingen voor de hindernisbaan. De tijd die je loopt is wel per leeftijdscategorie en geslacht verschillend.

De hindernisbaan bestaat uit 5 rondes; 3 lange en 2 korte.
Ik vind de hindernisbaan niet extreem zwaar. Ik heb m zelfs al meerdere keren 3 keer achter elkaar moeten lopen (3 x 5 rondes). Alleen hardlopen als training is onvoldoende. De baan bestaat uit een combinatie van krachtoefeningen en conditie (interval).

Je kunt het natuurlijk altijd gaan proberen. Wie weet valt het je reuze mee. Wie niet waagt, wie niet wint!

Mocht je nog meer vragen hebben, ben je natuurlijk altijd welkom in ons HK-topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:21

En weet je of de opleiding naar vrijwilligster korter is? Ivm schiettrainingen die je dan niet zal hebben toch? Wss wil ik daar later nog een greep nasr gaan doen :))

Eerst dan maar een baan waar ik zeker weet dat ik aangenomen kan worden :p heb ik geld om waarschijnlijke studiekosten te betalen. De,politie-opleiding lijkt me erg zwaar om naast werk te doen XD

XX

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:53

Ik heb jaren gewerkt bij de politie Noord en Oost Gelderland op kantoor,
op de afdeling werving en selectie van nieuwe adspiranten, en het is een pittig traject,
veel deelnemers kwamen niet door de sporttest en het is inderdaad verplicht die te halen.