Hoe hierop reageren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frankaas

Hoe hierop reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 21:22

Een vriendin van mij krijgt van de week iets heftigs te horen (verleden van een goede vriend van haar). Hoe moet ze hierop reageren? Dus geen standaard zinnetjes als "wat erg voor je". Heel erg bedankt!
Laatst bijgewerkt door Frankaas op 25-07-13 21:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:23

Ze moet gewoon zeggen wat ze voelt. Als ze niet weet wat ze moet zeggen dan moet ze dat zeggen. Vooral geen dingen in gaan studeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:24

Dat moet ze lekker zelf uitzoeken? Wat zou jij willen horen? Een ingestudeerd stukje of iets uit het hart.... ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:24

Gewoon zoals haar hart haar ingeeft. Daar ga je toch geen speciale zinnetjes voor instuderen :?

NoekAa_

Re: Hoe hierop reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:25

Gewoon wat ze op dat moment denkt ? iets van tevoren bedenken lijkt me niet erg gepast.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:26

Hoe weet ze trouwens wat ze morgen te horen krijgt :')

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 21:26

Ze wil geen ingestudeerde stukjes zeggen, maar wil weten welke richting ze op moet qua reageren.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:26

dat kan ze op het moment zelf pas weten hoe ze moet reageren.
de vriend die de verhalen gaat vertellen kan je ook niet inschatten of dit stoer of verdrietig of vlak over komt.

beetje een vreemde vraag :)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 21:28

verootjoo schreef:
Hoe weet ze trouwens wat ze morgen te horen krijgt :')

Hij zou haar dingen uitleggen, waaronder dit.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:30

Is jouw vriendin een beetje contactgestoord dat je deze vraag voor haar moet stellen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:32

Frankaas schreef:
Ze wil geen ingestudeerde stukjes zeggen, maar wil weten welke richting ze op moet qua reageren.

Welke richting...:? Wat denk je zelf? Geen happy happy joy joy richting maar een meer meelevende richting lijkt me zo... Maar dat kan toch iedereen bedenken hoe je moet reageren op iemand? Of heeft ze geen sociale vaardigheden?

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 21:34

_San87_ schreef:
Is jouw vriendin een beetje contactgestoord dat je deze vraag voor haar moet stellen?

Ze heeft geen Bokt..?

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:36

Ten eerste, wat naar voor die vriendin.
En moet er weer zo overdreven gereageerd worden?
Volgens mij denkt dat meisje zelf echt niet dat ze happy moet reageren.
Ik zou eerder zeggen, wat zou jij doen? Ik zou bijvoorbeeld als ik het echt niet wist gewoon zeggen dat ik niet weet hoe ik moet reageren.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 21:41

Ik zou zelf ook geen idee hebben hoe ik er op zou moeten reageren.. Nog nooit zoiets meegemaakt dus kan me ook niet inleven.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:45

Frankaas schreef:
_San87_ schreef:

Ze heeft geen Bokt..?

Laat ik het anders formuleren. Is jouw vriendin een beetje contactgestoord dat ze vooraf gaat vragen hoe ze moet reageren op iets waarvan ze inhoudelijk nog niet precies weet wat het is?

Even serieus. Wij kunnen hier natuurlijk geen antwoord op geven. Soms is niet antwoorden en gewoon een knuffel geven al genoeg. Het is zo afhankelijk van de persoon, de situatie, hoe het gebracht wordt. Zeggen hoe ze zich moet gedragen is een beetje als de toekomst voorspellen.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 21:51

Nee, eigenlijk niet. Dit topic was meer bedoeld voor mensen die ook zoiets mee hadden gemaakt en hoe die reageerden. Dan helpen een paar dezelfde reacties ook niet, toch? Tuurlijk verschilt dat bij iedereen hoe je reageert. Maar mij lijkt het ook niet echt top om te horen als je zo iets heftigs hebt meegemaakt, "Wat rot voor je,". Ze wil gewoon niet niks zeggen als die persoon net zo'n lang verhaal heeft verteld.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:55

Tja, daar kunnen wij niet zo veel mee. Dat is geheel afhankelijk van:
- je vriendin
- de goede vriend in kwestie
- de band tussen die twee
- of zij door het verleden en dus het verhaal geraakt wordt op een of andere manier
- het verhaal zelf en hoe lang geleden het heeft gespeeld

Aan de hand hiervan kunnen we 306 scenario's bedenken maar je vriendin gaat waarschijnlijk 307 doen. Lief dat je haar wilt helpen, maar zo werkt het helaas niet.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 22:01

De band tussen de 2 is heel goed, hij is zelfs vaderlijk tegenover haar. En dat zo'n topic inserdaad niet werkt, ben ik ook al achtergekomen. Jammer, want hier kan zij ook niks mee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:39

Ik zie dat je pas 13 bent, dan kan zoiets nog heel heftig zijn. Ik zou het bespreken met je ouders (als je die hebt) want hen kun je ook makkelijker de achtergrond van het verhaal uitleggen.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 10:10

De vriendin van mij was rond de 13 en kan het niet besprekem met haar ouders, maar toch bedankt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:14

Heeft ze niet een ander vertrouwenspersoon in de buurt? Ze zal toch wel iemand hebben waar ze met vragen en problemen terecht kan?

Verder ga ik met de rest mee. Je vriendin moet niet bang zijn om het verkeerde te zeggen. Ze moet gewoon eerlijk zijn en zeggen wat ze voelt als ze het hoort. Als ze niet weet wat te zeggen dan kan ze dat ook eerlijk vertellen. Dat zal die jongen vast wel begrijpen. Moeilijke dingen horen van een vriend is altijd lastig, hoe oud je ook bent. Er zijn geen kant en klare dingen die je dan kunt zeggen. Een knuffel kan idd meer zeggen dan 1000 woorden. Als het maar uit het hart komt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:51

Als ik het goed begrijp is je vriendin 13 en gaat zij "vaderlijk" om met een goede vriend met een verleden. Ik weet niet hoe oud deze "vriend" dan is, maar als ik het zo lees dan heb ik wel alarmbelletjes.

Weet jij de inhoud van het gesprek wel?

Ik hoop dat je vriendin met beide benen op de grond blijft en geen dingen uit medelijden gaat doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:54

Ik vind dit een aparte vraag, je kunt niet instuderen hoe je gaat reageren. Ze weet niet eens Wat voor nieuws ze gaat krijgen. Daarbij denk ik toch dat ze beschikt over inlevingsvermogen en vanuit haar eigen gevoel moet gaan reageren.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:44

Zeg mensen, dat gebitch is helemaal niet nodig hoor, kom aan nou.
En de vraag of die vriendin misschien contactgestoord is vind ik behoorlijk triest om te stellen, ook gezien de situatie waar het meisje in zit. Misschien ben je zelf contactgestoord als je niet kunt begrijpen dat zoiets voor iemand heel moeilijk kan zijn :)*

Frank, heel veel sterkte :( ik weet iig niets, maar ook omdat ik het verhaal niet ken.
Zeg haar dat ze gewoon moet zeggen wat ze voelt en waar ze mee zit, dan komt het vast allemaal goed :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:55

Hey Frank, wat ze precies moet zeggen kan ik je natuurlijk niet vertellen. Wel kan ik uit eigen ervaring zeggen dat, wanneer ik iets vertel dat heftig is ik het fijn vind als iemand eerlijk is. In mijn geval was dat, dat iemand eerlijk toegaf dat ze geen idee had wat ze erop moest zeggen.
Succes!