Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 14:24

Dat vraag ik mij af..
Ik heb echt serieus het gevoel alsof ik nooit de liefde van mijn leven ga ontmoeten.
In het verleden verschillende keren geprobeerd met verschillende types, maar altijd loopt het weer stuk.
Ook ben ik denk ik te veeleisend etc.
Maar ik ben nu echt op een punt gekomen dat ik denk:

Goh het hoeft van mij misschien ook niet eens meer.. Ik vind het wel prima zo :)
Geen teleurstellingen, geen verwachtingen, stress, liefdesverdriet, niet bang zijn of hij wel trouw is, enz...

Mocht ik onverwachts toch ooit iemand tegenkomen (wat ik niet verwacht) dan zou ik daar voor open staan, maar het is niet meer zo dat ik denk: oliebol.. Ik loop achter.. Je 'hoort' gewoon op een 'bepaalde leeftijd' een vriend te krijgen, samenwonen, huisje boompje beestje.. Ik vind het eigenlijk wel prima zo in mn eentje! (Al kan ik soms ook ineens denken van: Pfff saaaaaaaii... :O )

Zijn er meer bokkers die zo denken?

verootjoo

Re: Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:30

Ik vind dat je een goede instelling hebt. Je levensgeluk hangt ook niet af van of je wel of geen partner hebt. Jij moet gelukkig zijn met jouw leven en een evt. partner moet daar imo alleen een aanvulling op zijn en geen levensdoel. Als het voor jou geen aanvulling is op jouw geluk en leven moet je het ook gewoon niet doen ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:34

Tjah op dit moment ben ik 'gedwongen' single want mijn vriend wilde niet meer samen verder. En ik blijf sowieso single totdat ik alles weer op een rijtje heb (ben werkzoekend, zoekend naar een huisje, wil nog een aantal dingen in mijn eentje ondernemen...). Het is op dit moment simpelweg teveel gedoe en ik kan mijzelf ook wel in mijn eentje vermaken. Heb dus voor mijzelf ook besloten dat ik dat feestje ook wel zelf van mijn leven kan maken. En die slingers hang ik zelf ook wel op. Maar: Het zou wel leuk zijn als iemand de hoedjes meeneemt. Ooit.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:36

Ik heb hetzelfde hoor. Ben bijna 25, maar ik heb genoeg te doen in mijn leven zonder partner. Sterker nog, ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moest halen.
Soms denk ik wel, als ik op zaterdag voor de tv hang en een dvd van 'Little House On The Prairie' kijk: "is dit alles?" Maar meestal ben ik daar zo weer van genezen als ik hoor hoe sommige mensen zich in bochten wringen om hun partner tevreden te houden.

Ik kan lekker doen en laten waar ik zin in heb. Ik kan zo hard snurken als ik wil, op onmogelijke tijden werken, lekker naar paard stinken, eten wanneer en waar ik zin in heb, en mijn benen pas scheren als ik er zin in heb. Heerlijk!

Als er iemand op mijn pad komt, prima, maar dan die ik hem vanzelf wel verschijnen;)
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 25-07-13 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:37

Ik ben het met je eens hoor. Ik heb zelf trouwens nog nooit een vriendje gehad, en heel vervelend, er zijn mensen die er echt verbaasd over zijn, en willen dan met mij stappen om wat leuks aan de haak te slaan omdat ze denken dat ik zo niet gelukkig kan zijn ofzo... Maar echt waar, ik vind het prima zo, en ik ben ook helemaal geen type die zich ergens aan bindt (Aan mijn pony dan wel, maar dat is anders) Ik ben onafhankelijk, ik hoef geen rekening te houden met een vriendje die je toch eens in de zoveel tijd wilt zien. Ik heb er gewoon de tijd niet voor, en straks al helemaal niet!
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 25-07-13 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:38

Ik was ook heel lang niet toe aan een relatie, ik vond het ook wel prima zo.. Lekker die vrijheid, toch? Een paar jaar geleden had ik zoiets van, nu wil ik wel eens iemand vinden om mee oud te worden.. Ingeschreven bij zo'n online dating site, waar ik mijn vriend heb leren kennen. Ik was toen 27, maar ik heb zeker niet het gevoel dat ik daarvoor iets gemist heb, helemaal niet :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:38

Naamloos1 schreef:
Dat vraag ik mij af..
Ik heb echt serieus het gevoel alsof ik nooit de liefde van mijn leven ga ontmoeten.
In het verleden verschillende keren geprobeerd met verschillende types, maar altijd loopt het weer stuk.
Ook ben ik denk ik te veeleisend etc.

Goh het hoeft van mij misschien ook niet eens meer.. Ik vind het wel prima zo :)
Geen teleurstellingen, geen verwachtingen, stress, liefdesverdriet, niet bang zijn of hij wel trouw is, enz...

Mocht ik onverwachts toch ooit iemand tegenkomen (wat ik niet verwacht) dan zou ik daar voor open staan, maar het is niet meer zo dat ik denk: oliebol.. Ik loop achter.. Je 'hoort' gewoon op een 'bepaalde leeftijd' een vriend te krijgen, samenwonen, huisje boompje beestje.. Ik vind het eigenlijk wel prima zo in mn eentje! (Al kan ik soms ook ineens denken van: Pfff saaaaaaaii... :O )

Zijn er meer bokkers die zo denken?

Respect! Dat scheelt een hoop stress. Waarom willen we dan toch allemaal zo graag gaan hokken? Terwijl het in de praktijk zo vaak mis gaat.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:42

Ik hang er een beetje tussenin, het ene moment zou ik wel heel graag iemand in mijn leven willen om dingen mee te kunnen delen. Maar aan de andere kant vind ik het ook allemaal wel prima. Sta ook nog wel op een datingsite ingeschreven, maar zit er over te denken om dat stop te zetten. Geloof niet dat dat voor mij gaat werken :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:43

Dit klinkt mij niet als "bewust single" (want als je iemand tegen zou komen sta je er wel voor open)...... maar wel als iemand die haar eigen situatie accepteert is en gewoon blij is met het leven zoals het nu is.

Alleen maar super toch!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:44

eilleen333 schreef:
Ik heb hetzelfde hoor. Ben bijna 25, maar ik heb genoeg te doen in mijn leven zonder partner. Sterker nog, ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moest halen.
Soms denk ik wel, als ik op zaterdag voor de tv hang en een dvd van 'Little House On The Prairie' kijk: "is dit alles?" Maar meestal ben ik daar zo weer van genezen als ik hoor hoe sommige mensen zich in bochten wringen om hun partner tevreden te houden.

Ik kan lekker doen en laten waar ik zin in heb. Ik kan zo hard snurken als ik wil, op onmogelijke tijden werken, lekker naar paard stinken, eten wanneer en waar ik zin in heb, en mijn benen pas scheren als ik er zin in heb. Heerlijk!

Als er iemand op mijn pad komt, prima, maar dan die ik hem vanzelf wel verschijnen;)

Ik heb wel een vriendje maar kan dat ook allemaal :Y)

maar het scheelt dat we niet samenwonen. Dát is pas ideaal. Er is wel iemand, maar ik kan toch mijn eigen ding doen.

Love it.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 14:45

eilleen333 schreef:

Dat is dus zo'n herkenning! Dit heb ik ook.. Als ik zie hoe sommige vriendinnen toch moeten doen, of wat ze moeten laten of dan weer ruzie hebben, enz.. Pff.. Dan ben ik echt blij dat ik daar gewoon geen last van heb..

@ Heidy_wilco: Dat herken ik ook.. Echt dat mensen met je gaan meedenken.. :roll: Ik bedoel.. Als ik al een vriend zou willen, ga ik zelf wel op zoek :P Maar hun denken echt dat je niet gelukkig alleen kan zijn.. Heel vervelend..

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:49

Naamloos1 schreef:

Als dit jouw beeld van de liefde is... :+ dan kan ik het me ergens wel voorstellen dat je liever single blijft...
Laatst bijgewerkt door Brievenbus op 25-07-13 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:49

Bewust single ben ik niet echt.
Ik heb er wel altijd veel moeite gehad dat ik single was en als ik iemand ontmoete klampte ik me er helemaal aan vast, waardoor het meestal al niet eens tot een relatie kwam.
Heb dan dus ook nog nooit een lange relatie gehad.

Sinds een tijdje ben ik er achter hoe gruwelijk ik in de knoop zit met mijn eigen en zolang ik daar nog niet uit ben, gaat een relatie toch niet werken.

Dus momenteel ben ik wel bewust vrijgezel, omdat ik eerst zelf weer lekker in mijn vel wil zitten.
En ik ben bang dat als ik nu iemand tegen kom dat ik gewoon weer terug val in mijn oude gewoontes en problemen. En het gaat nu net beter met me, dus nee voor nu blijf ik echt liever vrijgezel.
Ik dacht altijd dat ik klaar was voor een relatie. Ik weet nu dat ik dat (nog) niet ben.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 14:53

Vivian__ schreef:
Naamloos1 schreef:

Als dit jouw beeld van de liefde is... :+ dan kan ik het me ergens wel voorstellen dat je liever single blijft...

Tja zo zijn de meeste relaties wel om mij heen helaas.. Ik heb echt maar een paar stellen waarvan ik denk: Ok, hun zijn nu echt leuk samen!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:57

Ik ben wel bewust single.

Heeft er alles mee te maken dat ik over 2 weken naar het buitenland vertrek voor tenminste 13 maanden.
Dan had ik echt geen zin om hier een vriend te hebben. :) Dus ja, wel heel bewust single.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:57

Hier 1! haha :D

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:58

Ik kan gewoon niemand vinden :+ .
Zou het wel graag willen maar vind het ook prima zo.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:01

manzano schreef:
Dit klinkt mij niet als "bewust single" (want als je iemand tegen zou komen sta je er wel voor open)...... maar wel als iemand die haar eigen situatie accepteert is en gewoon blij is met het leven zoals het nu is.

Alleen maar super toch!

Inderdaad, bewust single ben je volgens mij pas als je relaties afhoudt omdat je single wilt blijven.

Maar joh, geniet ervan, en wie weet hoe je er over een tijdje tegenover staat als Prince Charming ineens voor je deur staat.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:02

Amaris schreef:
eilleen333 schreef:

Ik heb wel een vriendje maar kan dat ook allemaal :Y)

maar het scheelt dat we niet samenwonen. Dát is pas ideaal. Er is wel iemand, maar ik kan toch mijn eigen ding doen.

Love it.

Het kan ook wel, maar ik merk dat veel mensen dingen niet begrijpen. En een relatie (en bv kinderen) brengt ook verplichtingen met zich mee. Ik hang in het weekend op stal rond en ga dat niet laten vanwege een man. Daar ging het ook mis bij een ex vriendje van mij. Die woonde in Friesland en ik kon daar dus eigenlijk alleen in er weekend echt heen. Maar dat wou ik niet. Hij vroeg letterlijk wie ik belangrijker vond, hem of mijn paard.... Tsja... Hij was niet blij met het antwoord;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:03

Hier bewust single, maar ik heb ook een hoop meegemaakt afgelopen jaren en ben nu een trotse, vrolijke en tevreden single mama :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:05

Hier bevalt het ook prima alleen. Natuurlijk sta ik wel open voor iemand. Maar ik ga er niet met alles rekening mee houden.
Maar is dat inderdaad bewust single? Nee, dat is gewoon gelukkig zijn met de situatie, die toevallig single is :D

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:08

Nagini schreef:
Ik ben wel bewust single.

Heeft er alles mee te maken dat ik over 2 weken naar het buitenland vertrek voor tenminste 13 maanden.
Dan had ik echt geen zin om hier een vriend te hebben. :) Dus ja, wel heel bewust single.
Same here, hoewel het bij mij nog iets langer duurt dan twee weken voor ik emigreer. :)) Punt is dat ik 100% zeker weet dat ik over een jaar terug wil naar Wales en dat is niet bepaald een bestemming die de meeste mensen uit zouden kiezen áls ze al willen emigreren, dus ik win er niets bij als ik hier een relatie met iemand begin.

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:11

Bewust single ben ik niet, het is zo gelopen en ik ben er heel tevreden mee.
In mijn eentje heb ik ervoor gekozen om toch een kind te krijgen, want ik wilde zooooo graag moeder worden. Vier maanden geleden is mijn prachtige dochtertje geboren.
Mijn leven bevalt mij prima, het is wel iets meer georganiseer met een kindje erbij, vooral als ik naar mijn paarden en pony's wil. ( om over wedstrijden maar niet te spreken :) )
Het bevalt zo goed dat ik over een jaar of anderhalf heel graag nog wil proberen om een tweede kindje te krijgen.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik wel bijrijders heb hoor, want nu ik een kindje heb, heb ik wel wat minder tijd om intensief te rijden...

En wat anderen ervan vinden of over me denken kan me echt niet boeien hoor. Ik doe mijn eigen ding, als anderen het niets vinden, kijken ze maar de andere kant op...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:14

Moet zeggen single bevalt me wel... maar vaak tch ook het gevoel on indersaad samen te zijn... huisje boompje beestje en toekomst opbouwen! Vooral nu je bij de meeste op fb leest die gaan trouwen, kindje krijgen of samen gaan wonen. Heb 1,5 jaar leuke vriend gehad. Helaas ging t steeds uit.. daarna nog aantal keer geprobeerd met se hoop dat het goed zou gaan, maar tevergeefs helaas.... of er nu nog iemand op mn pad komt geen idee. Stappen doe ik al niet meer ondat ik daar niks meer aan vindt!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 15:17

Wauw Liefbeestje! Wat goed! Heeft het traject lang geduurd? En volgens welke manier deed je het? (Mag ook via pb, als je het iig wil vertellen :) )