) wil ik de naam van mijn stiefvader overnemen hij gaat hiermee akkoord. ik ben meerderjarig dus heb geen toestemming nodig van mijn echte vader (zegt google :p ) maar ik wil wel graag weten hoe dit in zijn werk gaat aangezien ik er niets over kan vinden, dat het geld kost dat weet ik en is geen enkel probleem, maar volgens mijn advocate kost het veel moeite, een rechtzaak en een hele goede reden om je achter naam veranderd te krijgen terwijl ik in een ander topic las dat voornaam veranderen heel gemakkelijk gaat, graag hoor ik jullie ervaringen of eventuele tips
. Het is best een geldrovende en tijdrovende onderneming. Ik kan mij herinneren dat zowel ik als mijn moeder moesten een brief schrijven. Ik over de reden en mijn moeder over het akkoord om haar naam aan te nemen. Ik zou echt moeten nakijken wat we toen allemaal moesten opsturen, was best een hoop hoor. En je vader wordt wel ingelicht over je naamswijziging(als ik me niet vergis). Het is ook een hoop gedoe om overal je naam goed door te geven, tot op de dag van vandaag gaat nog wel is fout, dat mijn oude naam nog in het systeem staat. Maar ondanks alle moeite nogsteeds erg blij met de beslissing die ik heb gemaakt