Ervaringen kamernet voor kamer in Breda?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aroha

Ervaringen kamernet voor kamer in Breda?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 00:02

Hoi,

Ik ben hard op zoek naar een kamer in Breda..
Dus heb ik mij aangemeld op kamernet.. Heeft hier iemand goede ervaringen mee? Want ik krijg telkens te zien dat ik moet betalen als ik op een advertentie wil reageren.. En ik vind 36 euro best veel voor 60 dagen.. Wat als ik dan niets vind? Of juist na 1x al gelijk een kamer heb? Waste of money imo? :=

Zijn er nog andere goede sites waar ik me op zou kunnen aanmelden?? :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 07:50

Ik heb mijn kamer ook van kamernet. Ik heb wel die €36,- betaald voor 2 maanden geloof ik, maar dat moet je tegenwoordig bij iedere kamerverhuur-site betalen, bij sommigen kan je anders gewoon niets. Zelf vond ik juist dat bij kamernet heel veel kamers staan voor een best goede prijs en zijn meestal niet via een makelaar, dus zonder bemiddelingskosten. Dat scheelt al een hoop geld. Dan kun je beter die €36,- betalen dan een maand huur aan bemiddelingskosten.
Als je het betaald hebt kun je iig onbeperkt reageren en heb je alle tijd om rond te kijken, dat scheelt een hoop, is beter dan dat je per reactie moet betalen.
Toevallig heb ik afgelopen maandag een bezichtiging gedaan bij een kamer van kamernet en dat is em dus geworden :P Is van een particulier die zn kamers verhuurt aan studenten, in zijn huis.
Was meteen 1e bezichtiging maar wel na 1,5 maand zoeken en reageren, maar kon ook niet anders omdat k lang in het buitenland zat.

Ook heb ik bij kamertje.nl een abonnement genomen, maar daar staan niet zoveel goede kamers op als op kamernet vind ik zelf, maar is maar net wat je zoekt.

Ik vind t iig een zeer betrouwbare site ook! Als je het niet doet loop je natuurlijk kans dat je misschien net niet vindt wat je wilt :P Of als je op kamernet een kamer vindt die je heel leuk lijkt, dan moet je toch betalen om te reageren.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 25-07-13 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:00

Ik zie ook regelmatig berichten voorbijkomen (op een andere site) van studenten op zoek naar woonruimte, en telkens word Kamernet aangedragen. Dat zegt voor mij genoeg ;)

Lijkt me een erg betrouwbare site met een groot aanbod.

Overigens hoorde ik van één van die studenten dat zelfs makelaars (iig in Tilburg) al € 30 vragen voor ze met jou naar een bezichtiging willen, dus zo gek is die € 36 van Kamernet niet dan imo.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:03

Dat klopt, sommigen willen dat je inschrijft voor een bepaald bedrag voordat je uberhaupt kunt bezichtigen. Dus dan zou ik die €36,- wel doen want die hoef je maar eenmalig te betalen voor die 2 maanden en vaak vind je binnen die tijd wel een kamer als je veel reageert en bezichtigt.

Nessa

Re: Ervaringen kamernet voor kamer in Breda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:27

Kamernet is ook wel 1 van de meest bekende, staan ook de meeste kamers op denk ik.
Ik heb altijd mijn kamers gevonden via die site.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:01

In mijn tijd was kamernet de plek om een kamer te vinden. In het begin nog gratis, maar op den duur moest je gaan betalen per reactie. Ik vind deze constructie dat je per maand betaald eigenlijk veel beter!

Ik heb me toen overigens ook ingeschreven bij wonen Breburg en heb daar uiteindelijk een prachtige kamer gekregen vlakbij het centrum. Volgens mij betaal je wel eenmalige inschrijfkosten, maar dat is maar een paar tientjes. En als je nuldejaars bent krijg je voorrang op het toewijzen van kamers waarbij de reisafstand ook nog een rol speelt (dus hoe verder weg je woont hoe groter de kans).

Verder moet je de aanplakbiljetten op de scholen in de gaten houden, daar hangt het ook altijd vol mee.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:03

Ook hier in de familie verschillende kamers gevonden via kamernet, en ik heb ooit 1 kamer gevonden via Marktplaats, maar daar is het aanbod vele malen kleiner..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:14

Bij Marktplaats is 90% via makelaars. Dan moet je een vermogen aan bemiddelingskosten betalen.
Kamernet heeft veruit het grootste en beste/betrouwbaarste aanbod.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:20

Niet in Breda, maar ik heb mijn kamer vlakbij Leeuwarden ook gevonden via Kamernet :)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 01:00

Bedankt voor alle reacties! :) Heb het vandaag ook even erover gehad met 2 vriendinnen en heb net dan toch maar betaald en gelijk op 2 kamers gereageerd. Fingers crossed! :)

Mijn kamer in Amsterdam ben ik via via aan gekomen toen, dus dit is nieuw voor mij haha.