Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BaileyMix schreef:Het klinkt als een droom dus ik zou het wel weten, maar in zo'n conservatieve staat als Alabama zou ik persoonlijk niet kunnen en willen leven. Mag ik vragen waarom LA zo duur is?
Maar ik begrijp je punt, je hebt wel gelijk. Ik ben ook bang dat een baan vinden lastig is, als ik er echter één vind dan verdien ik waarschijnlijk wel genoeg om mezelf in levensonderhoud te voorzien. Mits ik een baan vind die aansluit op mijn diploma, een 'schoonmakersbaantje' zit ik heel eerlijk niet op te wachten. Yasmine schreef:TS, je zegt dat je wat krap bij kas zit, dan lijkt het me op zich niet echt een ideaal moment om naar een ander land te verhuizen. Als je een appartement gaat huren moet je waarborg kunnen betalen, inrichting voor je woonplaats, je moet je vlucht betalen, al die dingen komt ontzettend veel geld bij kijken. En zeker als je nog geen werk hebt vaststaan in Amerika vind ik dat wel wat riskant. Natuurlijk kan je wel bij je familie en vrienden terecht, maar wat als je dan 2-3 maanden geen werk hebt? Kan je niet een paar maanden in Nederland werken en zo sparen zodat je met een spaarpotje naar Amerika kan vertrekken?
Dat tussenin hangen ken ik ook wel, maar ik denk dat je dat altijd wel gaat hebben. Als je nu naar Amerika gaat verhuizen, ga je Nederland ook nog in je voelen. Maar dat heb je vast zelf ook al gemerkt als je naar Amerika gaat. Dat is helaas één van de nadelen van emigratie...
Als je hier ziek wordt of naar de dokter moet heb je een sociaal vangnet, goede sociale verzekering, maar in Amerika sta je zowat helemaal alleen als je werkloos bent. Je hebt daar wel familie en vrienden, maar kan je daar echt makkelijk 2 of 3 maanden blijven? Want werk zoeken, cv's uitsturen, op sollicitatie gaan zal niet op een weekje klaar zijn.Yasmine schreef:Nee, maar de omstandigheden voor werkloosheid zijn in Nederland wel veel beter dan in Amerika.Als je hier ziek wordt of naar de dokter moet heb je een sociaal vangnet, goede sociale verzekering, maar in Amerika sta je zowat helemaal alleen als je werkloos bent. Je hebt daar wel familie en vrienden, maar kan je daar echt makkelijk 2 of 3 maanden blijven? Want werk zoeken, cv's uitsturen, op sollicitatie gaan zal niet op een weekje klaar zijn.
Ik begrijp echt wel dat je terug wilt (ik ook!), maar als ik in jouw plaats was dan zou ik eerst een maandje of 2-3 in Nederland werk proberen zoeken zodat je toch iéts hebt om op terug te vallen. Ik wil niet vervelend klinken hoor, het is gewoon iets waar ik zelf ook al erg veel over heb nagedacht de laatste tijd omdat weer naar Amerika verhuizen hier ook al lang op de planning staat. Maar ik vind het wel iets gecompliceerder dan "volg je instinct" als je geen werkzekerheid of een mooi spaarpotje hebt. Zeker als pas afgestudeerde is het gewoon ontzéttend moeilijk om aan werk te komen, dat heb ik ook aan den lijve ondervonden helaas.