gescheiden ouders, 1 ouder homo/lesbies ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

haffylover

gescheiden ouders, 1 ouder homo/lesbies ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 22:33

Hallo,

Ik dacht ik open eens een topic omdat best met ene beetje rot gevoel zit.

Mijn ouders zijn inmiddels al 3 jaar gescheiden. De reden dat mijun ouders uit elkaar zijn gegaan is omdat mijn vader heeft erkent dat hij homo is.
Echter loop ik tegen het probleem mijn vader heeft het nog nooit (durven) uitspreken naar mij en bij broers en zus.

Wel gaf die aan dit eigenlijk al jaren te weten.

Maar ik vind het ergens moeilijk maar ergens ook niet om er mee om te gaan.

Maar nou is er sinds kort om de hoek komen kijken dat mijn vader een vriend heeft, maar eigenijk wil ik helemaal niks van zijn vriend af weten omdat ik hem dan niet meer zie als mijn vader.
Maar hij woont in het zelfde dorp als ik en mijn moeder en met evenement in dorp daat ging hij vroeger eigenlijk nooit heen.

Nou plots sinds de scheiding ineens wel en opzich is daar niks mis mee.

Maar hij heeft ons de kinderen verteld dat hij een vriend had en dat die on wou leren kennen, echter wij hebben te kennen gegeven dit niet te willen omwillen wat er allemaal gebeurt is. (zet liever geen details op bokt)

maar nou was afgelopen zaterdag wat te doen van mijn salsa vereniging en hij was er ook met zijn vriend. Ik heb hem gezien maar hij mij niet, Dit was voor mij best moeilijk. Daarbij kwam hij vandaag op bezoek en vertelde hij dat hij er ook was en ons gezocht had.

Maar ik loopt tegen het punt aan hoe ga je hier mee om en misschien is er iemand die een soort gelijke heeft mee gemaakt en zijn ervaring wil delen

Respect als je dit gelezen heb overigens :(:)

Saskiaatje

Re: gescheiden ouders, 1 ouder homo/lesbies ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:36

Waarom zou je je vader niet meer als je vader zien als je zijn vriend leert kennen?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:37

Ik kan me voorstellen dat het lastig is om je vader ineens in zijn nieuwe "identiteit" te zien. In jouw leven is hij natuurlijk heel lang je hetero vader geweest en nu is dat anders. Dat is een hele omschakeling. Ik kan me dan ook indenken dat het confronterend is om hem met zijn vriend te zien :j

Heb je hier al met je vader over gepraat?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:38

pfff lastig hoor, kan me voorstellen dat je het moeljk vind maaaar... t blijft je vader...aangezien hij er niets aan kan doen dat het nou eenmaal is zoals t is zou ik toch proberen een band te behouden, bedoel hij had jouw vast ook gesteund als jij op meisjes viel. ik snap dat t lastig is hoor!! maar is t t waard om je vader voor te "verliezen"?! ik kan me voorstellen dat hij je erg mist.. sterkte met het nemen van een beslissing

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 22:38

jazeker en hij zou dit respecteren. maar ondanks dat doet hij toch zulke uitspraken van ja maar ja ik heb jullie gezocht daar en daar

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:39

Hoe zou jij het vinden als jouw vader jouw partner/seksualiteit niet zou accepteren?

We zijn allemaal mensen, ook zijn vriend, wellicht is hij wel heel aardig. Geef die man een kans..

Gay zijn is geen enge ziekte, het blijft jouw vader. Wel snap ik dat het een hele omschakeling en dat je er even aan moet wennen..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:40

Jeetje, ik vind het echt zielig voor jouw vader..

Mijn moeder heeft een tijdje een relatie gehad met een vrouw nadat mijn ouders uit elkaar zijn gegaan. Ik had er geen problemen mee, wel met het bezitterige gedrag van haar vriendin maar dit had niks te maken met het feit dat het een vrouw was.

Sterker nog ik mag haar nu nog steeds, ze ging ook altijd met mij mee naar de tandarts!
Mijn broertje en zusje krijgen ook altijd nog geld voor hun verjaardag, ik niet maar had niet zo'n geweldige band met haar. Ik zat ook wel heel erg in de pubertijd.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 22:40

girlyggirl schreef:
pfff lastig hoor, kan me voorstellen dat je het moeljk vind maaaar... t blijft je vader...aangezien hij er niets aan kan doen dat het nou eenmaal is zoals t is zou ik toch proberen een band te behouden, bedoel hij had jouw vast ook gesteund als jij op meisjes viel. ik snap dat t lastig is hoor!! maar is t t waard om je vader voor te "verliezen"?! ik kan me voorstellen dat hij je erg mist.. sterkte met het nemen van een beslissing

Het contact met mijn vader is beter dan ooit hoor. Spreek hem wekelijks maar wel zonder vriend enzo.

Ga wel niet vaak bij hem thuis langs omdat hij in ons ouwe huis woont en daar heb ik de laatste jaren juist alleen ma negatieve ervaring gehad tussen de band van mijn ouders.

Maar verder spreek ik me vader gewoon.

Tis meer zijn " nieuwe" identiteit en de partner waar ik tegen aanloop.

En ik weet dat dit punt ooit zou komen maar hoe ga je met zoiets om?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:41

haffylover schreef:
jazeker en hij zou dit respecteren. maar ondanks dat doet hij toch zulke uitspraken van ja maar ja ik heb jullie gezocht daar en daar

Dit snap ik niet, wat zou hij respecteren?
Je vader wil jou graag zien denk ik, daarom heeft hij je gezocht lijkt me. Vind je dat vervelend?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:42

ook ik snap dat je het moeilijk vind omdat hij je vader is..

maarrr....is homosexualiteit een ziekte? is hij ineens anders dan hij altijd was?

ik snap nooit zo goed wat mensen tegen homo's en lesbies hebben..het zijn allemaal mensen hoor en wat ze in de slaapkamer doen moeten ze zelf weten :)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 22:43

Roosch schreef:
Hoe zou jij het vinden als jouw vader jouw partner/seksualiteit niet zou accepteren?

We zijn allemaal mensen, ook zijn vriend, wellicht is hij wel heel aardig. Geef die man een kans..

Gay zijn is geen enge ziekte, het blijft jouw vader. Wel snap ik dat het een hele omschakeling en dat je er even aan moet wennen..

klopt het feit dat hij homo is heb ik in zo verre geaccepteerd.
Maar er zijn dingen gebeurt destijds binnenshuis waarom ik huiver voor de kennismaking met zijn vriend.
Echter vertel ik dat liever niet per post op bokt.
Mocht je willen weten dan per pb

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:44

geef jezelf ook tijd om eraan te wennen.
het is niet erg dat je vader je zoekt toch? hij geeft om jullie en ziet jullie vast graag.
het is jammer dat er negatieve ervaringen zijn geweest en misschien is het fijn om die met je vader te bespreken voordat je zijn vriend ontmoet. :)

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:44

ik begrijp het het stukje dat je je vader niet meer als vriend zou zien als je zijn nieuwe vriend leert kennen niet helemaal.
je vader is altijd je vader niet je vriend, dat is een ander soort relatie.
heb je verder wat tegen het homo zijn in het algemeen of alleen bij je vader en zijn vriend?
dat je zo wie zo moet wennen aan de nieuwe liefde van een van je ouders begrijp ik maar persoonlijk zou het mij niet uit maken of dat nu een man of een vrouw zou zijn.
als je nu nog heel jong zou zijn zou ik het nog enigzins begrijpen maar je bent een volwassen iemand, kom....gun je vader gewoon die nieuwe liefde, lekker belangrijk hoe of wie dat is, misschien is zijn nieuwe vriend wel een geweldig persoon met wie je het hartstikke goed kan vinden!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:45

Mijn man zijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen mijn man 15 was.
Zijn moeder bleek lesbisch te zijn :) (en zijn vader een gigantische h*erenloper dus scheiding was snel rond).

Eerst was het best ongemakkelijk voor hem, maar na een tijdje raakten we eraan gewend en hebben we haar veel geluk in haar nieuwe liefdesleven gewenst :)

Voor mij voelde het iets minder raar omdat mijn broer homo is en mijn zus biseksueel dus ik vond alles direct ok :)

Wel even schrikken natuurlijk, maar je vader kan echt wel je vader blijven zoals je hem kende :)
Als je er nog wat over kwijt wil, PB staat open :(:)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 22:45

AdnerB schreef:
ook ik snap dat je het moeilijk vind omdat hij je vader is..

maarrr....is homosexualiteit een ziekte? is hij ineens anders dan hij altijd was?

ik snap nooit zo goed wat mensen tegen homo's en lesbies hebben..het zijn allemaal mensen hoor en wat ze in de slaapkamer doen moeten ze zelf weten :)

Een ziekte zeer zeker niet.

Maar hij is wel veel anders als vroeger daarom is de band inmiddels wel beter vroeger waren mijn vader en me broers en zus en ik als water en vuur.
Hij was nooit thuis als die er was had hij altijd slechte zin en wij waren altijd lastig in zijn beleving

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:46

Ik kan me voorstellen dat je er veel moeite mee hebt, ondanks dat je misschien opzich niks tegen homoseksualiteit hebt. Ik zou alsnog met je vader gaan praten en vragen of hij wil respecteren dat je er nog niet aan toe bent om zijn partner te ontmoeten. Niets mis mee m.i. Succes verder.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:46

Ik snap dat je niet alle privéinformatie op internet wil gooien maar op basis van de informatie die wij krijgen concludeer ik dat je het lastig vindt dat je vader homo is en dat je zijn vriend daarom niet wil leren kennen.
Wij weten natuurlijk niet wat er precies gebeurd is maar laat je vader niet vallen door zijn seksualiteit. Dat zou hij immers ook niet doen bij jou hopelijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:47

Probeer er met je vader over te spreken. Misschien heeft hij het jaren geheim gehouden om te wachten tot jullie oud genoeg waren, of misschien wist hij het eerst ook helemaal nog niet zo zeker.
Waarschijnlijk is het voor hem en je moeder net zo verwarrend. Hij is immers ooit met haar getrouwd en hield dus waarschijnlijk echt wel van haar, misschien nog steeds wel maar op een ander niveau.

Je kunt beter je twijfel uitspreken. Geef aan dat je tijd nodig hebt en dat dhet nog te vroeg is om zijn vriend te leren kennen. Jullie hebben elkaar wederzijds juist harder nodig op dit moment.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:50

Denk je dat je dat je het ook moeilijk had gehad als je vader wilde dat je zijn ''vriendin'' leerde kennen? dat je het gewoon sowieso moeilijk vind om er mee om te gaat?

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 22:53

ja zelfs dan had ik het moeilijk gevonden als het met de zelfde voorgeschiedenis was gebeurt als nu

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:55

Kan ik me best voorstellen, nogmaals praat nog een keertje met je vader en leg je gevoelens uit. Misschien kunnen jullie eerst aan jullie band werken voordat je zijn partner gaat ontmoeten.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:55

Probeer eens af te spreken met je vader en zijn vriend buiten zijn huis, denk aan het terras, ga een dagje naar het pretpark (wel paps even vragen of die gewoon 'normaal' kan doen in plaats van klef met zijn vriend) of weet ik veel, in ieder geval niet in je vader of zijn vriends huis, want dat lijkt me voor jou erg 'klein', erg nahja hoe zeg je het, alsof 'de vreemde' in 'jou' ruimte komt, of jij verplicht bent in zijn ruimte te komen.
Je vind het al lastig, dan zou dat het nog lastiger maken.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 22:56

En hoe denkt bokt er over als de persoon in kwestie voorkeur had voor mensen rond de leeftijd van gemiddeld 30 jaar?

En ik had toendertijd een vriend van 30.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:57

Dit heeft niks met anti homo zijn te maken vind ik... dit is net zoiets als dat je pa met een meidje van 20 thuis komt. Moet je het hem niet gunnen als het echte liefde is? Ja vast wel maar dan is het alsnog erg moeilijk.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:57

Natuurlijk is je vader anders dan dat hij vroeger was.

Hij kan eindelijk zijn wie hij is, en hoeft niet meer de rol van hetero vader te spelen.

Ik snap best dat het lastig is, en wennen.

Maar geef hem de kans om jou (jullie) te laten zien hoe hij echt is, zonder de rol te hoeven spelen die hij het grootste deel van zijn (en jouw) leven heeft gespeeld.

Zijn vriend ontmoeten komt vanzelf wanneer jij er aan toe bent.