Niet tevreden, geld terug

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

reentje91

Niet tevreden, geld terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 21:54

Steeds vaker zie ik reclames op tv voorbijkomen die adverteren met "niet tevreden geld terug". Reverta, Braun, Jumbo, etc. In iedere reclame wordt beweerd dat als je niet tevreden bent je het volledige aankoopbedrag terugkrijgt. Nu ben ik erg benieuwd of er bokkers zijn die hier ervaring mee hebben en om wat voor product het in dat geval ging.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:55

Ik heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd omdat ik altijd zo'n vermoeden heb dat het zo makkelijk wel niet zal gaan... Maar vraag me wel altijd af hoe je precies kunt 'bewijzen' dat je 'niet tevreden' bent (i.p.v. gewoon meer geld wil) dus ik lees even mee :+

Dreamybol

Re: Niet tevreden, geld terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:01

Bij de postorderbedrijven als tellsel en tommy moet je altijd nog wel de verzend- en afhandelingskosten oid betalen. Dat is tenminste wat ik hoorde van iemand die iets via de tv kocht en terug had gestuurd.
En als je een product kunt proberen omdat je je geld terugkrijgt als je niet tevreden bent, dan moet je natuurlijk ook het product inleveren, dus het is niet dat je dan geld en het product hebt.

Ik vraag me dan eerder af wat ze met het gebruikte product doen. :+

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:01

Ik heb laatst wel zoiets gehad bij de Jumbo.. Ik heb (serieus) 2x weken achter elkaar gehad toen ik vla ging kopen en ik thuis het pak open wou maken, dat de dop al los was gedraaid. Is dus in de winkel gebeurd.. Of daarvoor, want ik had ze nog niet geopend dus..
Na de 2e week dacht ik: Ok, ik ga het even doorgeven... Voor hetzelfde geld loopt er een grappenmaker rond die ff leuk alle vla pakken opendraait.. Dan kunnen ze hier even op letten.
En toen ik hier een melding van maakte, mocht ik nieuwe vla pakken uitzoeken. (Over geld is overigens niet gepraat) Maar ik heb dit verder niet gedaan, ging me er meer om om hun even te waarschuwen dan de nieuwe pakken vla haha..

Maar daar deden ze echt niet moeilijk..

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:05

Nu Naamloos het zegt; ik heb weleens bij de appie geklaagd over een fles rosé die 1 dag na openen al zuur was, toen kreeg ik zonder meer het geld voor de fles terug. Supermarkten zijn daar over het algemeen niet zo moeilijk in.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:05

Bij de Lidl hier krijg je je geld terug. Zo hadden we iets wat niet goed was (was er ziek van geworden), dit gemeld met verpakking en wij kregen gewoon ons geld terug.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:06

Ik werk bij de jumbo. En zolang jij een redelijke aannemelijke reden hebt, dan krijg je zo je geld terug! :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:10

Ja hoor bij phillips :j
Ik had een webcam die continu aangaf geen verbinding te hebben, bleek te storen met m'n wifi
Heb zonder pardon een nieuwe gekregen en de oude gewoon mogen houden.

En bij toysXL ,daar had ik een niet komplete tent, dus ik gebeld en kreeg kosteloos een nieuwe opgestuurd en mocht de rest houden voor reserve onderdelen.

Zo ga ik ook rustig bij de mc terug met eten als ik t niet ok vind

En dat doe ik wel met alles eigenlijk en in 70% van de gevallen krijg ik toch compensatie. :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:11

Supermarkten zijn daar sowieso niet zo moeilijk in. Het gaat vaak om een relatief klein bedrag en het zou nogal triest zijn als ze problemen gaan maken om 1 of 2 euro :') Als ze een slechte naam krijgen kost het ze meer.