Ik kreeg vanochtend al mail dat ik berichten aan het versturen ben, heel apart. Heb zelf niets verstuurd, maar mijn mailadres en naam is gebruikt om spammail te versturen. Zelf heb ik nu een uitgebreide scan op mijn computer lopen. Oja en mijn ww is veranderd. Heeft iemand nog meer tips?
Het kan ook een virus zijn, mss even de virusscanner aanzetten?
jorika1986
Geplaatst: 24-07-13 13:44
Ik heb het een tijdje terug ook gehad, nadat ik mijn ww gewijzigd had geen problemen meer!
miccamaaike
ik gok dat je mail gehackt is, ww veranderen zou volgens mij voldoende moeten zijn!
Elan_GV
Ik zou even een mail naar ál je contactpersonen sturen met iets in de titel van; Pas op ben gehacked, mail van mij is nu weer up tot date. Eventueel in het bericht even duidelijk maken dat ze die andere van jou dus moeten verwijderen.
Ja, wachtwoorden moet je eigenlijk om de twee maanden even veranderen.. doe bijvoorbeeld even cijfers achter je wachtwoord, op het werk deden ze het elke week en dan het weeknummer er achter..
Muronia
Geplaatst: 24-07-13 13:45
Lijkt me gehacked. Ik heb het ook meegemaakt jaren geleden. iemand had zelfs mijn msn en alles overgenomen met een vage buitenlandse naam. In 1 nacht tijd is er gigantisch veel spam via mijn mailadres verzonden. De volgende dag was ik opeens afgesloten van Ziggo. Ik gebeld, zagen ze mij voor een spammer aan :S.
Anoniem
Geplaatst: 24-07-13 13:48
Hmm weet ik dat ook weer van het wachtwoord Ik wil graag mijn eigen mail versturen, dat hoeft een ander niet voor mij te doen. Het is niet naar al mijn contactpersonen zie ik nu, maar naar alle mensen die ik ooit mail verstuurd heb of gekregen heb. Ontelbaar veel dus. Dat lukt dus niet met excuusmail. Ook naar veel personen die ik eigenlijk heel graag zou willen vergeten
Marjoleine89
Geplaatst: 24-07-13 13:50
Ik ben ook gehackt vorige week, merkte ook dat er via mijn mail spam werd verstuurd, toen ik m'n wachtwoord wilde veranderen was hij veranderd. Ook mijn persoonlijke vragen zijn veranderd waardoor ik er helemaal niet meer op kom. Hij is nu door de provider geblokkeerd.