Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juulxx

Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 11:31

Ouders accepteren het niet dat hij donker is.. nu probeer ik alles maar te verzwijgen maar dat vindt ik nogal lastig.
ik wil hem in september weer op gaan zoeken in turkije... *daar werkt hij*

weten jullie hier raad mee?
tot ik hem wel in september nog kan zien???
en tot hij ook gewoon geaccepteerd wordt...
en hoe ik het moet zeggen tegen me ouders..

:? |o :x

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:33

Jij bent 22.. Je gaat je toch niet door je ouders laten tegenhouden om hem te zien?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:36

Wat zouden ze doen als je het gewoon vertelt?

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 11:36

nee.. dat niet maar t loopt al niet zo lekker met mijn ouders.. en ben gewoon een beetje bang tot ze me helemaal verstoten... om maar even zo te zeggen..

Juulxx

Re: Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 11:36

ik ben bang tot ze me paard gaan verkopen..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:37

Ok, is het een vakantieliefde? Wat wil hij? Hoe hebben jullie elkaar ontmoet? Toekomst?

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:37

leugentje om een bestwil en eerst uitvogelen of je hem echt heel leuk vind en de liefde na een tijdje elkaar nog zien er nog steeds is en dan toch maar de confrontatie aangaan? Sowiezo uitvogelen hoe je je paard zelf kunt houden, zonder steun van je ouders, dan ben je gelijk iets meer gelijkwaardig.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:38

Ik vind dat je ouders hier niks over te zeggen hebben.
Hebben je ouders hem ook ontmoet.

Anderzijds begrijp ik wel hun angst. Jou in een vreemd land met een vreemde jongeman.
Praat erover, neem ze desnoods mee om aan hem voor te stellen.

Hoe serieus is het tussen jullie?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:39

Ik denk dat je er wel even bij moet stil staan of je echt verliefd bent geworden op HEM, of op het land, de zomer en die leuke jongen en de sfeer,
als je snapt wat ik bedoel. :) Of dat je bijvoorbeeld hier in Nederland ook verliefd op hem zou zijn geworden.

Zo ja, en je hebt het gevoel dat dat wederzijds is, dus hij ook echt op JOU en niet op wat ik hierboven zei,
dan zou ik je toch niet door je ouders laten tegenhouden. Je kunt het wel voorzichtig vertellen misschien?

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 11:40

het is deze vakantie begonnen, de 2de dag van mijn vakantie.. en ja t klikte gewoon heel goed en vanaf die dag hebben we elke dag afgesproken en leuke dingen gedaan.. en we hebben het erover gehad van stel voor dat dit gaat werken over visum enzo, en over zijn opvoeding *hij is moslim*.. en natuurlijk over wat we voor elkaar voelen.. we hebben ook veel dezelfde intresses enz..
het voelt gewoon goed..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:41

Kijk wel heel erg uit, je kent hem niet zo heel goed en ik ben heel bang dat hij je uiteindelijk kan gaan gebruiken..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:41

En je weet zeker dat je voor hem niet gewoon even een weekje leuk was en hij nu alweer een ander heeft? :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:42

Juulxx schreef:
het is deze vakantie begonnen, de 2de dag van mijn vakantie.. en ja t klikte gewoon heel goed en vanaf die dag hebben we elke dag afgesproken en leuke dingen gedaan.. en we hebben het erover gehad van stel voor dat dit gaat werken over visum enzo, en over zijn opvoeding *hij is moslim*.. en natuurlijk over wat we voor elkaar voelen.. we hebben ook veel dezelfde intresses enz..
het voelt gewoon goed..

Hou dan eerst nu contact met elkaar, de zomer is lang en misschien is het alleen een 'zomer'liefde.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 11:43

Even voor de duidelijkheid, hij komt en woont in tunesie... we hebben elkaar ontmoet in het hotel waar hij werkt. Mijn ouders kennen hem.. en vinden hem uiteraard helemaal niks.. ja ik weet tot dit wel echt iets is..
en de allergrootste reden dat ik terug wil in september is om te kijken of het dan nog steeds zo goed gaat zoals het afgelopen tijd ging. en vanuit daar kan ik beslissen of ik hem wil opzoeken in tunesie of hij naar nl komt of iets..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:44

Vergeet niet dat je ouders het beste met je voor hebben en dat zulke jongens Europese meisjes vaak gebruiken voor hun eigen bestwil en elke week een ander liefje hebben.

Maiska

Je bent 22.... Lekker doen wat je zelf wil!

Snap inderdaad ook de angst van je ouders, tis wel heel wat iemand die zo ver weg woont. Denk je al aan een toekomst, hoe ga je het doen als het echt wat wordt (heen en weer reizen, alleen in vakanties, jij zal je paard niet willen verkopen, wil hij hierheen?). Wat is jou toekomst zonder hem? Studeer je nog, wil je dit afmaken, of ben je enkel "gebonden" aan je paard?

Als je ouders en jij al niet zo goed samen gaan nu, kan dit best de druppel zijn voor hen. Misschien wel een goed moment voor jou om hen wat los te laten en je eigen weg te kiezen? Ik weet niet of je ouders je er op je nek zitten, maar zo'n gevoel kreeg ik er een beetje bij ;)

Verder mijn persoonlijke mening: ik zou het voorlopig even bij chatten/skyppen/appen etc houden. Je weet niet wat hij daar allemaal uitspookt, hoe goed je vertrouwen ook is. Als het iets langdurigs is, komt het vanzelf allemaal wel goed. Heb een vriendin gehad die ook een vriend had uit Italie, woont daar nu ook al een aantal jaren volgens mij. Dus het kan allemaal wel, als je beiden maar wil en het goed regelt!

Lien2

Laat 'm anders eerst hierheen komen voor een vakantie. Als hij echt ook zo verliefd op je is heeft hij dat graag voor je over. Kan je gelijk uitvogelen of hij, in je eigen omgeving, nog steeds zo leuk is. Verder zou ik eerlijk zijn tegenover je ouders. Daarmee verdien je meer vertrouwen dan het verzwijgen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:45

Zouden je ouders hem (of iedere andere gekleurde/getinte jongen) wel accepteren als hij in Nederland zou wonen?

Ik kan mij namelijk wel heel goed voorstellen dat ouders het moeilijk zouden vinden als hun dochter eventueel naar het buitenland zou kunnen vertrekken, vanwege iemand die zij nog maar een paar weken gezien heeft. Ik kan het echter niet begrijpen als het puur om de huidskleur zou gaan..

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:46

Juulxx schreef:
Even voor de duidelijkheid, hij komt en woont in tunesie... we hebben elkaar ontmoet in het hotel waar hij werkt. Mijn ouders kennen hem.. en vinden hem uiteraard helemaal niks.. ja ik weet tot dit wel echt iets is..
en de allergrootste reden dat ik terug wil in september is om te kijken of het dan nog steeds zo goed gaat zoals het afgelopen tijd ging. en vanuit daar kan ik beslissen of ik hem wil opzoeken in tunesie of hij naar nl komt of iets..

Das al een mooie eerste stap en goed doordacht, eerst maar eens terug om te kijken of het nog echt wel wat is ;) Als je gaat, zorg dat je wel in een veilige omgeving zit...

Wat Captain zei is ook erg waar.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:49

tuurlijk ik snap hem wel :D de winter komt eraan hij moet iets hebben na sept om hem te voorzien in levensbehoeften..... zo vaak gehoord, gelezen, gezien.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:50

Lien2 schreef:
Laat 'm anders eerst hierheen komen voor een vakantie. Als hij echt ook zo verliefd op je is heeft hij dat graag voor je over. Kan je gelijk uitvogelen of hij, in je eigen omgeving, nog steeds zo leuk is. Verder zou ik eerlijk zijn tegenover je ouders. Daarmee verdien je meer vertrouwen dan het verzwijgen.

Helemaal mee eens. Je kan in september terug gaan en kijken wat het wordt, maar daarna is het aan hem om actie te ondernemen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:50

TS, er is een bokker (even de naam vergeten), die al jaren getrouwd is met een Tunesische man en daar ook woont. Misschien kan je haar eens een berichtje sturen, zij zal waarschijnlijk ook goed weten waar je op moet letten als je zou besluiten om hem daar op te zoeken.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:51

Captain schreef:
Vergeet niet dat je ouders het beste met je voor hebben en dat zulke jongens Europese meisjes vaak gebruiken voor hun eigen bestwil en elke week een ander liefje hebben.

Ben het met Captain eens.. Laat die jongen maar gewoon gaan!

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:55

Is altijd uitkijken met een moslim uit het buitenland, begrijp bezorgdheid van je ouders wel.
Zou rustig aan maar eerst kijken of wel echte liefde en als het echte liefde is dan heeft toch allemaal geen haast.
Je bent jong alle tijd van de wereld nog.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:55

tita schreef:
tuurlijk ik snap hem wel :D de winter komt eraan hij moet iets hebben na sept om hem te voorzien in levensbehoeften..... zo vaak gehoord, gelezen, gezien.

Dan wordt je toyboy van een rijke eenzame oude vrouw ;)

Ontopic: Kun je op zo'n korte termijn al iets zeggen over de toekomst? En let wel op: jij bent daar op vakantie, dus is het al totaal anders! + het feit... wie weet is het wel een player... Dat kan ook nog altijd..

Ga eerst maar eens na of het echt wel iets is... voordat je ruzie gaat maken, vanalles opgeeft met alle gevolgen vandien :)