Ik ben wat aan het zoeken op internet naar verschillende ervaringen met de academische PABO, maar ik kan nog niet heel veel informatie vinden van studenten zelf.
Inschrijven kan nog tot 1 augustus, dus ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met mijn keuze.
Op de middelbare school heb ik vijf jaar vwo gedaan, waarna ik het zesde jaar toch examen heb gedaan in havo. (op vwo stond ik aardig krap en ik wilde het risico niet nemen te zakken en
dus in een soort fuik te lopen) Ik heb net mijn propedeuse, zonder moeite, behaald voor de opleiding Communicatie en zou dus komend studiejaar naar het tweede leerjaar gaan.
Maar nu ben ik heel erg aan het twijfelen, t/m klas 4 wilde ik altijd heel graag juffrouw worden, net zoals mijn moeder.

Echter veranderde mijn beeld in de twee jaar daarna en zag ik meer toekomst in het bedrijf van mijn vader.
Nu doe ik daar sinds vier jaar vakantiewerk op de afdeling marketing & communicatie, maar ik ben er eigenlijk achter gekomen dat ik niet mijn hele leven op een kantoor wil zitten.
De afgelopen week heb ik me georiënteerd op de academische PABO (ALPO) in Utrecht en dat spreekt me eigenlijk wel heel erg aan!
Maar ik ben heel benieuwd naar ervaringen van studenten, over de moeilijkheidsgraad etc. Het schijnt dat de ALPO in Utrecht wel heel goed staat aangeschreven.