Mensen die hebben parachute gesprongen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Mensen die hebben parachute gesprongen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 19:06

Hallo allemaal,

Volgend jaar gaan mijn vriend en ik onze droomreis naar Hawaii maken. Nu dacht ik er aan om daar dan ook maar gelijk een parachutesprong te gaan maken. Dat zou namelijk toch wel een prachtig uitzicht moeten geven. Het punt is alleen dat ik echt zo bang ben dat als ik zover boven de grond ben ik zal zeggen dat ik niet meer durf zelfs al zou ik het graag willen. Misschien moet ik met een blinddoek om oid simpelweg om over het punt van uit het vliegtuig gaan te komen. Ik weet zeker dat als ik daarna eenmaal mijn ogen open doe ik het super zal vinden.
Wie heeft het gedaan en hoe was dit bij jullie? Tips van mensen die ook niet durfde maar het toch deden?

Liselot

Re: Mensen die hebben parachute gesprongen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:10

Niet zelf gesprongen maar een vriendin van me wel. Je zit als onervarene altijd aan een instructeur vast, zij had de instructeur van te voren gezegd dat hij gewoon moest gaan ook al vond zij het doodeng. En inderdaad, toen ze het vliegtuig uit moesten springen durfde ze niet meer, maar ze was dolblij dat de instructeur haar serieus had genomen en dus toch gewoon ging.
Misschien kan je zoiets afspreken?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:14

Stipje! Mijn vriend en ik willen het ook eens doen ;)

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:22

Ik ben al een keertje gaan skydiven. Het was super!
Het moment vanuit het vliegtuig springen de wolken in was abnormaal!
Echt zoooo leuk! Zou ik zometeen nog eens doen.
Ik hing trouwens ook vast aan een instructeur.
Echt een aanrader +:)+

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:24

Hier het zelfde verhaal alleen ik ga hier op texel springen (tandem)
Ik vind het doodeng maar toch ga ik het doen
Ik vind dat ik dat een keer meegemaakt moet hebben
Het moment van de deur open en springen lijkt me doodeng
Ik heb een kortingsbon gekregen dus dat is al een stap dichterbij haha
Augustus is de planning :-)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 19:30

tinkert_tje schreef:
Hier het zelfde verhaal alleen ik ga hier op texel springen (tandem)
Ik vind het doodeng maar toch ga ik het doen
Ik vind dat ik dat een keer meegemaakt moet hebben
Het moment van de deur open en springen lijkt me doodeng
Ik heb een kortingsbon gekregen dus dat is al een stap dichterbij haha
Augustus is de planning :-)

misschien moet ik mijn ogen gewoon dichtdoen vanaf het moment dat we opstijgen tot ik net over de drempel ben :P maar ik weet niet of dat zou kunnen

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:42

Hier ook nog geen ervaring, maar ga in augustus ook paracutespringen op texel, riep een poos geleden dat ik dat graag wou, nu heb ik het gekregen voor mijn verjaardag en examencadeau :D

Nu durf ik nog maar als we op het punt staan om eruit te springen niet meer denk ik :')
Maar denk gewoon dat je het gewoon moet doen haha!

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:44

Ik heb het gedaan in nieuw zeeland. Echt een geweldige ervaring zeker als het uitzicht fantastisch is! En eng is het zeker niet!!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:50

Ik heb het ook gedaan en had dezelfde gedachte als jou. Uiteindelijk viel het 100 procent mee en vond ik het aan de parachute hangen enger dan eruit gaan. Je hebt dan namelijk ineens tijd om na te denken. :D
Met eruit gaan moet je naar boven kijken en voor je het weet hang je in de lucht, het gaat erg snel.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:23

moonsparkle hmm weet niet of je dat vol gaat houden :+

Momo2 wat gaaf joh misschien springen we wel toevallig samen :D

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:35

Ik vond het echt supergaaf! Ik zou ook tegen iedereen willen zeggen, doen! Moment van uit het vliegtuig gaan is niet zo eng, je hangt al wel buiten het vliegtuig als de instructeur nog in het vliegtuig zit, maar ik moest mijn hoofd omhoog houden dus zag toch niet veel:) De instructeur gaat gewoon dus je gaat vanzelf mee haha. Ik zou het zo nog een keer doen.

Maar Hawai, hmm, dat klinkt zover weg. Ik zou het liever gewoon in NL doen, weet niet hoe de eisen enzo daar zijn maar voelt toch wat vertrouwder gewoon in NL. Maar er zijn duizenden mensen die het wel in het buitenland doen dus hou je vooral niet tegen:)

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:56

Geen parachute-ervaring, maar wel 3 jaar geleden in Nepal paragliding gedaan. Tamdemvlucht. By far de allerengste ervaring van mijn leven (ik heb een beetje hoogtevrees), maar het was ook echt geweldig. Ik vond het nogal heftig om met je benen los 2 km boven de grond. Maar wat was het mooi. Vooral toen er onder ons door een adelaar vloog met een spanwijdte van 1,5 m. Na die paraglide ervaring denk ik niet dat ik parachute durf te springen, ik denk dat ik die vrije val niet ga overleven. En ik weet niet of ik paragliding nog een keer zal aandurven. Maar als je het enigszins aandurft: doen!!!! Het uitzicht is fenomenaal en je hebt echt het gevoel dat je vliegt.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 00:09

Ik ga eind Augustus een cursus parachutespringen doen, 2 dagen theorie en dan meteen 5x zelfstandig springen. Ik ben heel benieuwd :D

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 00:11

Liselot schreef:
Niet zelf gesprongen maar een vriendin van me wel. Je zit als onervarene altijd aan een instructeur vast, zij had de instructeur van te voren gezegd dat hij gewoon moest gaan ook al vond zij het doodeng. En inderdaad, toen ze het vliegtuig uit moesten springen durfde ze niet meer, maar ze was dolblij dat de instructeur haar serieus had genomen en dus toch gewoon ging.
Misschien kan je zoiets afspreken?

Ik heb 8x gesprongen maar nooit aan een instructeur gezeten hoor. ;)
Dus dat is niet per definitie zo.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 00:27

Ik heb het in Australië gedaan en het was tegen verwachting in helemaal niet eng.

We sprongen vrij vroeg. Ik zat vast aan een ervaren 'springer' en die begeleide mij prima naar beneden. Omdat het zo vroeg was, en ik nog best wel moe was, had ik ook geen tijd of de puf om zenuwachtig te worden. Ik besloot er echt niet over na te denken.

Ik vond het helemaal niet eng. Het is ook echt niet eng. Het is prachtig als je eenmaal zweeft en het gaat super snel voorbij. Je knalt er wel even wat euro's of dollars doorheen in nou, misschien 5 minuten? Maar het is een hele ervaring.

In deze link zie je de video van het bedrijf waar ik ben geweest. Ik heb ook zo'n film, maar dan op dvd want er ging iets mis met uploaden.
http://www.youtube.com/watch?v=xIg-uTYBJ6Y

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 01:14

tinkert_tje schreef:
moonsparkle hmm weet niet of je dat vol gaat houden :+

Momo2 wat gaaf joh misschien springen we wel toevallig samen :D

Misschien heel toevallig wel, een idee al ongeveer wanneer in augustus dan? Wij zijn er dan op vakantie dus moeten we even kijken welke dag het mooi weer is, en willen niet reserveren want stel dat het dan net die dag slecht weer is :')

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:00

Ik heb een tandemsprong gemaakt vanaf vliegveld Seppe, vlakbij Roosendaal, via ENPC.
Van te voren oefen je met een instructeur op de grond welke houdingen je moet aannemen tijdens de sprong. Daarna ga je met een klein vliegtuigje de lucht in naar zo'n 10.000 voet (ong. 3km hoogte). Die vlucht duurde ongeveer een kwartier. Dan komt het engste moment: uit het vliegtuig springen. Je lijf schreeuwt dat je het niet moet doen (want gevoelsmatig val je naar je dood). Ik heb toen ook tegen de tandeminstructeur gezegd dat hij maar gewoon moest springen :D Je zit aan elkaar vast, dus dan moet je wel mee ;)
Op dat moment maak je een vrije val en flubbert alles aan je lichaam (vooral je wangen). Op een bepaald moment mag je dan je armen wijd uitspreiden en al vrij snel gaat de parachute open. Volgens mij was de vrije val zo'n 30 seconden. Dat lijkt langer in de lucht dan dat het is. Binnen twee minuten sta je dan alweer op de grond. Het laatste stuk is vergelijkbaar met parapente, dan zweef je naar beneden.
Ik vond het een supergave ervaring, iets wat je gedaan moet hebben in je leven :) Om die reden zou ik het niet zo snel nog een keer doen (het kost toch zo'n 200 euro), maar als het me weer wordt aangeboden zou ik geen nee zeggen :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:10

Ik heb het ook gedaan
en snap het nog niet :n
Ik kreeg de angst pas achteraf op de grond
omdat ik me vooraf niet al te druk probeerde te maken (bij ons was al 2 dagen afgezegd ivm slechte weer)
en ineens uur voor we naar huis zouden gaan konden we toch springen

Ik heb een camera man mee laten springen
omdat niemand anders me had geloofd denk ik :')

Het was echt heel mooi
maar ook wel een once in a lifetime ervaring :)

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:08

Ik heb tandemgesprongen afgelopen mei in Teuge. Ik zat ast aan een ervaren persoon. Op de grond kreeg je instructies hoe je uit het vliegtuig moest gaan. Het gaat allemaal heel snel. Zo was mij verteld als ik op de rand van t vliegtuig zift, mijn hoofd naarachter moest doen, en voordat ik t wist lagen we al uit t vliegtuig. Ik was ook bang dat ik niet meer durfde, maar heb dat gevoel helemaal niet meegekregen, en het was zo gaaaf!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:23

Mijn man heeft het parachutespringen een tijdje voor zijn hobby gedaan :) Geweldig al zijn enthousiasme :)

Brr ik vond t al eng om hem naar beneden te zien komen...

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:39

Parachutespringen staat nog op mijn bucket list, lijkt me zo gaaf om een keer te doen!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:17

Vorig jaar zijn vriend en ik gaan parasailen (niet eng, wel leuk om mee te beginnen), en een sprong willen we ook wel ooit doen. Ben alleen bang dat ik letterlijk in m'n broek doe van angst. :-+

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:51

Het lijkt mij zo ontzettend gaaf! Maar na de cliffhanger van GTST wacht ik er nog maar even mee :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:10

100% doen!!

Ik heb/had behoorlijke hoogtevrees (trappetjes, ladders, etc)... Skydiven vond ik echter fantastisch, kan het iedereen aanraden! Als je eenmaal in het vliegtuig zit schuift je begeleider jullie er gewoon uit, je hoeft niet zelf te springen, ideaal :P En mooooooooi dat het is!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:31

Teelee schreef:
Het lijkt mij zo ontzettend gaaf! Maar na de cliffhanger van GTST wacht ik er nog maar even mee :')

Haha ik wilde net zeggen, vooral niet de laatste GTST aflevering bekijken dan. :')