Hoeveel extra reistijd auto in spits Arnhem - Nijmegen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Hoeveel extra reistijd auto in spits Arnhem - Nijmegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 13:05

Volgende week maandag begin ik met een nieuwe baan in hartje centrum van Arnhem. *\o/*
In eerste instantie wilde ik met het openbaar vervoer gaan, maar ik krijg blijkbaar dezelfde reiskostenvergoeding als ik met de auto ga, als wanneer ik met het OV ga. Daarom zit ik er nu toch over te denken om met de auto te gaan.

Mijn vraag aan jullie is: kunnen jullie misschien aangeven op hoeveel extra reistijd ik ongeveer moet rekenen wanneer ik in de spits van hartje centrum Nijmegen rijd naar hartje centrum Arnhem? En dan 's avonds in de spits ook weer terug.

Ik heb al gegoogled, maar op de een of andere manier kun je dat niet vinden.

Achterom

Re: Hoeveel extra reistijd auto in spits Arnhem - Nijmegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:49

Gefeliciteerd met je baan!
Krijg je ook een vergoeding voor de parkeerkosten? Die zijn namelijk niet mals in Arnhem centrum.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:51

Kun jij een auto rijden van de OV-vergoeding? Da's knap.
Reken verder maar op rustig 20-30 minuten vertraging, zowel heen als terug. Dubbele tijd dus, zeg maar.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 13:56

Bedankt! Ik kan bij het bedrijf zelf parkeren, dus ik denk niet dat daar kosten aan verbonden zijn. Maar dat vraag ik voor de zekerheid even na.
Ibbel: oei, dat is wel wat meer dan ik had verwacht.. Maar goed om te weten. Ik kan zeker niet een auto rijden van de OV-vergoeding, maar het verlies is minder groot ten opzichte van het OV (scheelt ongeveer 120 euro per maand van elkaar).

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:57

Als je via de ANWB site je reis invoerd dan geeft hij volgens mij automatisch aan (als je de goede tijd van vertrek aangeeft) hoeveel extra reistijd je hierbij zou moeten hebben.

Ik heb het even geprobeerd en hij heeft dit niet meer aan, misschien omdat het vakantieperiode is?
Overigens zegt hij 22 minuten met de auto en 53 minuten met het OV. Ik denk dat als je gemiddeld een uur aanhoud dit wel ruim genomen is.

Achterom

Re: Hoeveel extra reistijd auto in spits Arnhem - Nijmegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:01

53 minuten met het OV? Dat lijkt me veel te veel, er is gewoon een rechtstreekse treinverbinding en die steden liggen vlak bij elkaar...

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 14:04

Sanne: volgens mij geeft die ANWB site alleen de extra reistijd aan als je op het juiste moment die gegevens opvraagt (dus dan zou ik om kwart voor acht 's ochtends of zo dat moeten proberen). Maar ik vertrouw die ANWB site niet echt op dat gebied.

Mijn geschatte reistijden lagen ongeveer gelijk met OV en auto, als je geen vertraging hebt met de auto (ik heb dan de reistijd van 26 minuten + een kwartier genomen voor parkeren en dergelijke) en ik kwam bij beide ongeveer uit op 40 minuten. Maar ja, als ik dan daar nog eens een half uur bij op moet gaan tellen..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:06

Wendy schreef:
53 minuten met het OV? Dat lijkt me veel te veel, er is gewoon een rechtstreekse treinverbinding en die steden liggen vlak bij elkaar...

klopt ik deed er hooguit 20 min over meestal binnen een kwartier van het ene station naar het andere rechtstreeks.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:52

Ik heb echt geen idee, ik heb ging helemaal van de site uit.

Verder zat ik er toch niet al te veel naast: 20 + 30 = 50 minuten.. :')

Zal het overigens nu niet meevallen nu er vakantie is?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 16:07

Zou je best eens gelijk in kunnen hebben, dat het nu met de vakantie rustiger is.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 03:00

Probeer filewissel.nl eens, geeft ook files met de auto en vertragingen met de trein :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 14:22

Die site kende ik nog niet. Die ga ik vanavond tijdens de spits maar eens proberen. :)