juridisch medewerker opleiding ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

banditlove

juridisch medewerker opleiding ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 12:47

s het nodig om een tablet of laptop te hebben bij een juridisch medewerker opleiding? In mijn boekenpakket staat van wel. Alleen mijn vraag is wat kan je het beste nemen een tablet of een laptop? En welk merk is dan het best geschikt? Er stond ook dat het aan eisen moest voldoen maar welke eisen stond er niet.. Beetje onhandig vind ik. Is er iemand met ervaring ? Die het toevallig weet ? En antwoord kan geven op mijn vragen?

Alvast bedankt :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:59

Ik doe die specifieke opleiding niet, maar ik weet wel dat in mijn eerste jaar studie iedereen mij uitlachte omdat ik met een laptop kwam en zij allemaal een tablet hadden ( ^) ) , maar in het begin van het tweede jaar had iedereen een laptop.

Ik kan mijn aantekeningen er dan gelijk op uitwerken en als je informatie moet googlen vind ik dat handiger op een laptop.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:02

Ik begin alweer bijna aan het tweede jaar. Ik volg de opleiding juridisch medewerker op het Scalda te Middelburg, wij werken zowel met boeken als met laptop, vooral bij rechtspraktijk waar bij je casussen uit werkt en bij taal blokken gebruik je je laptop veel. Ook bepaalde toetsen maak je op de laptop.

Als je dus werkt met taal blokken is het zeker aan te raden, ook kan je oefen vragen maken via internet voor de recht vakken. Gelukkig werken wij ook veel met boeken dat vind ik fijner!

Overigens is een tablet NIET aan te raden en ook een mc book niet. Dan moet je allemaal dingen downloaden welke niet handig werken.

Een kennis van mij volgt een MBO opleiding waarbij chemie en dergelijke word geleerd.. Maar die hebben verplicht een iPad en die kan wel janken ze vind het rot werken.

Deze heb je dus ook echt nodig! Zonder kan je echt niet!

friendly

Re: juridisch medewerker opleiding ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:06

Ik zou dan eerst achter die eisen aan gaan waaraan het moet voldoen. Dan kun je vanaf daar verder kijken naar een geschikte laptop. Is misschien onhandiger met meenemen maar in gebruik voor schoolwerk wel een stuk prettiger lijkt me.

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 13:46

Balou_k schreef:
Ik begin alweer bijna aan het tweede jaar. Ik volg de opleiding juridisch medewerker op het Scalda te Middelburg, wij werken zowel met boeken als met laptop, vooral bij rechtspraktijk waar bij je casussen uit werkt en bij taal blokken gebruik je je laptop veel. Ook bepaalde toetsen maak je op de laptop.

Als je dus werkt met taal blokken is het zeker aan te raden, ook kan je oefen vragen maken via internet voor de recht vakken. Gelukkig werken wij ook veel met boeken dat vind ik fijner!

Overigens is een tablet NIET aan te raden en ook een mc book niet. Dan moet je allemaal dingen downloaden welke niet handig werken.

Een kennis van mij volgt een MBO opleiding waarbij chemie en dergelijke word geleerd.. Maar die hebben verplicht een iPad en die kan wel janken ze vind het rot werken.

Deze heb je dus ook echt nodig! Zonder kan je echt niet!

Welke laptop gebruik jij?