Word steeds gebeld door Marokkaans nummer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Word steeds gebeld door Marokkaans nummer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 21:14

Het is echt bizar. Sinds maart ongeveer word ik enkele keren per maand gebeld door een buitenlands telefoonnummer. De landcode is +212 6 wat volgens Google de cijfers zijn van een Marokkaans mobiel nummer?! De eerste keer dat ik gebeld werd had ik gewoon opgenomen, omdat ik een buitenlands telefoontje verwachtte, maar ik hoorde niets aan de andere kant van de lijn. Ze belden daarna nog een keer (weer niets te horen) en vervolgens heb ik nog eens een sms gekregen "hello yasmine", wat ik eigenlijk behoorlijk eng vind omdat mijn nummer voor zover ik weet helemaal nérgens op het internet staat. Omdat ik toen een beetje freaked out was heb ik maar snel geantwoord "stop calling me" waarop ik geen antwoord kreeg natuurlijk :+ Maar hoe weten ze mijn naam dan?! Ik ken ook niemand die in Marokko zou wonen of mensen in Marokko kent. Toen ik de telefoon opnam heb ik mijn naam ook niet gezegd.

Het is op zich niet zo heel storend want het is niet dat ik iedere dag word gebeld ofzo, het is om de zoveel weken een keertje... Vannacht was het om 2u30 twee keer (gelukkig stond mijn telefoon op stil). Ik neem niet op, als het belangrijk zou zijn dan zouden ze gewoon een voicemail achterlaten. Maar ik vind het gewoon nogal bizar dat een vreemde in Marokko mijn naam + nummer zou hebben? Is er een website/zoekmachine waar je een telefoonnummer kan ingeven en die je dan de bijhorende naam geeft? Hier bestaat dat namelijk wel, maar op Google heb ik er nog geen gevonden voor Marokko.

Ik heb overigens mijn eigen naam en nummer al gegoogled en mijn telefoonnummer is (gelukkig) nergens te vinden.

mywayzidane

Re: Word steeds gebeld door Marokkaans nummer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:23

Let op ik denk dat dit hetzelfde is als waar je voor gewaarschuwd wordt op Facebook, dit gaat echter over een Nigeriaans nummer. Bel niet terug!!! Jij betaald heel veel geld en hun krijgen daar een bepaald percentage over....het zijn oplichters. Jij belt en krijgt dan verbinding, ze jouden je aan de lijn en dan begint de meter te lopen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:28

Nummer gewoon laten blokkeren, ben je overal vanaf

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:29

Heb je ook geen voicemail waarin je je naam zegt?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 21:31

mywayzidane schreef:
Let op ik denk dat dit hetzelfde is als waar je voor gewaarschuwd wordt op Facebook, dit gaat echter over een Nigeriaans nummer. Bel niet terug!!! Jij betaald heel veel geld en hun krijgen daar een bepaald percentage over....het zijn oplichters. Jij belt en krijgt dan verbinding, ze jouden je aan de lijn en dan begint de meter te lopen.

Ja, ik ga sowieso nooit terug bellen. Oplichters of niet, het is me te duur om zo'n buitenlands nummer te bellen. :P

Kwanyin, nee, in mijn voicemail zeg ik mijn naam niet :n Het is gewoon een standaard (in het Engels zelfs) "the number you are trying to call is not available, please leave a message after the beep" van de operator die ik nooit veranderd heb.

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:32

Kwanyin schreef:
Heb je ook geen voicemail waarin je je naam zegt?

Dat lijkt mij een goede! Ik zou daar even naar kijken inderdaad.
Gewoon niet opnemen en zeker niet terugbellen lijkt mij het beste.
Wel vervelend zeg, zulk soort mensen.

Edit: was net te laat. :+
Laatst bijgewerkt door _Summertime op 20-07-13 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:32

Ook nergens geen ex-vriendje die niet kan verkroppen dat hij gedumpt is? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:33

En krijg je resultaten als je het hele nummer googled?

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:35

gewoon blokkeren :Y) nergens meer last van , tenzij ze het via een ander mobiel nummer proberen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 21:39

larissa288 schreef:
gewoon blokkeren :Y) nergens meer last van , tenzij ze het via een ander mobiel nummer proberen?

Zelf blokkeren kan ik denk ik niet (iPhone), dan moet ik naar mijn provider bellen en had gehoord dat je dan duidelijk moet kunnen aangeven dat je herhaaldelijk en echt erg vaak gebeld wordt. Maar ik zal ze maandag eens bellen, want om 2u30 's nachts is me toch iets te gek :=

Kwanyin schreef:
Ook nergens geen ex-vriendje die niet kan verkroppen dat hij gedumpt is? :P

Jawel :') Maar dat is al 5 jaar geleden en die zou geen Marokkaans nummer hebben :+

Anoniem schreef:
En krijg je resultaten als je het hele nummer googled?

Jep, ik heb al het hele nummer gegoogled, met landcode en zonder landcode en niks gevonden :n

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:41

Zij kunnen in jouw gegevens zien hoe vaak je gebeld wordt door dat nummer...

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:16

Je kunt een app downloaden, Blacklist. Daar kun je een nummer zelf invoeren en dan ontvang je van dat nummer geen telefoontjes en smsjes meer. Die app houdt ook bij hoevaak het nummer probeert contact met je op te nemen.
Heeft voor mij erg geholpen, ik weet niet of je er iets aan hebt?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:24

Oh ik ben toevallig gister ook gebelt door een buitenlands nummer
ze beweerde dat ze uit italie belde en hij wou graag even weten wat ik van het italiaanse eten vond...
Ik zeg nou ik hou totaal niet van italiaans eten en ik ben mn haar aan het verven dus ik heb hier geen tijd voor... Toen is er gelijk opgehangen ...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:27

Je hoort tegenwoordig echt steeds vreemdere dingen... Ben blij dat mijn nummer geregistreerd staat om niet te bellen en vreemde nummers neem ik, nu al helemaal niet, meer op...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 00:17

Karmandi schreef:
Je kunt een app downloaden, Blacklist. Daar kun je een nummer zelf invoeren en dan ontvang je van dat nummer geen telefoontjes en smsjes meer. Die app houdt ook bij hoevaak het nummer probeert contact met je op te nemen.
Heeft voor mij erg geholpen, ik weet niet of je er iets aan hebt?

Ik had ook al zitten zoeken naar apps om nummers te blokkeren, maar ze lijken niet allemaal even goed te werken. Maar Blacklist doet het dus wel goed? Dan ga ik die meteen even downloaden, bedankt voor de tip!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:21

Ben ik eens benieuwd of die app goed werkt! Wat bizar zeg...