Mensen die geen zin hebben in hun werk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mensen die geen zin hebben in hun werk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:04

Pff, moet toch even het gedrag van een bedrijfsleider bij een reisbureau van me afschrijven... :=

Ik kom nu geruime tijd bij een reisbureau bij ons in de stad om hier mijn reizen te boeken. Omdat je daar dus ook wat 'extra' betaald omdat je het daar boekt i.p.v. via internet, verwacht je dus ook service. Altijd gekregen, geen probleem, en bij mijn vorige reizen heb ik het online inchecken in dat reisbureau zelf laten doen omdat ik van mezelf weet dat als ik het doe er altijd wel iets mis gaat, bovendien zit dat inbegrepen in dat 'extra' wat je betaald (lijkt mij) en is het slechts een beetje service. Hebben ze daar dus ook nooit moeilijk over gedaan en altijd voor me online ingecheckt waar ik enorm blij mee was. Tot vandaag..

Ik ben erheen gegaan om twee reizen alvast online in te checken, een voor volgende week en een voor in Augustus. Een vervangende bedrijfsleider in de zaak omdat degene die er altijd is even vrij had. Toen ik alleen al vroeg of ze mij online in kon checken stond de donder nog net niet op haar gezicht. Met een sneer werd me gevraagd om de bestelbevestiging en verder werd er geen woord gerept behalve 'paspoort of ID?' en er werd veelvuldig met mijn ID en bestelbevestiging gesmeten uit frustratie.

Toen bleek dat online inchecken voor deze ene reis nog niet mogelijk was kwam er meteen uit 'de instapkaart is nog niet mogelijk - heb je niet gelet op de incheckdatum?' - nou, eh, nee. Sorry. Dus daarom maar mevrouw de reis voor volgende week laten inchecken, printer is leeg dus met een zucht en steun wordt het papier bijgevuld, waarna de papieren nog net niet uit de printer getrokken worden. Met een klap worden ze voor mijn neus gegooid met een 'zo, hier zijn je boardingpasses' en het beetje service wat ik die dag dan nog heb gekregen is dat ze ze heeft gevouwen en in mijn reismapje gedaan heeft.

Ook krijg ik daarna nog een halve preek (en ik snap het als iemand me wat wil leren, daar sta ik ook volledig open voor - maar ten eerste laat ik niet voor niets het reisbureau zoiets doen en ten tweede staat de snerende, belerende toon me helemaal niet aan - zo behandel je klanten niet) 'hoe makkelijk het is om bij Easyjet zelf in te checken want je hoeft alleen je achternaam en vluchtnummer in te voeren en dan is alles klaar. Want bij easyjet is het heel easy.'

Het kan zijn dat ik me dus aanstel, maar ik heb geen greintje service gemerkt vandaag, die naar mijn idee toch echt inbegrepen zit in dat extra bedrag wat je betaald om het daar te boeken (lijkt mij, maar nogmaals, kan ik het mis hebben). Het is dat de normale bedrijfsleider enorm aardig is geweest voor me al die tijd, want als het aan deze vrouw lag zocht ik een ander reisbureau en kwam ik daar nóóit meer binnen.

Grapjasjes12

Re: Mensen die geen zin hebben in hun werk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:06

Jeetje zeg, wat enorm onbeschoft :wow: Die had aan mij toch echt een verkeerde gehad, gok ik zo... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:10

Het is absoluut niet goed wat ze deed, maar ook zij is een mens.
Last van de warmte, ruzie thuis, je weet het niet.

Stel dat je ooit nog eens zo iets meemaakt, maak er dan gerust metéén een opmerking over. Dan ben jij het kwijt, en kan de ander nog sorry zeggen en z'n gedrag aanpassen. Misschien deed ze het niet eens bewust, maar was er iets wat haar enorm dwars zat.
Nu kan ze het niet meer verbeteren, en jij zit er ook nog steeds mee anders had je dit topic niet geopend.

Fijne vakantie vast!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:11

Daar zou ik ook niet blij van worden. Je betaald voor een extra service en die moet je dan ook krijgen, op een normale manier.

Sonja, als ik een slechte dag heb dan hou ik dat voor me en val ik mijn klanten daar niet mee lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:14

Zo hoort dat ook. Maar niet iedereen is zo geweldig als jij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:23

Sonja, ik begrijp ook zeker dat ze haar dag niet kan hebben! Ik werk zelf op een klantenservice en heb ook regelmatig een rotdag, maar daar hoort een klant niets van te merken en als ik op zo'n manier tegen een van de klanten zou praten, zou ik toch een enorm gesprek met mijn teamleider krijgen, evenals mijn collega's als zij zoiets zouden flikken, zulk gedrag ben ik dus ook totaal niet gewend, vandaar! :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:37

Verbazingwekkend dat het kan, online inchecken voor een week van te voren. Ik dacht dat dat voor alle airlines vanaf 30 uur van te voren pas kon. Ik kan nooit alvast voor de terugreis inchecken bv, doe dat altijd pas op de luchthaven.
Niet goed te praten, het gedrag van de bedrijfsleider, maar raar dat het uberhaupt kon...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:02

Ibbel, met onder andere Ryanair kun je al veel verder van tevoren inchecken en moet dat zelfs ook... Ik heb geregeld heen- en terugweg tegelijk ingecheckt!
Ligt waarschijnlijk aan de luchtvaartmaatschappij.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:05

Je betaald niet alleen voor extra service... Als je via een reisbureau boekt krijg je allemaal dingen erbij zoals de ANVR, SGR, Calimiteitenfonds etc etc, wat je dus allemaal niet krijgt als je je reis via het internet boekt. Als er dan iets tijdens je vakantie gebeurd waardoor je extra snel naar huis moet kan je je geld van je vakantie tenminste nog terug krijgen :)

De manier waarop de medewerker van het reisbureau je behandelt heeft is zeer onbeschoft! Daar geef ik je wel gelijk in.. Dan moeten ze eerder nadenken over hun beroep.. Je weet dat als je verkoper reizen wordt je 5 dagen per week aan een bureau zit aan mensen reizen te verkopen... En het reisbureau houdt maar een ontzettend klein deel over van de opbrengsten dus een vetpot is het niet! Terwijl de opleiding behoorlijk zwaar is :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:16

Ik ben het wel met je eens dat een klant netjes behandeld hoort te worden, maar online inchecken kan je toch gewoon zelf doen, hoe simpel is dat?? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:23

Goof; Ikzelf heb grote angst dat ik altijd iets verkeerd doe (in dit geval zelfs met iets simpels als alleen online inchecken en het documentnummer van mijn ID-kaart doorgeven), dat heb ik nu eenmaal altijd, en in geval dat ik het dus zelf doe ben ik zelf aansprakelijk. :) Reisbureau is in dit geval dus aansprakelijk wat voor mij een geruststelling is als ik op het vliegveld sta.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:24

Shizzel schreef:
Goof; Ikzelf heb grote angst dat ik altijd iets verkeerd doe (in dit geval zelfs met iets simpels als alleen online inchecken en het documentnummer van mijn ID-kaart doorgeven), dat heb ik nu eenmaal altijd, en in geval dat ik het dus zelf doe ben ik zelf aansprakelijk. :) Reisbureau is in dit geval dus aansprakelijk wat voor mij een geruststelling is als ik op het vliegveld sta.

Duidelijk, dan snap ik je beweegredenen ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:29

Shizzel schreef:

Zoals je openingspost op mij overkomt ben je geen vreemde wat betreft reizen.
Dan kan je dat inchecken toch zelf?
Kind kan de was doen, desnoods controleer je je nummer 50 keer voordat je op OK klikt.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:31

M_hartje_M schreef:
Je betaald niet alleen voor extra service... Als je via een reisbureau boekt krijg je allemaal dingen erbij zoals de ANVR, SGR, Calimiteitenfonds etc etc, wat je dus allemaal niet krijgt als je je reis via het internet boekt. Als er dan iets tijdens je vakantie gebeurd waardoor je extra snel naar huis moet kan je je geld van je vakantie tenminste nog terug krijgen :)

De manier waarop de medewerker van het reisbureau je behandelt heeft is zeer onbeschoft! Daar geef ik je wel gelijk in.. Dan moeten ze eerder nadenken over hun beroep.. Je weet dat als je verkoper reizen wordt je 5 dagen per week aan een bureau zit aan mensen reizen te verkopen... En het reisbureau houdt maar een ontzettend klein deel over van de opbrengsten dus een vetpot is het niet! Terwijl de opleiding behoorlijk zwaar is :n

Is dat een reden om zo te doen dan ? Nee , ik vind van niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:38

IndianLady; ik ben nu twee keer met het vliegtuig gegaan, daarvoor een keer met de boot, dus het is niet helemaal vreemd voor me maar ik ben er nog steeds in. De onzekerheid vreet mij nu eenmaal op, al laat ik drie mensen met me meekijken voordat ik op OK klik. Kan nog aan mijn leeftijd liggen of puur aan mezelf, maar vandaar dat het voor mij dus het fijnst is het daar te laten doen! :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:41

Waarschijnlijk is die persoon zelf ook toe aan vakantie. Is in ieder geval niet netjes. Klantvriendelijkheid kost niets zou ik denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:47

Overigens is het misschien ook geen overbodige toevoeging dat terwijl ze mij hielp, een mevrouw binnenkwam waarmee ze een afspraak had om een reis te boeken en waar ze meteen heel vrolijk hoi tegen zei en een gesprek mee aanging ten tijde van het invoeren van mijn gegevens, en zodra we weg waren heb ik nog nooit iemand zo vrolijk op iemand anders af zien gaan. :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:47

Sonja schreef:

Ook goeiemiddag :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:52

Sjors schreef:
M_hartje_M schreef:

Is dat een reden om zo te doen dan ? Nee , ik vind van niet :)

Dat zeg ik ook helemaal niet... goed lezen!

Daarom mijn opmerking over dat ze eerder over hun beroep na moeten denken voor ze beginnen aan zo'n rotbaantje...

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:02

Sonja schreef:

Waren ze dat maar.... *zwiept met haar*

:roll:

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 03:02

Oef.. Da's altijd balen, als je zo'n onbehulpzaam type hebt.. := al zeg ik er dan zelf meestal wel wat van :))

Enneh, als het reisbureau het als extra service aanbiedt om in te checken, waarom zou de TS het dan niet doen? Ik weet zeker dat er een hoop mensen van die service gebruik maken, niet iedereen heeft zoveel vertrouwen in al die dingen die tegenwoordig via internet moeten..

Voor de medewerkster geen reden om zo te miepen, die moet gewoon met een grijns op haar hoofd service leveren, klant is altijd koning, hoe rot je je misschien ook voelt!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 03:06

Gewoon een schepje geven om het zand uit haar edele delen te scheppen. Iedereen blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:50

Even een kleine vraag voor veelvuldig vliegende reizigers; als je ID documentnummer in kleine letters op je online incheckdocument is gezet gaat dit dan een probleem veroorzaken? (op je ID staat het namelijk in hoofdletters, vandaar). Begin me toch enigzins zorgen te maken. Heb het reisbureau gebeld en die zeggen dat 'ze het nog nooit hebben meegemaakt dus dat het wel niet zo zal zijn' maar dat ze geen zekerheid kunnen bieden baart mij weer zorgen. :') Heb zelf Schiphol maar een mailtje gestuurd, maar als iemand het toevallig al weet helpt het mij een hoop. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:49

Neehoor, geen probleem. Als je paspoortnaam maar op je ticket staat.
Ik heb twee paspoorten en als ik al mijn paspoortgegevens doorgeef bij het boeken van een vlucht, komt dat vaak niet overeen met het paspoort waar ik mee incheck.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:14

Nee dat is niet hoofdlettergevoelig, hoef je je niet druk om te maken.