kakkerlakken in huis?!?! BRRRRRR

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

kakkerlakken in huis?!?! BRRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 02:12

Oke, ik zit hier hélemaal te griezelen en te gruwelen. Volgens mij zitten er kakkerlakken in onze kelder. Ik was daar zojuist en er zaten er een stuk of 5, het zouden eventueel ook torren kunnen zijn, maar dat is op het moment niet het eerste waar ik aan denk, zeker niet nadat (toen ik in londen woonde) ik al 2 maal bij kakkerlakken heb gewoond, ben ik hier helemaal paranoia in geworden. Bah bah bah wat een smerige beesten.

Ik heb even gegoogled en het lijken op oosterse kakkerlakken (vond ze er ook anders uit zien dan de kakkerlakken waar ik mee heb gewoond) Maar ze lijken echt sprekend op het plaatje van de dierplaagcontrol.nl... sommige lijken er ook weer niet op (andere gegooglede afbeeldingen).

Deze staat op dierplaagcontrol.nl en lijkt sprekend op die uit de kelder.
http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=& ... 8750485190

Ik zag ook piepkleine minuscule diertjes toen ik beter ging kijken en op internet las ik dat de oosterse kakkerlak ook drager is van mijten. Dus dat lijkt zo wel te kloppen. Brrr... ik zit hier echt te gruwelen heb ook meteen ondierbestrijding hier in de buurt een mailtje gestuurd en ik heb een foto gemaakt van het 'monster' dat ik dus eventueel zou kunnen toesturen (dit heb ik ook ge-emaild).

Boh, dit bericht is trouwens vooral 'even van me afschrijven' hoor. Want denk niet dat iemand mij momenteel gerust kan stellen ook omdat ik vrijwel zeker ben dat ik gelijk heb. Brr akelige beesten...Edit: hmm, het lijkt ook verrekte veel op meeltorren en die leven een beetje in dezelfde omgeving en de mééste google afbeeldingen van die kakkerlak soort lijken minder op wat ik zag. *zucht* ik weet 't niet, misschien ben ik extreem paranoia bezig, misschien niet. Ik gruwel er in ieder geval goed van :')

edit:
Even de foto geüpload, is met m'n mobiel gemaakt, dus kwaliteit is niet briljant:
Afbeelding

WhiteWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 02:50

Maartje1990

Re: kakkerlakken in huis?!?! BRRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 02:54

Ja, had m'n bericht nog ge-edit... lijkt inderdaad ook erg op meeltorren, en over het geheel van de gegooglede afbeeldingen lijkt het ook niet zo op de oosterse kakkerlak. Maar dan heb ik dus ook het idee dat ik mijten heb zien lopen en dat is dus weer iets dat kakkerlakken meedragen. Afijn, eens afwachten wat ik terugkrijg van die ongediertebestrijding.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:15

Lijkt inderdaad veel op een meeltor. Die heb ik al regelmatig gezien. M'n hamsters laten nog wel eens een meelworm liggen in hun kooi :')

Mascha1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:35

geen paniek , dit is geen kakkerlak. Wat t wel is kan ik pas met zekerheid zeggen als ik weet hoe groot deze is.
Is lastig te zien op deze foto.(ben ongediertebestrijder van beroep)

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:43

Hahah ik snap je helemaal,wij hebben ze ook in de kelder zomers tis idd een tor.
Ik had eerst ook hetzelfde idd als jou,viel mee gelukkig!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:05

Dit is een Meeltor :j Sinds het warm is zitten ze ook heel veel bij ons in huis... Heb er zeker al 10 gered van de kat en kom er afentoe nog eens wat tegen :')