Instructeursopleiding, welke is betaalbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Instructeursopleiding, welke is betaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 10:35

Momenteel ben ik aan het rondkijken of het handig kan zijn om mijn instructeursdiploma te halen. Ik heb al jaren een eigen paard en de kennis van paarden is er wel, daarnaast heb ik ook veel ervaring met lesjes op mijn eigen paard. Maarja, toch wel handig om een papiertje te hebben als bewijs en mijn kennis uitbreiden kan ook nooit kwaad!

Nu was ik dus eigenlijk van plan om de ORUN te gaan doen, maar nu hebben ze dat hele programma omgegooid en het lesgeld vervíérvoudigd.. (was altijd 500 euro, nu 2250 euro). Zijn er nog andere organisaties die iets soortgelijks aanbieden? Ik ben zelf ook actief bij zorgboerderijen en zou ook graag Instructeur gehandicapten worden, maar kan je dan beter alleen díé opleiding doen, of instructeur basissport ook? (vanuit KNHS gezien :) ).

Dit zijn wel dure grapjes zo.... 500 euro had ik nog wel gehad, maar zo is het toch niet te doen om recreatief een beetje lesjes te geven? Wat is daarvoor de oorzaak, waarom zo duur? Is wel fijn dat het zo uitgebreid is hoor, maar dit wordt, ook qua reizen, een hele onderneming!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:39

Citaat:
NIEUW! Hippische vooropleidingseisen voor de Opleiding IPG
De Commandantencursus FPG vervalt.
Daarvoor in de plaats komt met ingang van cursusjaar 2012/13 de
Vooropleiding ORUN/KNHS, modules Horsemanship, Eigen Vaardigheid 2 en Lesgeven.
De Vooropleiding kan vanaf september 2012 op vele plaatsen in de regio's in modulevorm worden gevolgd. Voor wie denkt voldoende kennis en vaardigheden te bezitten is er de mogelijkheid om direct voor de module-examens in te schrijven.

Voor toelating tot de Opleiding IPG moeten de complete modules Horsemanship, Eigen Vaardigheid 2 en Lesgeven behaald zijn.

Niet meer nodig zijn:
Het toelatingsexamen (zoals voor de FPG Commandantencursus)
Een wedstrijdklassering
Zie voor details: http://www.knhs.nl/overview1.asp

Bron: http://www.verenigingfpg.nl/opleiding.php

Je hebt dus niets te kiezen :)

IPG zelf kost €2250 euro: https://www.knhs.nl/kenniscentrum/instr ... ndicapten/
Laatst bijgewerkt door Mootje op 17-07-13 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepie77

Re: Instructeursopleiding, welke is betaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:41

idd voor de IPG staat alles vast wil je verzekerd les geven aan mensen met een beperking

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 11:02

Balen.... :\

Heeft het nog toevoeging om dan eerst de Basis te doen en dan IPG? Of; zou je met IPG ook de Basis lessen kunnen geven?

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de zwaarte van de modules? Kan je dat als eigen-paard-houder wel aan of is het toch handig om dan de lessen te volgen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:19

Zolas je kunt lezen moet je al 3 basismodules hebben gedaan voor je IPG mag doen.
Zwaarte is redelijk pittig, maar wel te doen (beetje afhankelijk van je eigen kennis en of dit overeenkomt met de manier / methode hoe KNHS dit wil zien).

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 11:22

Ja, maar voor die basismodules kan ook 'los' examen doen, zonder de lessen ervoor te volgen. Vroeg me af of dat de moeite was :). En geen idee of ik het op KNHS-manier doe eigenlijk ;).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:28

Vriendinnetje heeft net een paar modules afgerond en ondanks dat ze echt wel weet hoe het moet, heeft zij toch wel aan de lessen van de praktische modules gehad :j

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:30

ED --> STW