7 uur begint het klussen onder mijn raam..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

7 uur begint het klussen onder mijn raam..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 09:10

Ja, het is om gek van te worden!
Gisteren werd ik plotseling om iets voor 7 wakker doordat iemand, midden in een woonwijk, aan het timmeren was.
7 uur! Ik dacht dat de bouwvakkers pas om 8 uur begonnen?
Eerst timmeren, toen ging de elektrische zaag aan. En dat vanaf 7 uur 's ochtends, onder mijn raam.
Ik raakte er best een klein beetje aangebrand van, omdat ik mn nachtrust wel goed kan gebruiken.
Ik werk 5 of 6 dagen in de week, meestal een uurtje of 5, maar ben dan pas rond half 11 thuis.
Voordat ik naar mijn werk vertrek, heb ik vaak ook al 2 paarden gereden en het bijbehorend aantal kilometers gefietst, ongeveer 20(Ja, ik ben best snel moe..). Dit is natuurlijk allemaal eigen keuze en een keer een dagje om 7 uur wakker worden gemaakt is eigenlijk helemaal niet erg, maar vanochtend begon het weer. En ik ben een klein beetje 'bang' dat hij morgen weer om 7 uur onder mijn raam zit, want prettig wakker worden is het niet.
Dit keer begon de beste man direct maar met de zaag die een k*lere herrie maakt.

Ik snap dat hij ook maar gewoon zijn werk uitoefent, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de komende nachten wel gewoon mijn nachtrust krijg?
Van die oortjes in heb ik al geprobeerd, maar daar gaat het geluid dwars doorheen. Hij zit echt onder mijn raam.
Hebben jullie tips?

_Nelleke_

Re: 7 uur begint het klussen onder mijn raam..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:12

Even langsgaan om te vragen hoelang de werkzaamheden nog gaan duren. Als dat nog heel lang is gewoon vriendelijk vragen of ze een uurtje later willen beginnen met de luide werkzaamheden.

Of oordopjes in. :+

DioxideJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:15

Tsja, een paar dagen door de zure appel heen bijten. Die man doet inderdaad ook maar gewoon zijn werk en als het van een timmerbedrijf is dan gaan die echt niet een uurtje later beginnen omdat jij nog op bed ligt.

Als oordopjes niet werken, kun je altijd nog watjes in je oren proberen, dat dempt vaak net wat meer.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 09:15

Uurtje later beginnen doen ze niet. Dat kan gewoon niet met hun werk geloof ik..
Ga zo wel even langs inderdaad om te vragen hoelang hij denkt nog bezig te zijn.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:17

Dit heb ik een aantal weken geleden ook gehad. Geluk voor mij, mijn wekker gaat elke ochtend rond 7 uur, en de beste mannen begonnen rond kwart voor 7. Maar ik heb ook 1 dag in de week vrij, en dat was niet heel fijn wakker worden. Gelukkig duurde het maar 2 weken. Na de zomervakantie hebben wij weer van die werklui aan huis, en ook die beginnen rond half 7/7 uur.

Ik denk niet dat zij voor jou een uurtje later zullen beginnen, maar misschien kun je wel vragen hoe lang het nog duurt en dan toch proberen om oordopjes in te doen en misschien je raam dicht? Raam dicht bij mij nam al heel heel veel geluid weg namelijk. :j

Succes!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:17

Volgens mij is per gemeente/stad bepaald vanaf wanneer je mag klussen met herrie.
Dat kun je even bij je gemeente navragen, meestal is dat iets van 9 uur op werkdagen.
Je hoeft niet direct de politie op ze af te sturen, maar het je kan er, als je die mannen erop aanspreekt, wel naar verwijzen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:21

Mijn vader is timmerman en is vaak ook rond 7 uur/half 8 bij zijn klus (hij werkt voor een aannemersbedrijf). Hij probeert dan vaak wel eerst het werk te doen dat het minste herrie maakt. Maar volgens hem is het op het moment onmogelijk om het juiste te doen, iedereen heeft wel wat te klagen. Helaas komt er nu eenmaal herrie bij kijken. Als er straks bij jou iets verbouwd wordt komen je buren weer klagen. Ik zou indd gewoon even vragen hoe lang ze nog bezig zijn, weet je iig waar je aan toe bent.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:22

Hier zijn ze al weken bezig, iedere ochtend om 7uur. Hoogtepunt was dat ze om 7uur straatstenen in een lege vrachtwagen kieperde, ik stond direct overeind.
Ik gooi mijn raam dicht en dat zorgt er meestal voor dat ik nog wel even door kan doezelen. Oordopjes kunnen een optie zijn, ik vind het afschuwelijk slapen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:23

dammie1 schreef:
Volgens mij is per gemeente/stad bepaald vanaf wanneer je mag klussen met herrie.
Dat kun je even bij je gemeente navragen, meestal is dat iets van 9 uur op werkdagen.
Je hoeft niet direct de politie op ze af te sturen, maar het je kan er, als je die mannen erop aanspreekt, wel naar verwijzen.

Dit geldt volgens mij alleen voor als de buurman zelf gaat klussen, niet voor wanneer een bedrijf het doet. Dit lijkt mij logisch iig want bijna alle bouwbedrijven, metselaars, tuinmannen beginnen voor 8e. Anders zouden zij constant problemen hebben.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:24

In België geld dit vanaf 7u. Eerder mogen ze niet geloof ik aan de andere kant. Het is vroeg licht dus waarom zouden ze niet vroeg mogen beginnen? Zeker nu het goed weer is. Straks is het weer aan het regenen en kunnen ze niet werken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:24

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 09:25

Politie ga ik er sowieso niet op af sturen.
Maar het is nu wel vakantie, dammie1. Telt het dan ook als werkdagen?

@rienn: ramen zitten al dicht, dubbel glas en redelijk dikke gordijnen ervoor. Meer dempen kan ik volgens mij niet.

Als ik ergens anders kon gaan liggen, had ik dat gedaan, maar ook dat gaat hem niet worden.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:28

dammie1 schreef:

Normaal gesproken is dat bij alle gemeentes van 7 tot 19 uur. Bouwvakkers die pas om 9 uur beginnen bestaan volgens mij niet. Dan hebben ze hun eerste schaft al ;)

Vragen hoeveel dagen ze verwachten te verbouwen kan je natuurlijk altijd doen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:30

Maar als je van 11 tot 7 slaapt en als je wakker bent gewoon nog even blijft liggen, dan is dat toch lang zat? Waarschijnlijk gaat het maar om een weekje in je hele leven, moet vast lukken. Gewoon niet te druk om maken, dan valt het op een gegeven moment niet eens meer op. Lekker van de zon genieten zou ik zeggen.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:33

Later beginnen is zeker geen optie, veel bouwvakkers draaien in de zomer een tropenrooster zodat ze eerder klaar zijn ivm hitte. Tegen geluidshinder van werkzaamheden kan je niet klagen maar wel tegen een te harde staande radio ofzo...

Is niks aan te doen dat er onder je raam gewerkt wordt, gewoon accepteren en niet zeuren. Overal wordt tegenwoordig een probleem van gemaakt maar als je 5uur per dag werkt, moet je toch ergens een uurtje bij kunnen slapen als je echt zoveel slaap mist en eventueel een activiteit naar de ochtend schuiven als je toch wakker bent. Ietwat aanpassen, bouwwerkzaamheden duren niet eeuwig ....

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 09:35

@Ibonn, 5 uur werken in een supermarkt word je goed moe van :) Verder zit mn hele dag eigenlijk al vol.
Langer blijven liggen doe ik niet(jep is eigen keuze, maar je word echt hondsdol van dat geluid. Het is écht hard).

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:38

Dat zal wat worden wanneer je full-time gaat werken. Misschien kun je in de middag nog een uurtje slapen.

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:39

Ik ken zelfs firma's die dekvloeren leggen en die zijn tegen half 6 op de werf aanwezig, vertrekken dus nog vroeger op het bedrijf. Een bouwfirma die pas na 7/half 8 begint zal je niet snel vinden, die verliezen veel te veel tijd in de file 's ochtends en 's avonds, is economisch gezien niet verstandig.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:41

Ik wou net zeggen, wees blij met 7 uur _O- bouwvakkers van ons bedrijf beginnen vaak nog wel eerder en mijn vriend heeft een beton bedrijf die beginnen vaak rond 5/6 uur!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:41

moelly schreef:

Nee, JIJ hebt schoolvakantie. De bouwvak begint pas over een week geloof ik. En dan heb je 3 of 4 weken rust.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 09:42

Rienn schreef:
Dat zal wat worden wanneer je full-time gaat werken. Misschien kun je in de middag nog een uurtje slapen.

Nou, ik ben eigenlijk niet van plan om full-time in een supermarkt te gaan werken.
Ben van plan toch iets anders te gaan doen met mn leven ipv alleen maar chagrijnige en boze mensen te woord te staan die niks, maar dan ook niks willen aannemen ;)
@Dressagefan: Ik ga ze ook niet dwingen om later te beginnen, ik snap ook wel dat dat gewoon niet kan, maar ik vroeg om tips hoe IK ervoor kan zorgen dat IK toch een uurtje langer kan blijven liggen, zonder hondsdol te worden ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 09:42

Winged schreef:
moelly schreef:

Nee, JIJ hebt schoolvakantie. De bouwvak begint pas over een week geloof ik. En dan heb je 3 of 4 weken rust.

Niet alleen ik..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:42

moelly schreef:
Niet alleen ik..

Dan is het alsnog geen bouwvak ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 09:43

Winged schreef:
moelly schreef:
Niet alleen ik..

Dan is het alsnog geen bouwvak ;)

Dat heb je me ook nergens horen zeggen ;)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:43

En daarnaast, wanneer ze later beginnen zeuren mensen weer omdat ze niet weg zijn rond het avondeten. Kortom, het is eigenlijk nooit goed.. Het zou ook nog anders zijn als jij door je werk pas rond 3 uur in bed zou liggen en de volgende dag gewoon weer keihard moet werken. Maar behalve dat het inderdaad wat vervelend is, stel je je ook wel een beetje aan. Veel mensen zouden blij zijn met een nachtrust van 8 uur.