spoed! wat moet ik tegen hem zeggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floepie86

spoed! wat moet ik tegen hem zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 23:28

Nee geen vriendjes drama topic.
Totaal wat anders..
Ik zal zo duidelijk mogelijk zijn maar ben nogal geraakt..

Een paar maanden geleden heb ik een jongen leren kennen via een fotografie forum.
We konden t goed met elkaar vinden, zelfde interesses, muzieksmaak etc.

Nu zoeken we elkaar veel op via whatsapp en facebook.
Hij vertelt ook wel redelijk veel aan mij, problemen, ruzie etc.
In een korte tijd hebben we veel lol gehad (ookal was het via whatsapp of fb).
En ik ben hem tocb een beetje als vriend gaan zien.

Nu zat hij van de week met een ruzie tussen hem en een vriend.
Dus ik appte net; hoe is het verlopen?
Krijg ik tot mijn verbazing terug; ze zijn nu aan het reanimeren.

Ik heb dus heel wat gemist....

Ik wil er niet te ver op in gaan, maar z'n vriendin is overleden... en z'n 2 ongeboren kindjes ook.

Ik weet niet hoe ik hier op moet reageren, sterkte wensen dat i elk geval wel. Maar wat nog meer?
Dat ik een luisterend oor geef, dat ie mag bellen etc.

Maar naar mijn idee is dat niet genoeg om te zeggen.
Hij maakt wel aanstalten om te praten, en dan weet ik niet wat ik moet zeggen.
Dat heb ik ook gezegd tegen hem.

Ik voel zo met hem mee.
Heeft er iemand tips??

Anoniem

Re: spoed! wat moet ik tegen hem zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:31

Simpel. Zeg gewoon dat je niet goed weet wat te zeggen en dat je hem sterkte wenst :j

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:32

En gewoon vragen;' joh hoe dat zo? Als je wilt praten weet je mij te vinden'?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:32

Jeetje, dat is ook niet helemaal wat je verwacht had! Iets van dat als je iets voor hem kunt doen, hij het dan mag laten weten? En ik denk dat je zelf vooral contact moet houden. Af en toe even appen, even wat laten weten.
Sterkte ook voor jou, zoiets is altijd toch wel een schok... :(:)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:33

Laat in ieder geval weten dat je niet weet wat je moet zeggen (dat breekt toch een beetje de stilte), maar dat je er 100% procent voor hem bent als hij behoefte heeft aan een luisterend oor. Dat je meeleeft en dat hij altijd mag bellen en dat als je iets voor hem kan doen hij dat vooral moet laten weten.
Laatst bijgewerkt door zap op 16-07-13 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:33

Meer dan een schouder en een goede vriend kun je niet zijn. Last blijken dat je er voor hem wilt zijn en dat hij mag praten.
Luister en denk mee daar waar dat gevraagd wordt.
Soms is een arm om iemands schouders ook genoeg voor dat moment.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:34

Wat heftig zeg, en gewoon eerlijk zeggen dat je niet goed weet wat je moet zeggen, maar dat hij je altijd kan app-en of zoiets.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:34

Ik denk dat in zo'n situatie niets genoeg is om te zeggen.. Gewoon een luisterend oor bieden. Het feit dat hij bij jouw zijn verhaal kwijt kan is al fijn... Niet hem zeggen dat jij niet weet wat je moet zeggen. Het gaat nu niet om jouw, maar om hem.

Maar ik snap dat het lastig is .. Via internet, app etc. Want elke keer oké, ja of uh-huh zeggen word op den duur ook oud en nietszeggend. Moeilijk hoor.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:35

En laten merken dat je aan hem denkt en dat je er voor hem bent mocht ie het nodig hebben.. Heftig.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:37

Wat heftig! Ik ga met de rest mee. Zeg gewoon wat je in je OP ook aangeeft: dat je geraakt bent en niet weet wat te zeggen. Dat je erg met hem meeleef en hij altijd bij je terecht kan voor een luisterend oor.

Je kun beter iets laten weten dan niets. Het gaat er vaak niet eens om at je zegt of stuurt, maar om het feit dat je die persoon laat weten dat hij er niet alleen voor staat.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:41

Niet om het een of ander.... Maar weet je zeker dat wat ie zegt ook waar is? Het is wel wat veel allemaal en er lopen wat gekken los rond...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:45

IKbenEllen schreef:
Niet om het een of ander.... Maar weet je zeker dat wat ie zegt ook waar is? Het is wel wat veel allemaal en er lopen wat gekken los rond...

Alsof daar zo makkelijk over gelogen wordt.... De meeste mensen halen dat echt niet in hun hoofd hoor!

TS, stuur een bericht om hem te vragen of je iets voor hem kan betekenen nu, en dat je aan hem denkt en voor hem bent als hij je nodig heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:48

je zult er nog versteld van staan wat sommige mensen verzinnen.

(heb ooit zo iemand een tijdje op een chat gehad,die een complete ex verzon,die volgens hem doodgereden zou zijn bij een ongeluk en zelf was hij agent...loog dat ie barst)

Maar er vanuit gaand dat deze jongen gewoon de waarheid spreekt...wens hem sterkte en zeg dat hij bij je terecht kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:49

Ik denk dat het feit dat jij hier zo sprakeloos over bent dat je er een topic over aanmaakt, voor hem al genoeg betekent :) Verder kan je aangeven dat je er voor iemand bent maar dat is ook het enige wat je kan. Mensen vinden het vaak al zo fijn om te horen dat andere mensen niet meer weten wat ze tegen ze moeten zeggen. Niemand verwacht van jou dat jij het voor hem beter gaat maken, want dat kan je toch niet op zo'n moment, wat voor een geweldige vriendin je ook bent. Zijn hele wereld moet ingestort zijn en dat kan je toch niet oplossen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:53

Heftig voor hem en voor jou dus ook!
Laat hem weten dat je er voor hem bent en wees dat ook, ook al is hij wat afwezig straks of misschien wel bot tegenover jou. Wees niet te snel boos op hem, behandel hem vooral lief!

Sterkte zeg..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 00:03

jiehaaa schreef:
Alsof daar zo makkelijk over gelogen wordt.... De meeste mensen halen dat echt niet in hun hoofd hoor!.

Je moest eens weten wat mensen allemaal verzinnen, zeker op internet. Kijk alleen al eens hier op bokt... Hele hordes die een gestolen paard gaan zoeken....mannelijke Ts had paard van overleden zus overgenomen... Uh huh.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 00:05

IKbenEllen schreef:
jiehaaa schreef:
Alsof daar zo makkelijk over gelogen wordt.... De meeste mensen halen dat echt niet in hun hoofd hoor!.

Je moest eens weten wat mensen allemaal verzinnen, zeker op internet. Kijk alleen al eens hier op bokt... Hele hordes die een gestolen paard gaan zoeken....mannelijke Ts had paard van overleden zus overgenomen... Uh huh.

Tuurlijk zijn die voorbeelden er, maar ik maak nergens uit op dat de TS twijfelt aan het verhaal en zij kent hem, dus waarom zou jij dat doen? Het leven is hard en er gebeuren in het echte leven hele nare dingen. Denk niet dat je haar hiermee helpt. Daarom vind ik het ongepast om deze insinuaties te uiten in haar topic.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 00:12

Ik insinueer niets, ik zeg alleen dat je best kritisch mag kijken naar iemand die je net "kent" via internet. Niet alles voor zoete koek slikken.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 00:17

Dank voor de snelle reacties bokkers!!

@ikbenellen: ik weet wel degelijk dat zij bestaat en dat dit niet verzonnen is, staat inmiddels ook op fb aangegeven.
Helaas heb ik ook ervaring met dát soort mensen.. die het wel verzinnen..
Ik snap je opmerking wel.

Ik heb hem gezegd dat hij in elk geval vanacht niet alleen naar huis moet gaan rijden.
Dat ie een taxi laat komen of een word gebracht door iemand.
Verder jullie tips toegepast.
Nogmaals bedankt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 00:19

Ok thanx, het is ook niet mijn bedoeling de boel af te zeiken. Sterkte ermee.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 00:22

Vraag hem dan of iemand hem haalt en of jij anders moet komen?
Kun je in de auto meteen verder praten.
Wat een horror, valt verder weinig te zeggen, ik zou maar gewoon stil zijn en wachten tot hij zelf gaat praten.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 00:53

Dat is t juist. Ik woon zo'n 150km verderop, geen rijbewijs en auto..
Anders had ik t nog wel overwogen, maar dat gaat helaas niet.

Ik heb hem nu even met rust gelaten.
Familie van haar kant was onderweg, kunnen ze even samen zijn.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 07:51

LovingTweety schreef:
En gewoon vragen;' joh hoe dat zo? Als je wilt praten weet je mij te vinden'?

Dit vind ik persoonlijk te luchtig voor deze situatie :=

Ts: Als je niet goed weet wat te zeggen of te doen, is het altijd goed om dat te zeggen. En geef inderdaad aan dat je er voor hem wil zijn en dat hij op je kan rekenen op een manier die hij prettig vindt. Ik vind het persoonlijk goed dat je hem nu rust geeft zodat hij tijd met de familie kan doorbrengen, die staan er allen heel dichtbij (en jij toch wat verder, no offense)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 07:57

Gewoon even nieuwsgierig. Waarom heb je eigenlijk zoveel contact met iemand die een vriendin heeft?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:13

Mousmous schreef:
Gewoon even nieuwsgierig. Waarom heb je eigenlijk zoveel contact met iemand die een vriendin heeft?

Dat kan toch gewoon vriendschappelijk zijn?