Wat op rouwkaart zetten? (cliënt overleden)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Wat op rouwkaart zetten? (cliënt overleden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 22:12

Hallo,

Ik werk als vakantievervanger/invaller voor huishoudelijke hulp.
Vanmorgen kreeg ik van mijn planner een mail dat een cliënte van mij is overleden.
Deze vrouw was al erg oud en ziek, dus ik kon het verwachten.

Ik werk dus al sinds vorig zomer als vakantievervanger bij deze mevrouw en heb er dus heel wat uren gemaakt (zomervakantie 2012, kerst, mei en deze vakantie)

Vorige week dinsdag (9 juli) heb ik tussendoor een keer bij haar gewerkt.
Vanaf aankomende dinsdag zou ik 3 weken lang 2 keer in de week bij haar werken als vakantievervanger. Helaas voor mij sta ik deze uren weer beschikbaar.

Nu wil ik de familie een kaartje sturen. Maar ik weet niet zo goed wat ik erin moet zetten. Vorig jaar heb ik een aantal familieleden een keer gezien. Verder niet dus.

Ik dacht zelf iets aan van dat ik met plezier bij haar gewerkt heb. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dat mooi kan formuleren.

Iemand tips?

vuurneon

Re: Wat op rouwkaart zetten? (cliënt overleden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:12

Zet je gevoel erop, wij kunnen dat niet voor je doen :)

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:17

Ik zeg altijd:

(aanhef die geschikt is)

Alinea 1:"iets in de gang van gecondoleerd ....)

Alinea 2: De herinneringen die je aan die persoon gehad hebt.

Alinea 3: Een mooie afsluiting, sterkte wensen

Je naam

dit is eigenlijk geschikt in alle gevallen. en heb je in dit soort gevallen een soort van standaard wat toch persoonlijk is.

Probeer als het een korte "brief" is het midden op het papier te zetten hierdoor staat het netter dan als er onderaan een groot wit vlak is.

Ooh ja plaats en datum boven rechts.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:27

Ik zou zoals hierboven inderdaad eerst condoleren en daarna zeggen dat je het fijn vind dat je deze mevrouw hebt mogen helpen omdat ze zo'n leuk persoon was bijvoorbeeld.
Misschien een mooie typische karakter eigenschap noemen waarom jij het leuk vond om haar te verzorgen.

Ik zou persoonlijk geen alinea's maken, maar gewoon een mooie korte tekst. Dat is natuurlijk helemaal persoonlijk.

Jij ook sterkte met het verlies, ik kan me boorstellen dat het geen leuk nieuws is :(

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:43

Zoals hierboven gezegd wordt is idd mooi. Zet er ook duidelijk bij waar je haar van kent en je adres (eventueel alleen postcode met huisnummer) op de kaart.
Dat zijn dingen waar ik helaas deze week achter ben gekomen, dat die dingen toch wel heel fijn zijn om op de kaart te hebben staan. Familie heeft vaak geen idee als er alleen een naam staat wie je bent en adres gegevens zijn erg handig, mochten ze een bedank kaart willen sturen (of hoe dat ook mag heten, zo ver zijn wij nog niet).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:41

Beste/ Lieve ..,
Gecondoleerd met het overlijden van.. . Ik heb jaren/ van x tot y met veel plezier met/ voor mevr. ... gewerkt bij ... Haar vrolijke persoonlijkheid/ openhartigheid heb ik altijd gewaardeerd/ ze sprak altijd met veel passie over/ ...( invullen wat van toepassing is). Het horen van haar overlijden deed mij veel verdriet. Ze zal zeker gemist worden.

Y te woonplaats

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 08:34

Bedankt voor de tips! Heb het kaartje klaarliggen :) dus die kan zo op de post.