Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
unihorses schreef:ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die tegen het verkeer in lopen... en dan ook vooral stug door lopen en niet aan de kant...
_JTM schreef:unihorses schreef:ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die tegen het verkeer in lopen... en dan ook vooral stug door lopen en niet aan de kant...
Welke kant moeten ze dan op lopen volgens jou? Wat als jij als automobilist een hardloper over het hoofd ziet en deze aanrijdt? Vind je dan nog steeds dat ze aan de rechterkant moeten lopen? En als fietser of wandelaar zijnde is het ook niet erg moeilijk om een halve meter uit te wijken...
Als ik langs de weg of op het fietspad loop dan ook links. Zo zie je inderdaad tegemoet komend verkeer en kun je daar tijdig op reageren. Echter loop ik eigenlijk altijd in het park en dan loop ik zo'n beetje in het midden van het pad. Zie/hoor ik iemand aan komen ga ik uiteraard aan de kant.
Loetie84 schreef:unihorses schreef:ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die tegen het verkeer in lopen... en dan ook vooral stug door lopen en niet aan de kant...
Ik zie het verschil tussen links of rechts lopen icm jouw frustratie niet. Je hebt er als automobilist in feite even veel 'last' van...
unihorses schreef:hier lopen ze niet op de weg, maar op het fietspad. hier lopen ze dan aan de linkerkant van de weg. hierdoor, als ik rechts aanhou, kom ik tegen ze aan. waarom dan niet op het fietspad rechts aanhouden?
maar nogmaals mijn vraag. Waarom is het zo erg om een halve (??) meter uit te wijken?