Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Poiuytrewq schreef:De zon begint wat mooier te schijnen en Tour de France is aan de gang. Spontaan komen de racefietsen van de wannabe-Tour de France'rs weer tevoorschijn. De mooiweers mensen pakken hun recreatiefiets en gaan lekker een stukje fietsen, of fietsend naar de stad. Fietspaden slippen dicht wat gevaarlijk is en vervolgens kun je de krant nog niet openslaan of er staat weer eens een bericht dat er iemand zo akelig te val is gekomen, door een wielrenner, dat diegene is overleden of naar het ziekenhuis vervoerd moet worden.
In mijn beleving zitten er toffe peren tussen, maar het meerendeel is me toch arrogant en asociaal, en op dat soort doel ik eigenlijk.
Ik ben na het zoveelste bericht best nieuwsgierig geworden naar wat jullie vinden; racefietsers op de rijbaan of op het fietspad? En waarom?
Cerilene_ schreef:Racefietsers op de racebaan, of speciaal daarvoor afgezette routes. Op die fietsen kunnen ze moeilijk plotseling remmen of uitwijken is mij verteld. Mijns inziens hoort eenieder die niet voldoende kan anticiperen op verkeerssituaties niet op de openbare weg aangezien ze een gevaar zijn voor anderen.
bromfiets schreef:Helemaal met je eens, alleen niet alleen wat betreft wielrenners. Wat mij betreft zijn 99,8% van alle fietsers een gevaar op de weg. Als het beter weer wordt is het hier in de buurt slalommen tussen de gezellige fietsers die zonder te kijken oversteken, voorrang nemen waar ze dat niet hebben of met twee naast elkaar twee andere fietsers inhalen (ook zonder te kijken natuurlijk). Mensen die aan vrijetijdsbesteding doen hoeven niet uit te kijken?
murness schreef:Ik wil ze eigenlijk helemaal nergens. Want waar ze ook fietsen, ze NEMEN altijd voorrang en als ze met een hele kudde zijn moet jij je lijf maar zien te redden, omdat ze werkelijk nergens naar kijken en je zo ondersteboven fietsen. En als je daar iets van durft te zeggen krijg je een middelvinger...
Ik ben er helemaal klaar mee met die lui!![]()
...ik heb nog niet gegeten geloof ik...
Maar er zit een wezenlijk verschil tussen mensen die daadwerkelijk ergens naartoe moeten of mensen die willen ontspannen. De laatste groep is af en toe levensgevaarlijk. Neemt niet weg dat ik me inderdaad erger aan de meeste fietsers, vooral als ik bv anticipeer op een rotonde, netjes stop voor de fietser die er aan komt, fietser die me aankijkt en dan zonder handje uit te steken afslaat waardoor ik dus voor de kat z'n viool gestopt ben. En ja daar erger ik me aan, zeker als je kijkt dat richting aangeven gewoon verplicht is... Ik krijg ook gewoon een boete als ik dat niet doe.
bromfiets schreef:Helemaal met je eens, alleen niet alleen wat betreft wielrenners. Wat mij betreft zijn 99,8% van alle fietsers een gevaar op de weg. Als het beter weer wordt is het hier in de buurt slalommen tussen de gezellige fietsers die zonder te kijken oversteken, voorrang nemen waar ze dat niet hebben of met twee naast elkaar twee andere fietsers inhalen (ook zonder te kijken natuurlijk). Mensen die aan vrijetijdsbesteding doen hoeven niet uit te kijken?

Kuggur schreef:Bokt is een geweldig forum. Paarden natuurlijk op het fietspad (hoewel illegaal), maar wielrenners niet wat dát is te gevaarlijk!
spicegirl schreef:je mag met je auto niet racen op de openbare weg, en ook niet met je paard. dus ook geen wielrenners. ze misdragen zich,en rijden asociaal.
ze houden zich niet aan de verkeersregels, en hun fiets is ook niet in orde. geen reflectoren, lichten e.d.moet ik ook op mn fiets hebben, als ik ermee de weg opga.
om maar niet te spreken over het feit, dat je paard zich doodschrikt, als er onverwacht weer zo 'n heel peloton voorbij raast, vlak langs.
Sok schreef:Kuggur schreef:Bokt is een geweldig forum. Paarden natuurlijk op het fietspad (hoewel illegaal), maar wielrenners niet wat dát is te gevaarlijk!
Huh? Paarden mogen toch niet op het fietspad?![]()
Ik denk dat we best in staat zouden moeten zijn om de boel met z'n allen op een veilige manier te delen..
Een beetje rekening met elkaar houden is niet zo moeilijk toch?
bromfiets schreef:Rowdine: EensMaar er zit een wezenlijk verschil tussen mensen die daadwerkelijk ergens naartoe moeten of mensen die willen ontspannen. De laatste groep is af en toe levensgevaarlijk. Neemt niet weg dat ik me inderdaad erger aan de meeste fietsers, vooral als ik bv anticipeer op een rotonde, netjes stop voor de fietser die er aan komt, fietser die me aankijkt en dan zonder handje uit te steken afslaat waardoor ik dus voor de kat z'n viool gestopt ben. En ja daar erger ik me aan, zeker als je kijkt dat richting aangeven gewoon verplicht is... Ik krijg ook gewoon een boete als ik dat niet doe.
Carolaaxxxx schreef:Sok schreef:Huh? Paarden mogen toch niet op het fietspad?![]()
Ik denk dat we best in staat zouden moeten zijn om de boel met z'n allen op een veilige manier te delen..
Een beetje rekening met elkaar houden is niet zo moeilijk toch?
Voor veel wielrenners en ook andere fietsers helaas wel..
Maar tof zou het zeker weten wel zijn!