Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 14:46

De zon begint wat mooier te schijnen en Tour de France is aan de gang. Spontaan komen de racefietsen van de wannabe-Tour de France'rs weer tevoorschijn. De mooiweers mensen pakken hun recreatiefiets en gaan lekker een stukje fietsen, of fietsend naar de stad. Fietspaden slippen dicht wat gevaarlijk is en vervolgens kun je de krant nog niet openslaan of er staat weer eens een bericht dat er iemand zo akelig te val is gekomen, door een wielrenner, dat diegene is overleden of naar het ziekenhuis vervoerd moet worden.

In mijn beleving zitten er toffe peren tussen, maar het meerendeel is me toch arrogant en asociaal, en op dat soort doel ik eigenlijk.

Ik ben na het zoveelste bericht best nieuwsgierig geworden naar wat jullie vinden; racefietsers op de rijbaan of op het fietspad? En waarom?

Cerilene_

Re: Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:50

Racefietsers op de racebaan, of speciaal daarvoor afgezette routes. Op die fietsen kunnen ze moeilijk plotseling remmen of uitwijken is mij verteld. Mijns inziens hoort eenieder die niet voldoende kan anticiperen op verkeerssituaties niet op de openbare weg aangezien ze een gevaar zijn voor anderen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:50

Racefietsers nog steeds op de fietspaden, maar dan wel allemaal wat meer respect en tolerantie voor elkaar... Dus de recreatiefietsers naar de racefietsers toe en de racefietsers naar de recreatiefietsers toe...

Niemand bezit fietspaden in NL, dus het is geven en nemen. Maar op de weg vind ik echt gevaarlijk, want daar gaan ze dan helemaal 2/3 breed rijden, en zie ze maar eens in te halen dan. Daarnaast zijn ze niet zo zichtbaar als scooters en motoren dus dan zie je ze snel over het hoofd ben ik bang (als ze in kleine groepjes of solo rijden)

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:53

Ik wil ze eigenlijk helemaal nergens. Want waar ze ook fietsen, ze NEMEN altijd voorrang en als ze met een hele kudde zijn moet jij je lijf maar zien te redden, omdat ze werkelijk nergens naar kijken en je zo ondersteboven fietsen. En als je daar iets van durft te zeggen krijg je een middelvinger...
Ik ben er helemaal klaar mee met die lui! ~~}>

...ik heb nog niet gegeten geloof ik... >;)

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:53

Racefietsers op de rijbaan vind ik veel gevaarlijker, dan krijg je nog veel meer dodelijke ongevallen. Natuurlijk moet je met een dergelijke hoge snelheid nog meer rekening houden met andere weggebruikers dan normaal, maar er gebeuren nou eenmaal vrij veel verkeersongevallen in Nederland. Ik denk dat het betreffende krantenbericht waar je het over hebt ook gewoon pech is.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:54

Gewoon op het fietspad, op de rijbaan is veel te link!
Niemand heeft het alleenrecht op een fietspad, ben regelmatig ondersteboven gefietst door die geschoren beentjes, dus wat tolerantie, terwijl ze veilig met alle andere fietsers op het fietspad mogen, zou ze niet misstaan! :D
Laatst bijgewerkt door Sok op 16-07-13 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Poiuytrewq schreef:
De zon begint wat mooier te schijnen en Tour de France is aan de gang. Spontaan komen de racefietsen van de wannabe-Tour de France'rs weer tevoorschijn. De mooiweers mensen pakken hun recreatiefiets en gaan lekker een stukje fietsen, of fietsend naar de stad. Fietspaden slippen dicht wat gevaarlijk is en vervolgens kun je de krant nog niet openslaan of er staat weer eens een bericht dat er iemand zo akelig te val is gekomen, door een wielrenner, dat diegene is overleden of naar het ziekenhuis vervoerd moet worden.

In mijn beleving zitten er toffe peren tussen, maar het meerendeel is me toch arrogant en asociaal, en op dat soort doel ik eigenlijk.

Ik ben na het zoveelste bericht best nieuwsgierig geworden naar wat jullie vinden; racefietsers op de rijbaan of op het fietspad? En waarom?

Dat heeft niks met de tour te maken, maar gewoon met het mooie weer en met het feit dat velen nu vakantie hebben.
Iedereen moet gewoon rekening houden met elkaar. Dus wielrenners met gewone fietsers en vice versa.
Want je kan veel zeggen, maar de meeste gewone fietsers houden ook 0 rekening met wielrenners, die gewoon liever niet van hun fiets afstappen omdat de voeten vast zitten.

Racefietsers op het fietspad mits iedereen goed op elkaar let.

GamblersCup

Cerilene_ schreef:
Racefietsers op de racebaan, of speciaal daarvoor afgezette routes. Op die fietsen kunnen ze moeilijk plotseling remmen of uitwijken is mij verteld. Mijns inziens hoort eenieder die niet voldoende kan anticiperen op verkeerssituaties niet op de openbare weg aangezien ze een gevaar zijn voor anderen.

Ik ben het helemaal met je eens!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:55

Helemaal met je eens, alleen niet alleen wat betreft wielrenners. Wat mij betreft zijn 99,8% van alle fietsers een gevaar op de weg. Als het beter weer wordt is het hier in de buurt slalommen tussen de gezellige fietsers die zonder te kijken oversteken, voorrang nemen waar ze dat niet hebben of met twee naast elkaar twee andere fietsers inhalen (ook zonder te kijken natuurlijk). Mensen die aan vrijetijdsbesteding doen hoeven niet uit te kijken? :?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:55

Bij ons scheuren ze altijd over de dijk. Laat ze maar lekker op speciale routes gaan.
Ze wijken voor werkelijk niks uit, scooters, paarden, auto's, trekkers. Noem maar op.
Daarbij komt ook dat we aan de dijk onoverzichtelijke bochten hebben, automobilist kan vrijwel niet zien wat eraan komt. Ja op het laatste moment, maar dan kun je et groepje wielrenners al opvegen want echt niet dat ze even aan de kant gaan in die bocht :Y)
En ik al dan klaar staan met mn bezempje }:)

Overigens zijn de bochten gewoon netjes te doen als beide partijen gewoon goed rechts houden, rustig rijden en goed kijken. Wat wielrenners vooral alle 3 niet doen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:56

bromfiets schreef:
Helemaal met je eens, alleen niet alleen wat betreft wielrenners. Wat mij betreft zijn 99,8% van alle fietsers een gevaar op de weg. Als het beter weer wordt is het hier in de buurt slalommen tussen de gezellige fietsers die zonder te kijken oversteken, voorrang nemen waar ze dat niet hebben of met twee naast elkaar twee andere fietsers inhalen (ook zonder te kijken natuurlijk). Mensen die aan vrijetijdsbesteding doen hoeven niet uit te kijken? :?

Tja dan kan half nederland te voet gaan.
Bovendien zijn er veeeeel! weggebruikers die niet opletten, niet snel anticiperen. Zo ook autorijders, voetgangers, scootermonsters etc.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:58

murness schreef:
Ik wil ze eigenlijk helemaal nergens. Want waar ze ook fietsen, ze NEMEN altijd voorrang en als ze met een hele kudde zijn moet jij je lijf maar zien te redden, omdat ze werkelijk nergens naar kijken en je zo ondersteboven fietsen. En als je daar iets van durft te zeggen krijg je een middelvinger...
Ik ben er helemaal klaar mee met die lui! ~~}>

...ik heb nog niet gegeten geloof ik... >;)

Goh, hoe zou het nou kunnen dat ze voorang nemen? Ze gaan een stuk harder dan de doorsnee fietser.
En wat dat aangaat zijn de meeste gewone fietsers ook niet allemaal zuiver hoor! Dik met ze 3e of 4e het hele fietspad gebruiken, en als je dan een aantal keer belt dan gewoon niet luisteren, nee dat is fijn! En dan nog boos worden of schrikken als je ze dan maar gewoon besluit in te halen, je hebt ze gewaarschuwd, eigen schuld als je ervan schrikt, had je maar eerder aan de kant moeten gaan.

En wat de racefietsers betreft, merendeel mag inderdaad wel eens een cursus hoe kan ik sociaal zijn tegenover andere weggebruikers :')

Maar het komt echt niet vaan een kant, want ik mijn beleving is het zowel onder de racers , als onder de gewone fietser even erg!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:59

je mag met je auto niet racen op de openbare weg, en ook niet met je paard. dus ook geen wielrenners. ze misdragen zich,en rijden asociaal.
ze houden zich niet aan de verkeersregels, en hun fiets is ook niet in orde. geen reflectoren, lichten e.d.moet ik ook op mn fiets hebben, als ik ermee de weg opga.
om maar niet te spreken over het feit, dat je paard zich doodschrikt, als er onverwacht weer zo 'n heel peloton voorbij raast, vlak langs.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:59

Rowdine: Eens :j Maar er zit een wezenlijk verschil tussen mensen die daadwerkelijk ergens naartoe moeten of mensen die willen ontspannen. De laatste groep is af en toe levensgevaarlijk. Neemt niet weg dat ik me inderdaad erger aan de meeste fietsers, vooral als ik bv anticipeer op een rotonde, netjes stop voor de fietser die er aan komt, fietser die me aankijkt en dan zonder handje uit te steken afslaat waardoor ik dus voor de kat z'n viool gestopt ben. En ja daar erger ik me aan, zeker als je kijkt dat richting aangeven gewoon verplicht is... Ik krijg ook gewoon een boete als ik dat niet doe.
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 16-07-13 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:00

Bokt is een geweldig forum. Paarden natuurlijk op het fietspad (hoewel illegaal), maar wielrenners niet wat dát is te gevaarlijk!
_O-

Cioccolato

Re: Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:01

Nou ik zeg paarden in de berm hoor :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:01

Bij ons fietsen ze allemaal op de weg.. Bloedjelink! groepen van 10/20 volwassen kerels die pelontonnetje spelen op de 80 km weg. Als ik ze in de auto passeer kan ik vooralsnog de neiging onderdrukken om 'kegeltje' te spelen maar ut scheelt niet veel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:02

bromfiets schreef:

wat dacht je van die fietsers die aan het w-appen zijn of met oortjes in }:)

Dan ben jij de uitzondering die netjes zijn "poot" uitsteekt, de meesten hebben dit niet kunnen betalen zat nl niet in het accesoirespakket.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-13 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:03

Kuggur schreef:
Bokt is een geweldig forum. Paarden natuurlijk op het fietspad (hoewel illegaal), maar wielrenners niet wat dát is te gevaarlijk!
_O-

Huh? Paarden mogen toch niet op het fietspad? :o?

Ik denk dat we best in staat zouden moeten zijn om de boel met z'n allen op een veilige manier te delen..
Een beetje rekening met elkaar houden is niet zo moeilijk toch?

Anoniem

spicegirl schreef:
je mag met je auto niet racen op de openbare weg, en ook niet met je paard. dus ook geen wielrenners. ze misdragen zich,en rijden asociaal.
ze houden zich niet aan de verkeersregels, en hun fiets is ook niet in orde. geen reflectoren, lichten e.d.moet ik ook op mn fiets hebben, als ik ermee de weg opga.
om maar niet te spreken over het feit, dat je paard zich doodschrikt, als er onverwacht weer zo 'n heel peloton voorbij raast, vlak langs.

Ik zou niet weten wat je met je paard op de openbare weg zou moeten doen? Daar heb je toch ruiterpaden voor?

bromfiets

Die ook ja _O- Maar die kom je hier minder tegen :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:04

Sok schreef:
Kuggur schreef:
_O-

Ik denk dat we best in staat zouden moeten zijn om de boel met z'n allen op een veilige manier te delen..

Voor veel wielrenners en ook andere fietsers helaas wel.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:05

bromfiets schreef:
Rowdine: Eens :j Maar er zit een wezenlijk verschil tussen mensen die daadwerkelijk ergens naartoe moeten of mensen die willen ontspannen. De laatste groep is af en toe levensgevaarlijk. Neemt niet weg dat ik me inderdaad erger aan de meeste fietsers, vooral als ik bv anticipeer op een rotonde, netjes stop voor de fietser die er aan komt, fietser die me aankijkt en dan zonder handje uit te steken afslaat waardoor ik dus voor de kat z'n viool gestopt ben. En ja daar erger ik me aan, zeker als je kijkt dat richting aangeven gewoon verplicht is... Ik krijg ook gewoon een boete als ik dat niet doe.

Eens, maar er zijn ook zo veel automobilisten die geen richting aangeven bij een rotonde.

In dit topic worden wielrenners afgebrand, maar andere weggebruikers zijn net zo vaak fout en gevaarlijk bezig. Die worden ook niet op een aparte route gestuurd?

spicegirl

er zijn nu eenmaal niet overal ruiterpaden. ;) ik zou minimaal een uur over de openbare weg moeten (openbare weg kan alles zijn, het is wat anders als snelweg ), om bij het dichts bijzijnde ruiterpad te komen, die alleen maar door een park gaat.

Sok

Carolaaxxxx schreef:
Sok schreef:

Voor veel wielrenners en ook andere fietsers helaas wel.. -O-

Misschien is dat ook een wat té utopische gedachte hoor.. :D Maar tof zou het zeker weten wel zijn! :))