Ervaringen walking dinner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mutzzzzz

Ervaringen walking dinner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 21:32

Hallo allemaal, wij zijn volop aan het voorbereiden op ons hopelijk spetterende trouwfeest. Nu geeft de feestzaal de mogelijkheid om een walking dinner te doen ipv een warm / koud buffet. Nu hebben wij hier beide geen ervaring mee wat dit precies inhoudt en hoe dit ervaren wordt. Wie kan ons hierin helpen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:48

Omdat Ervaringen en Diensten alleen bedoelt is voor paardgerelateerde onderwerpen verplaats ik je topic naar LZP.

ED --> LZP

zonnebloem18

Re: Ervaringen walking dinner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:53

Ik heb weleens een walking dinner meegemaakt, er stonden een boel statafels en wat gewone tafels en eigenlijk was het de bedoeling dat je steeds wat veranderd van plek.
Tussendoor kreeg je dan de gerechten op kleine bordjes met bestek, ik vond het wel erg lekker, maar als je weinig lust kan je aan het eind van de avond hongerig naar huis.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:28

Op onze trouwdag (nu drie jaar geleden) hadden we ook een walking dinner. Ik vond het erg geslaagd, niet het 'in de rij sta' effect van een koud/warm buffet, maar mooi opgemaakte kleine gerechtjes.

Groot voordeel is dat mensen niet statisch aan tafels hoeven te zitten zoals bij een formeel diner, dus het houdt het een beetje los.
Het ligt een beetje aan het gezelschap denk ik hoe het gewaardeerd wordt, als er veel 'oude garde' is vinden die het misschien toch het prettigste om te zitten tijdens het eten, dus ik zou wel zorgen dat daar ook gelegenheid toe is (dus niet alleen maar statafels).

Veel plezier met je voorbereidingen!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:15

Ik heb op een bruiloft een paar jaar geleden een walking diner meegemaakt. De intentie was erg leuk, maar moet zeggen dat er weinig van terecht kwam... Omdat ze relatief veel gasten hadden en vrij veel tafels waar je kon zitten, werd het meer een buffet omdat tafel voor tafel mensen iets gingen halen, ondanks uitleg vooraf. Dus veel mensen (waaronder wij) keerden weer terug naar de tafel waar ze vandaan kwamen, daar stond tenslotte ook ons drankje. Bovendien kenden wij weinig mensen dus was het 'veiliger' om in ieder geval bij bekenden aan tafel aan te schuiven. Ben niet zo van het gedwongen kennis maken met anderen :o Op uitdrukkelijk verzoek is er op een gegeven moment wel gewisseld maar dat liep dus niet vanzelf. Misschien dat dat in een kleiner gezelschap waarin men elkaar kent wel werkt, maar in dit geval duidelijk niet.

Wat voor ons ook meespeelde, was dat het in geval van mijn lief niet genoeg was. Hij is echt geen enorm grote eter, maar hij vond die paar kleine hapjes echt weinig. En omdat je geen bestek kreeg (in het kader van, dan kun je makkelijker wisselen denk ik), werd het soms wel erg oncharmant als je een hapje in een keer naar binnen wilde werken wat eigenlijk te groot was :+ We hebben er wel erg om gelachen, dat wel, maar was wel bang voor m'n outfit en zou dat als bruid helemaal zijn!

Mijn keus zou het dus eigenlijk niet zijn... Wij hadden een buffet voor onze bruiloft en dat liep super, genoeg te eten en voor ieder wat wils. Eerst had ik ook bedacht dat het leuk was als mensen gingen verhuizen tussen de gangen door maar das eigenlijk iets wat meestal niet spontaan ontstaat en dus ook bij verzoek vooraf niet gemakkelijk verloopt, dus hebben dat uiteindelijk niet gedaan.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:54

Ik vind een walking dinner meestal leuk. Je hoeft idd niet in die suffe rij te staan en kunt gewoon lekker door met je gesprekken etc want er komen vanzelf mensen langs met de hapjes. Wat Tamara hierboven beschrijft herken ik niet, als er tafels zijn om aan te zitten en je moet zelf je eten halen dan is het geen walking diner meer volgens mij? Het concept van een walking diner is bij mijn weten namelijk dat de gasten blijven staan en dat de bediening langskomt met het eten.

Of mensen hongerig naar huis gaan ligt niet aan het walking diner concept maar aan hoeveel de gastheer laat uitserveren natuurlijk. :D Of je moet heel onhandig toevallig nét alle rondes eten missen maar dat lijkt me wat ver gezocht. :)

Als ik een minpuntje moet noemen is het dat je soms met je handen vol staat, glas in 1 hand, kommetje met eten in de andere hand = geen hand over om te eten. :D Maar dat lost zich vanzelf op door bv statafels.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:40

Ik vind het geen zon succes. Op de trouw van mijn baas echter was het aperitief wel volgens dat systeem, een stuk of 6 hapjes die wat uitgebreider waren dan het standaard hapje.
Tijdens de maaltijd zelf konden we wel gaan zitten, en dan kreeg iedere persoon twee kleine voorgerechten, twee kleine hoofdgerechten (wat samen een vrij groot gerecht was :D) en twee dessertjes. In totaal waren er een stuk of 6 gerechten per gang waar je kon uit kiezen.
dat was wel een leuk concept.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:33

Ik ben 1x op een bruiloft geweest met een walking dinner. Dit was in een boomgaard waar de kok ter plekke alles stond te koken. Wij kregen 9 gangen en ik heb het gevoel dat ik nog nooit zoveel heb gegeten als toen. Alles werd ook ontzettend leuk uitgeserveerd en was ontzettend mooi op elkaar afgestemd.

Ik vond het heel erg leuk en het was een leuke informele wijze van dineren.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:37

Mijn ouders hebben een soort van walking dinner gegeven. Was erg geslaagd, ondanks dat veel familie/kennissen al wat ouder zijn. Eerst werden er kleine voorgerechtjes op tafel geserveerd (dus niet zelf ophalen!), iedereen 4 (naar keuze). Daarna kregen mensen de opdracht om (met drankje) naar een andere tafel te lopen. Wederom 4 tapas hoofdgerechtjes en bij de toetjes zat weer iedereen apart. Als je meer wilde eten, kon dat, minder mocht uiteraard ook.

We waren toen met 80 mensen, variërend van de leeftijd 15 tot 82 en met mensen die elkaar echt niet allemaal zo goed kennen (ja familie kent familie maar er waren ook kennissen die tussen familie gingen zitten etc.)... We hebben alleen maar positieve reacties gehad.

Wel moet ik zeggen dat we veel 'hulp' kregen van het restaurant, de gastheer zorgde er wel voor dat iedereen wat ging lopen :P Anders was ons dat misschien niet gelukt.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:52

Denk dat het vooral goed is om af te stemmen met de locatie wat zij precies verstaan onder een walking diner. Als ik dit zo lees, zijn dat alweer heel andere ervaringen dan ik had!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:06

Ik snap het concept zitten niet helemaal bij 'walking dinner'. De clou is toch juist dat je staat tijdens het diner (evt aan een statafel) en niet zit?

edit: ja precies Tamara! :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:10

Ir111 schreef:
Ik snap het concept zitten niet helemaal bij 'walking dinner'. De clou is toch juist dat je staat tijdens het diner (evt aan een statafel) en niet zit?

edit: ja precies Tamara! :D

Oh en ik ken een walking dinner eigenlijk alleen maar als diner waarbji je zit en tussendoor rondloopt :P

Edit: wij hadden trouwens een mini tussengerechtje tussen het voor en hoofdgerecht dat wel staand opgegeten werd.

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:16

Werk zelf toevallig in de horeca als bijbaan, wij hebben vorige week een 'dancing dinner' gehad, een echte aanrader voor meer info stuur maar even pb'tje :)

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 13:21

Hebben ondertussen met toelichting van de zaalverantwoordelijke gekregen. Is dus wel een beetje hoe het restaurant of zaal er zelf mee omgaat zoals hierboven al een beschreven is. Iedereen erg bedankt voor de reacties. Wij gaan hier waarschijnlijk wel voor kiezen nu na de uitleg.